Leffy Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Noen som kan si meg punkt for punkt åssen jeg får til MSN? Har Mandrake 9.1 ekke helt greit og være nybegynner her sjøh... Endret 25. november 2003 av Leffy Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 har du msn innstalert på maskinen din? hvis du ikke hardet gjør som følgende: 1) Åpne siden www.msn.no 2) ganske langt oppe på høyre side står det "Msn 6.1". Trtkk på den 3) Du får nå opp en ny side hvor det står "Last ned Msn messenger 6.1". Trykk på den linken 4) Du laster nå ned msn 6.1 5) Legg merke til hvor Msn 6.1 blir lagret på masninen. 6) Dobbeltklikk på filen du nettop lastet ned. 7) Dette starter innstalasjonen av Msn 6.1 8) Følg de anvisningene som kommer på skjermen da de er ganske selvforklarende. 9) Du må muligens lage en passport-konto hvis du ikke hardet fra før av. Følg anvisningene på skjermen. 9) Du (skal nå) har nå Msn på maskinen din. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Forum -> Programvare -> Linux / Unix hoste... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ilpostino: Dette er linux delen av forumet Leffy: Du har muligens allerede Gaim installert, hvis ikke så ligger det mest sannsynlig enten Gaim eller en annen MSN klone på en av CD'ene distroen din lå på. Eller du kan laste ned Gaim fra http://gaim.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg har ihvertfall brukt amsn som er porta til linux tror det var http://amsn.sourceforge.net jeg. Edit: feil url, retta Endret 25. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) har du msn innstalert på maskinen din? hvis du ikke hardet gjør som følgende: 1) Åpne siden www.msn.no 2) ganske langt oppe på høyre side står det "Msn 6.1". Trtkk på den 3) Du får nå opp en ny side hvor det står "Last ned Msn messenger 6.1". Trykk på den linken 4) Du laster nå ned msn 6.1 5) Legg merke til hvor Msn 6.1 blir lagret på masninen. 6) Dobbeltklikk på filen du nettop lastet ned. 7) Dette starter innstalasjonen av Msn 6.1 8) Følg de anvisningene som kommer på skjermen da de er ganske selvforklarende. 9) Du må muligens lage en passport-konto hvis du ikke hardet fra før av. Følg anvisningene på skjermen. 9) Du (skal nå) har nå Msn på maskinen din. Okay....kan dette her i windows, men det er ikke like enkelt i linux... Men ellers et godt forsøk Endret 25. november 2003 av Leffy Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 må man begynne å tenke før en begynner å poste også nå......? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Som tidligere nevnt her: gaim Åpne et shell og skriv 'gaim' Om gaim ikke er installert så er det bare å bruke pakkesystemet til din linuxdistro for å få det opp å kjøre - eller laste ned fra gaim.sourceforge.net Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ser ikke helt at det er vanskeligere med rpm og venner en windows... har du apt inne er det LANGT lettere... Synaptic annbefales for nybegynnere og late viderekommne (klikke på "gaim" -> install newest version -> proceed -> ok -> vente til den er ferdig lastet ned og installert) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 'urpmi amsn' burde vel gi et brukbart resultat. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg vil anbefale amsn. Det var ganske fint med en animert pingvin og greier. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Liker Gaim bedre... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 GAIM har ikke filetransfer eller støtte for avatar etter det jeg husker. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 nei men amsn påstår at "motpartens" ip er den eksterne IP'n til ruteren. Avatarer kan bare brenne i ******... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Og amsn er jo skrevet i ekle tcl/tk, og har et fælt og kvalmt Motif-look som ser ut som noe katten dro inn fra sin tur til åttitallet. Jeg bruker heldigvis bare Jabber da. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det er en annen grunn til å ikke bruke amsn. Korleis funker Jabber? finnes det windows klient (kritisk iom. at de fleste vennene mine kjører windows...) Filoverføring/voIP ol? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jabber funker omtrent som mail: det finnes ingen sentral jabber-server sånn som det gjør for MSN og ICQ. Alle kan sette opp sin egen jabber-server, på samme måte som at alle kan sette opp sin egen mail-server. Men foreløpig tror jeg det er vanlig for nye brukere å opprette en konto på jabber.org. Brukernavnet ditt blir f.eks. [email protected]. Så kan du legge til en venn som har konto på en helt annen server, f.eks. [email protected]. Når du logger inn på din jabber.org-konto, vet serveren at [email protected] er en kontakt av deg, så jabber.org kontakter hansen.no og gir deg status for hans, og lar deg kommunisere med ham. Jabber støtter også andre slags «services». En vanlig service er transport-service, som lar deg kommunisere med kontakter på fremmede nettverk (f.eks. MSN og ICQ), uten at selve jabber-klienten du bruker trenger å støtte disse fremmede protokollene selv. Disse servicene er ment å skulle lette overgangen til Jabber i tiden før verdensherredømmet er i boks. Det finnes også chatterom-servicer, gulesider-servicer osv. Ting som filloverføring og VoIP har jeg ikke brukt før, men du kan være sikker på at det enten finnes eller er i planlegging av de hengivne utviklerne på jabber.org. Poenget er at Jabber-protokollen er XML-basert, og at hvem som helst derfor kan lage nye slags services. Min favorittklient heter psi, og støtter veldig mye av jabbers egenskaper. Andre klienter som gaim og kopete støtter også jabber, men det blir fort litt halvhjertet. Oppsummert: Jabber er en åpen protokoll utviklet i et fri programvare-miljø, og den desentraliserte arkitekturen gjør at ingen firma kontrollerer nettverket. Jabber-protokollen er formalisert som XMPP, som er sendt til IETF for standardisering. I fremtiden blir derfor Jabber/XMPP den Eneste Ene IM-standarden, på samme måte som SMTP er standard for mail i dag. Vi kommer til å le og synes det er absurd at vi brukte lukkede IM-nettverk som ikke kunne snakke på tvers! Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Aha, så det var Gaim det var! ENDELIG noe jeg kan bruke som en erstatning til den FÆÆÆLE aMSNen! MEN: MSNM-konto på Gaim? Hvordan i huleste ordner jeg det? Så på Gaims FAQ-side, men fant ikke noe nyttig informasjon der. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du trenger den nyeste utgaven, slett den gamle og last ned ny fra gaim.sourceforge.net Ellers har Slime Mold helt rett, gaim er mye penere enn amsn, og jeg har brukt den i det siste. Er bare manglen på filoverføring som plager meg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 MSN på gaim er ikke noe problem. Selv bruker jeg 0.71, men så det var en oppdatering til meg på apt... Eller kansje har jeg alt lastet ned ny versjon? Men det med filoverføring er noe herk på GAIM. Jabber virker interessant. Problemet var bare å få med seg alle de andre... (Hvorfor det?!? MSN funker jo fint det? Har Jabber støtte for (en eller annen syk unyttig tjenste?!?)?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå