Dufen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hæ? Siter meg på det, svarer fra telefon å gidder ikke bla selv... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Hæ? Siter meg på det, svarer fra telefon å gidder ikke bla selv... Det var jo sitert på samme siden... Å skyte uten å være sikker på å treffe er noe man lærer i alle organisasjoner å absolutt ikke gjøre. Det være seg DFS, Heimevernet, Forsvaret eller Politiet. Og når det gjelder politiet så har vel de også langt ifra 100% treffrate Her fra Dallas skytingen: https://www.youtube.com/watch?v=qma4Xg5HUAI Legg merke til alle skuddene fra politiet som treffer gelenderet og lager gnister på taket foran kameraet fra 0:55 Dette er vel ihvertfall 30-40 meter unna der hvor skytteren er. Politiet driver altså åpenbart bare å sprayer kuler i retningen de tror gjerningsmannen befinner seg. Og dette altså i en storby hvor det befinner seg uskyldige folk i alle skyskraperene i den retningen politiet skyter. Så er det ikke på tide å bare innrømme at du tok feil Dufen? Endret 23. juli 2016 av flesvik Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hæh? Du refererer jo til amerikanske politifolk her... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Hæh? Du refererer jo til amerikanske politifolk her... Du bare ror og ror så godt du kan. Så fort noe av det du har skrevet blir avslørt som bullshit så flytter du mål stolpene et hakk og fortsetter i samme sporet, uten å adressere dine feilopplysninger. Ja det er amerikanske politifolk. Har du noen grunn til å tru at Norske er noe annerledes? Endret 23. juli 2016 av flesvik Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Absolutt! Det er du som prøver å virke smart med å henvise til personell i et helt annet land, på et annet kontinent. Hva du TROR om norsk politiarbeide stemmer nok desverre ikke med virkelighetsoppfatningen din. Og det kan på ingen måter sammenlignes med amerikansk politiarbeide. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Absolutt! Det er du som prøver å virke smart med å henvise til personell i et helt annet land, på et annet kontinent. Hva du TROR om norsk politiarbeide stemmer nok desverre ikke med virkelighetsoppfatningen din. Og det kan på ingen måter sammenlignes med amerikansk politiarbeide. Og hva du tror du vet kan vi ihvertfall med sikkerhet fastslå at ikke stemmer. Nei forsvaret og heimeværnet venter ikke til de er 100% sikre på å treffe hva de skyter på før de trekker av slik du skrev. Og det gjør heller ikke sportsskyttere som IPSC heller. Så lenge de er vendt i sikker retning innenfor vinkelbegrensningene så skyter de og prøver så godt de kan å treffe, ellers ville det jo ikke ha vært noen konkurranse hvis alle hadde stilt opp med skytestøtte med skrustikke og stilt denne inn til hvert eneste skudd for å være 100% sikre på å treffe... Endret 23. juli 2016 av flesvik Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Absolutt! Det er du som prøver å virke smart med å henvise til personell i et helt annet land, på et annet kontinent. Hva du TROR om norsk politiarbeide stemmer nok desverre ikke med virkelighetsoppfatningen din. Og det kan på ingen måter sammenlignes med amerikansk politiarbeide. Selvsagt kan det, på mange måter, sammenlignes med Politiarbeid i andre land. Akkurat som man kan sammenligne Politiarbeid mellom to politidistrikter i Norge, eller mellom to politimenn i samme distrikt. Når man, som i dette tilfellet, har sagt noe feil eller slurvet med formuleringen, så er det like greit å innrømme at man har tatt feil. Du taper intet på det, tvert imot. Endret 24. juli 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Absolutt! Det er du som prøver å virke smart med å henvise til personell i et helt annet land, på et annet kontinent. Hva du TROR om norsk politiarbeide stemmer nok desverre ikke med virkelighetsoppfatningen din. Og det kan på ingen måter sammenlignes med amerikansk politiarbeide. Selvsagt kan det, på mange måter, sammenlignes med Politiarbeid i andre land. Akkurat som man kan sammenligne Politiarbeid mellom to politidistrikter i Norge, eller mellom to politimenn i samme distrikt. Ok, det kan sammenlignes men er ikke sammenlignbart. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Absolutt! Det er du som prøver å virke smart med å henvise til personell i et helt annet land, på et annet kontinent. Hva du TROR om norsk politiarbeide stemmer nok desverre ikke med virkelighetsoppfatningen din. Og det kan på ingen måter sammenlignes med amerikansk politiarbeide. Og hva du tror du vet kan vi ihvertfall med sikkerhet fastslå at ikke stemmer. Nei forsvaret og heimeværnet venter ikke til de er 100% sikre på å treffe hva de skyter på før de trekker av slik du skrev. Og det gjør heller ikke sportsskyttere som IPSC heller. Så lenge de er vendt i sikker retning innenfor vinkelbegrensningene så skyter de og prøver så godt de kan å treffe, ellers ville det jo ikke ha vært noen konkurranse hvis alle hadde stilt opp med skytestøtte med skrustikke og stilt denne inn til hvert eneste skudd for å være 100% sikre på å treffe... Du drar jo dette off topic. Hva har sportskyttere med saken å gjøre? Jeg kunne kanskje skrevet at forsvaret, heimevernet osv bare skyter på ting de har intensjon om å treffe når de er sikre på treff men også implementerer teknikker som dekningsild. Jeg tror du tilbringer for mye tid på youtube for å orientere deg om hvordan virkeligheten er... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Ok, det kan sammenlignes men er ikke sammenlignbart. Selvsagt er det sammenlignbart, du prøver muligens å si at du anser at der er store forskjeller mellom Norge og USA (eller større enn det man finner mellom to norske politidistrikter). Dette gjør ikke at der ikke også eksisterer store likheter. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Vi kan vel ihvertfall være enige om at det er langt større forskjell mellom Norsk politi og Amerikansk politi enn mellom norske distrikter? Et eksempel kan være pistol dratt ved et bilstopp. Det skjer ikke i Norge. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Vi kan vel ihvertfall være enige om at det er langt større forskjell mellom Norsk politi og Amerikansk politi enn mellom norske distrikter? Utvilsomt, dog der er store forskjeller mellom de diverse politistyrkene i USA også. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Det er slett ikke bare politiets versjon som gjengis i media. I skytesaken på Grønland var det for eksempel stort sett "alternative forklaringer" som ble hausset opp av journalister. Disse viste seg selvsagt å være feilaktige, men journalistene valgte uansett å ta dem for god fisk (selv om det her var snakk om påståtte vitner som for eksempel var 100 meter unna eller som kom med påstander som sa noe helt annet enn offeret selv og hans familie). Jeg forveksler altså ikke politiets versjon, men ser på fakta i sakene. Det du gjør er derimot å se bort ifra fakta. Du må gjerne forklare hvor du mottar fakta fra i disse sakene, ettersom det tydeligvis ikke er fra pressen? Eller er det slik å forstå at enhver hypotese som innebærer at politiets voldutøvelse var berettiget ER "fakta" for deg? Jeg hevder stort sett IKKE å ha fakta i slike saker, i motsettning til deg. Jeg baserer meg kun på det som er offentlig kjent. I denne saken var det offentlig kjent allerede fra veldig tidlig av at media baserte seg på "vitner" som for eksempel var langt unna og umulig kan ha sett hendelsen, eller som kom med påstander som direkte motsa uttalelser fra offeret selv som samme medier også gjenga. Faktum er at offeret og offerets familie hadde en beskrivelse av hendelsen som var sammenfallende. Alle "vitnene" media baserte seg på som påstod at politiet hadde handlet feil forklarte seg i strid med de kjente fakta i saken. Det du gjør er å alltid anta at politiet gjør feil. Og selv etter at fasit er på bordet nekter du å innrømme at du tok feil. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Eller politiet i Norge er ikke så gode til å sikte? Det kan bekreftes ut fra hva jeg har sett av dem på skytebanen ihvertfall. Det er jo så vidt de klarer å holde seg innenfor en full størrelse silhuett på 10 meters avstand mange av dem... Det er en merkelig påstand all den tid de må avlegge skyteprøve hvert år for å kunne fortsette å jobbe operativt. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Også under den midlertidige bevæpningen viste det seg at norsk politi bare tar i bruk våpen når det er absolutt nødvendig. Jepp slik som når de f.eks skal leke cowboy foran speilet på badet, eller når de skal demonstrere for kolleger hvor trygt hylsteret deres er med et skarpladd våpen... Hva har dette med saken å gjøre? Disse hendelsene fant ikke sted i forbindelse med oppdrag, og er to hendelser i et tidsrom der tusenvis av politifolk bevæpnet seg hver eneste dag. Hvis vi regner med at bare et par tusen politifolk bevæpnet seg hver dag i ett år (som er et lavt tall) så er det snakk om over en million bevæpninger. Hvis du ønsker å svare på det jeg skriver i fremtiden så er det fint om du kan forholde deg til temaet jeg faktisk skriver om, og ikke skrive et svar som er irrelevant for det jeg skriver, og som bare brukes som en måte for deg å lire av deg negative floskler mot politiet. Når jeg skriver "tar i bruk våpen" så er det åpenbart at jeg snakker om situasjoner der politiet er på et konkret oppdrag der våpen kan bli aktuelt. Endret 24. juli 2016 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Ja det er amerikanske politifolk. Har du noen grunn til å tru at Norske er noe annerledes? Jeg håper virkelig dette er en spøk. Men med tanke på mye av det du har klart å komme med hittil tror jeg dessverre ikke det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Jeg baserer meg kun på det som er offentlig kjent. ... men som ikke kommer frem i media? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Jeg baserer meg kun på det som er offentlig kjent. ... men som ikke kommer frem i media? Hvorfor klipper du bort delen der jeg helt konkret viser til informasjon som har kommet frem i media? Det eneste du gjør er å kverulere og prøve å vri deg unna diskusjoner om sakens substans ved å finne en eller annen måte å ta noe ut av kontekst på slik at du kan holde på slik du gjør. Jeg begynner å bli lei av denne ufyselige oppførselen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå