Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Budet på hele selskapet strandet, nå blir de heller solgt stykkevis og delt.Opera stykkes opp Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) Hvor lenge lagrer (backup) Opera brukerdata som går via serverne deres (synkronisering bokmerker og komprimering)? Eller sagt på en annen måte, når bør man slette brukerkontoen hos Opera og slutte å bruke Turbo-funksjonen? Regner med at enkel/normal bruk av nettleseren er trygg en stund til. Endret 18. juli 2016 av Frobe 3 Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Hvor lenge lagrer (backup) Opera brukerdata som går via serverne deres (synkronisering bokmerker og komprimering)? Eller sagt på en annen måte, når bør man slette brukerkontoen hos Opera og slutte å bruke Turbo-funksjonen? Regner med at enkel/normal bruk av nettleseren er trygg en stund til. Rolig, ta kontakt med NSA om du behøver din gamle data. Og kinesere har foreløpig ikke tortursentre i andre land. 4 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Har allerede avinstallert Opera Nettleser og Opera Max. Brukte løsningene pga komprimeringsteknologien, men erikke interessert å sende mine data gjennom et kinesisk selskap. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Det tar nok litt tid før kineserne får kontroll over hele produktlinjen. Men det kan være lurt å forberede migrering... 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg er i alle fall fornøyd med at sjelen lever videre... For meg handler det tre femtedeler om bedre fanehåndtering, og aller viktigst vertikale faner. Håndtering av mange samtidige nettsider, og UI-fokus. Der Opera var ledende men det de ofret underveis - de valgte å la Google diktere hele UI-opplevelsen og satte full fokus på reklameinnholdet. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Vivaldi er fortsatt for full av bugs. Jeg mister blant annet markøren i tekstfelter og den begynner å slite når jeg prøver å redigere tekst jeg har skrevet inn. Men jeg håper Vivaldi kan bli god nok før Opera går over til kineserne. At Opera lar Google diktere UI-opplevelsen er forresten bare sprøyt. Opera har et helt annet UI enn Chrome, og er laget fra bunnen av Operas egne utviklere. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) De to brukergrensesnittene er så like at jeg må sjekke teksten eller ikonen for å se hvor jeg er. Og i ti+ forskjellige nettlesere jeg har testet eller brukt så er det kun sant for de to nettleserne. Det finnes knapt noen likere nettlesere, og Opera 15+ har fint lite til felles med Opera 12, i forhold til hvor likt det er Chrome. Så du har din subjektive oppfatning og jeg har min. Som naturligvis er riktig i stedet for apologistisk. Edit: skreiv Opera der jeg mente å skrive Chrome... Siden de nesten er synonyme uansett. Endret 20. juli 2016 av tommyb Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Alle nettlesere har mye av de samme funksjonene synlige som standard, men de har også forskjeller. Og når man begynner å bruke dem så merker man de store forskjellene. Det er tydelig at du bare er ute etter å sverte Opera. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Tvert imot er jeg ute etter å berømme det arbeidet som Opera gjorde da deres nettleser var ledende i funksjonalitet og tilpasning av UI, og uttrykke hvor trist det var at de valgte å bort fra sin unikhet. Opera var tidligere i mine øyne en svært god nettleser gjennom oppfinnsomhet og stahet, en rebell som påvirket markedet. Og nå er jeg glad for at Vivaldi eksisterer som har en retning mer lik Operas gamle, men Vivaldi har hatt sine barnesykdommer og jeg forstår det godt når mange synes den er ustabil. Det er opp til alle å velge hvilken nettleser som passer dem, så lenge det ikke er en utdatert versjon av IE. :-p Jeg personlig bruker likevel Vivaldi primært på desktop, og Firefox på tabletPC. Før det fulgte jeg Opera opp til ca. versjon 20+ på tablet, men Firefox fikk et par fordeler der... Som jeg går inn på i den bittelille Opera-tråden min her ett sted. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Dine personlige meninger om hva som er bedre er ikke særlig relevante her. Diskusjonen handler om noe som kan måles ganske objektiv, nemlig om grensesnittene er like eller ikke. Det er de slett ikke. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Viser til vår forrige diskusjon om dette, der jeg lastet opp bilder. Deler av grensesnittene er identiske - og identiske kvalifiserer som like i min bok, og sannsynligvis mange andres også. Vi er uenige, og det vil vi forbli da du ikke har vist villighet til å engang si deg enig i at de identiske delene er like. Endret 27. juli 2016 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå