Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vold mot to personer, hvor den ene er mindreårig.

madasahatter

Anbefalte innlegg

Hei! Har ett spørsmål angående en hendelse jeg som sjåfør av en venns bil i helgen var vitne til, hvor en voksen mann (33) utøvde vold mot to ungdommer hvor den ene er 17 (bileier) og den andre 19. Følgende skjedde opp til hendelsen. 

Fra ett vorspiel kjørte vi ut til en grendefestival, på veien hadde vorset tatt hardt på den ene passasjeren som ble sittende i bilen etter att vi kom fram. En time senere kom en felles venn av meg og bileier med ønsket om å dra til sin eldre søster (som også er en venn av oss) og hennes nye kjæreste (dette er mannen som senere skulle angripe bileier) for å være med dem til de skulle ned til samme festival. Bileier og han som satt igjen i bilen ble bedt med og godtok invitasjonen.

Der hadde den medtatte passasjeren fått lov til å legge seg til å sove til vi skulle forbi igjen senere på natten og ta han med hjem igjen. Samtidig hadde tidligere nevnt kjæreste og bileier hatt en opphetet diskusjon om en krangel han og bileiers eldre bror hadde kvelden før, hvor han angivelig hadde truet og slått broren til bileier og nevnt att han har trent kampsport. Bileier ringte så meg og ba meg komme å hente han før det skjedde noe. Innen jeg kom fram var situasjonen oppløst og alle var venner. De fikk så skyss ned til festivalen og det var det. 

Etter festivalen møtte vi igjen på søsteren og kjæresten som var på tur hjem fra ett nachspiel, kjæresten sa så i forbifarten i ett merkbart irritert humør att vi skulle være hos han før han og det skulle ikke være spor etter oss eller han som fikk sove der. Hvilket vi ikke hadde anledning til som jeg klart sa til han i det han var på vei til sin skyss. Nå kommer vi til hendelsen i spørsmålet.

En time senere når vi var på vei den retningen og hadde hentet med oss to andre venner fra nachspielet som skulle samme vei, ringte vi til søsteren og spurte hvor han var. Da fikk vi beskjed om att han kom ut av huset idet de kom hjem. Vi kjørte så forbi huset deres i lav fart for å se etter han vi skulle hente. Vi stoppet på en bussholdeplass 100 meter lenger bort og diskuterte alternativer på hvor han kunne være da telefonen hans gikk til telefonsvar og han ikke var å se. 

Etter å ha stått stille, med motoren på tomgang i 30 sekunder ble passasjer døren på bilen revet opp og arm kom inn rundt bileier og prøvde å dra han ut av bilen. Siden han var fastspent med sikkerhetsbeltet kom han ingen vei, men mannen satte seg så over han og begynte med å skalle til bileier. Og skrek ut "Er du like dum som broren din?!", tett etterfulgt av ett slag. Mannen satt da med en fot utenfor bilen og resten av kroppen inni, over bileier. Bileier spurte så hva han var SÅ sint for og ble deretter skallet til igjen før mannen ropte att han skulle ha vært der før han kom hjem. Han i baksetet gikk så ut av bilen for å prøve å roe situasjonen verbalt, mannen spratt så ut av bilen og ropte ut om han også skulle ha bank og skallet til han i munnen. Mannen fikk så ett kutt i pannen av tanna han traff. Han i baksetet ga seg med en gang og rygget unna for å sette seg tilbake i bilen. Når han var inne igjen sparket mannen igjen bildøren som så satte seg i vranglås. I dette øyeblikk så jeg som sjåfør bare en løsning på saken og for å verge bileier fra videre fornærmelse, satte jeg bilen i gir for å dra. Innen jeg hadde fått sluppet ut clutchen var mannen allerede på tur inn igjen i bilen og hadde en fot inne i bilen. Når han merket att bilen begynte å bevege seg langet han ut ett spark etter bileier som traff siden av setet og rev festeskruene til plast lommen som satt der ut av setet. Han holdt seg så fast i tak stativet på bilen og hoppet opp for å få føttene inn i bilen igjen. Han mistet så balansen og falt av bilen i ca. 3km/t. 

Vi kjørte så han i baksetet hjem og dro innom han vi egentlig skulle hente for å se om han hadde kommet seg hjem. Hvilket han hadde, da han hadde ordnet seg skyss hjem selv. Uvitende om att vi skulle hente han.

Jeg ringte så Politiet når jeg kom hjem for å varsle siden jeg ikke kan anmelde og forklarte alt som hadde skjedd under hendelsen. 

Dagen etter hadde mannen ringt han i baksetet og unnskyldt seg, men når han snakket med bileier hadde han vært spydig og når bileier spurte om erstatning for skadene på bilen fikk han bare beskjed om att det kunne han glemme fordi han fortjente det. 

Jeg mener sterkt att dette er noe som skal anmeldes, mens bileier ikke er helt overbevist. Hva ville dere gjort med saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...