InToRv Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Har nettopp mistet det eneste som egentlig betyr noe for meg i dette livet (samboeren) mye på grunnlag av mine manglende empatiske, anerkjennende, støttende, mentaliserings evne m.fl.Hun hat helt rett, når jeg får det forklart så skjønner jeg godt at jeg ikke er særlig mye å spare på i et forhold. Jeg skal ikke gå noe mer inn på hele historien her.. Så jeg lurte egentlig på om noen her inne kunne anbefale meg noen litteratur som kan hjelpe meg å ihvertfall prøve å lære meg disse evnene som faller seg tilnærmet naturlig for dere med vanlige sosiale evner? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg lærte sosiale normer og slikt via habiliteringstjenesten til DPS og sosial eksponering. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg anbefaler deg å ikke grave hodet ned i en bok men å prate med folk om det. Venner, bekjente, familie, bruk alle ressursene du har, og husk at legen din kan også kanskje hjelpe deg, så jeg hadde tatt en prat med fastlegen også, legg en plan sammen. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 Legen har sendt meg til DPS, og jeg har vært der. "Dessverre" så er jeg ikke en ultra-asperger. Jeg klarer meg helt okey i livet, har til og med et par venner, går helt greit på skolen osv. Problemet er at jeg ikke fungerer i et forhold, som jeg virkelig kunne tenkt meg å beholde. Jeg klarer virkelig ikke disse relasjonelle triksene som folk flest klarer. Ikke har jeg noen venner eller bekjente jeg kan snakke ut om alt dette heller, de er litt for "guttete" til slikt. Det har alltid vært samboeren jeg kan snakke med slik om, men det virker litt dumt nå. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Hvis du trenger ett kvinnelig perspektiv så er det bare å sende meg en PM. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Les selvhjelp. Dale Carnegie - How to win friends and influence people. Antar du har lest denne allerede, men hvis ikke, så gjør det. Selv om du ikke føler hva som bør komme naturlig når du er sammen med andre mennesker, kan du lære deg å fake mye av det folk vanligvis forstår intuitivt. Du kan lese på andre hvorvidt du klarer å fake det riktig. Se på det som et slags spill for deg selv, og hold et øye med din egen progresjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå