Bjonness406 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Trenger litt hjelp med Excel her. Jeg har vært noen forskjellige steder og arbeidet (4 steder hittil), og alle blir ført inn i samme timeliste på på et excel dokument. Oppsettet er altså da slik at Arbeidssted står i kolonne E (E5:E44), og timene i kolonne C (C5:C44). Jeg ønsker at å samle alle timene på et arbeidssted i bunn av arket, så hver gang det står "Arbeidssted A" i kolonne E (E5:E44 for være presis), så tar excel og legger til tallet fra 2 rader til venstre (kolonne C (C5:C44)). Det er flere ganger jeg har vært på samme sted, så alle disse skal da summeres opp. Noen som kunne ha hjulpet meg med dette? Skjønner ikke hvordan jeg skal få til dette. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 =SUMIF(E5:E44;"Arbeidssted A";C5:C44) 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 =SUMIF(E5:E44;"Arbeidssted A";C5:C44) Perfekt! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå