Gå til innhold

To infinity and beyond "build"

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Budsjett: 10 000kr, men helst under. Trenger bare maskin. Skal kun brukes til gaming: wow, overwatch, battelefield 1 osv.

Vil helst spille 1080p, men det er ikke et must. Det som er viktig er smooth flyt, Ønsker steady frame-rate på 60fps( V-sync off)

Har forsøkt å sette sammen et par deler, men vet ikke hvor mye cpu kraft jeg trenger, hvor sterkt skjermkort osv. Er grønn på dette her. Har fått beskjed om å vente på det nye gtx 1060? But that´s it. 

Har skjerm, tastatur og mus

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, ta en titt på "Black Refinery" her. Bare å bytte GTX970 i det bygget med GTX1060 når den kommer. Alternativt kan du vurdere AMDs RX480 som sannsynligvis er en del billigere enn GTX1060 kommer til å være. Og GTX1060 er ikke ventet å være mye raskere enn RX480, om i det hele tatt. Med RX480 kan du også bruke billig skjerm med FreeSync. Derfor jeg spurte om du allerede har skjerm. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

blir litt over 11 000 med windows da

Det blir fort det. Om 10.000,- er absolutt max så må du nesten gjøre noen små kompromisser her og der. Du kan gå for en av disse skjermkortene som det er fin pris på nå. Og nøye deg med 250GB systemdisk.

Men GTX970 begynner å bli gammelt, så et RX480, eller RX470 når det kommer, vil nok være det rimeligste alternativet av nyere kort. Nvidia selger som varme hveteboller, så de skjermkortene holder seg dessverre ganske høyt i pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

blir litt over 11 000 med windows da

Det blir fort det. Om 10.000,- er absolutt max så må du nesten gjøre noen små kompromisser her og der. Du kan gå for en av disse skjermkortene som det er fin pris på nå. Og nøye deg med 250GB systemdisk.

Men GTX970 begynner å bli gammelt, så et RX480, eller RX470 når det kommer, vil nok være det rimeligste alternativet av nyere kort. Nvidia selger som varme hveteboller, så de skjermkortene holder seg dessverre ganske høyt i pris.

Varmt hvetebrød :p

RX480 er dyrt på komplett nå: 3-4000kr

Hvor mye brukte du på ditt build(kun pc)? Holder den til nye spill også? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Min maskin ble basert på CPU og HK som jeg fant på finn.no for ~3000Kr. Skjermkortene kjøpte jeg nye ved release på Komplett til ~12.000,- Så ble det vel ~11.000,- for resten. Så sånn cirkus 26.000,- For hele greia. Skjermkortene yter omtrent som GTX1070, så maskinen holder koken fremdeles den. :p

Komplett selger Sapphire versjonen for 2.799,- De har også satt sammen denne PC'en i deler til en ganske grei pris. Bare å legge til 
Windows, så havner den på ~9.500Kr.

Edit: Ser det har kommet flere GTX1060 med gode kjølere til samme pris. Om du vet at du aldri skal kjøre SLI, og ikke er interessert i adaptive sync. Så trekker GTX1060 for øyeblikket det lengste strået i ytelse sammenliknet med RX480..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

6600K er det en skam å ikke overklokke. Men du trenger Z170 hovedkort for å gjøre det. Ellers ser det ut som et greit kompromiss. Jeg ville nok gått for 16GB med litt raskere RAM også. Og for å være helt ærlig foretrekker jeg RX480 fremfor GTX1060. RX480 er kraftigere, og kommer nok til å holde seg bedre. I tillegg kan du senere kjøpe et RX480 til på bruktmarkedet, og kjøre begge i crossfire for rundt 50-80% bedre ytelse. Og som jeg sa, så får man skjermer med adaptive sync til AMD skjermkort mye billigere enn til Nvidia skjermkort. Og adaptive sync skjerm burde absolutt være neste oppgradering på listen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...