ITtraktor Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Overskriften ble nok noe uklar, men det jeg ønsker å finne ut av er hvilke operatører som lar deg ringe utenlandsalternativene til diverse kundesørviser selv om du befinner deg i Norge. På den måten slipper man å bli flådd av å ringe 5-siffra nummere som ofte kan koste opp mot 5 kr/minuttet. Jævelig irriterende å sitte 30 min i telefonkø til de takstene. Eksempel: DNB: vanlig-04800 utland-91504800 Jeg har funnet ut så langt at Onecall lar deg ringe utenlands nummeret selv fra Norge, mens Hello ikke gjør det. Onecall bruker Telia (Netcom), mens Hello bruker Telenor, tror det er der det ligger. Stjelenor klarte nok ikke se på at disse inntektene falt bort ettersom folk fant denne muligheten. Det jeg ønsker er at folk med forskjellige operatører prøver å ringe for eks. 91504800 når de befinner seg i Norge slik at vi får kartlagt dette. Er spesielt interessert i ICE. I disse tider hvor ringeminutter stort sett er inkludert kan dette gi store utslag på mobilregningen. Har selv akuratt svidd av 200 kr på kundeservice hos SAS, dersom jeg hadde hatt onecall kunne jeg nok ungått denne utgiften. Kan anbefalle denne siden for å finne disse alternative nummerene: http://www.tlfnr.com/etterlyse/ Bruk forbrukermakten folkens! Det eneste operatørene skjønner er penger og kundeflukt. Jeg skulle gjerne sett slutten på hele ordningen med 5-siffra nummer. Endret 17. juli 2016 av ITtraktor Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Kan du skru av caller id og forsøke å ringe 91505400? Fungerer det nå? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Dette med å kunne bruke utenlandsnr istedenfor dyre spesialnr er en veldig viktig grunn til å holde seg LANGT unna Telenor, rettere sagt Stjeleh**, eller underbruk. Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Men det er gratis for Ice-kunder å ringe kundesupport i Norge, selv det 5-sifrede nr. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Hvordan gjør man det? På min telefon så ligger det under Settings -> Call -> Additional settings Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Telenor og deres videreselgere sperrer. Telia gjør det ikke. Du kommer ikke rundt dette ved å ringe med hemmelig nummer. Telenor kjenner din ID og plassering uansett. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Hvordan gjør man det? Ring med #31# forran nummeret( #31#91505400 ), men det vil som nevnt ikke hjelpe. Det er så vidt jeg vet ingen metoder for å komme rundt denne sperringen, uten at jeg har sett veldig nøye på det.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Det er så vidt jeg vet ingen metoder for å komme rundt denne sperringen, uten at jeg har sett veldig nøye på det.. Ringe via en ip-telefonitjeneste bør virke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Joda, men nå tenkte jeg på å komme rundt sperringen med telefonen man faktisk har. Mulig ip-telefon funker om man har der via noen andre enn telenor. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 De fleste smarttelefoner kan fungere som ip-telefon. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 Dette med å kunne bruke utenlandsnr istedenfor dyre spesialnr er en veldig viktig grunn til å holde seg LANGT unna Telenor, rettere sagt Stjeleh**, eller underbruk. Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Men det er gratis for Ice-kunder å ringe kundesupport i Norge, selv det 5-sifrede nr. Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 ICE bruker Telia. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? Les det jeg skriver en gang til: Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Det betyr det det står, nemlig at Ice lar en bruke 8-sifrede utenlandsnr. Noe som selvfølgelig betyr at man ikke blir tvunget til å bruke dyre 5-sifrede nr. Ice bruker Telia sitt nett utenom 4G og senere VoLTE. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? Les det jeg skriver en gang til: Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Det betyr det det står, nemlig at Ice lar en bruke 8-sifrede utenlandsnr. Noe som selvfølgelig betyr at man ikke blir tvunget til å bruke dyre 5-sifrede nr. Ice bruker Telia sitt nett utenom 4G og senere VoLTE. Ok, takk. Ble bare litt usikker på hva du mente. Da blir det nok ICE på meg. Den ene krona ICE har vært billigere enn Hello har liksom ikke vært nok til å få meg til å bytte, men dette får definitivt begeret til å renne over. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ok, takk. Ble bare litt usikker på hva du mente. Da blir det nok ICE på meg. Den ene krona ICE har vært billigere enn Hello har liksom ikke vært nok til å få meg til å bytte, men dette får definitivt begeret til å renne over. Pluss at det er fri tale/sms/mms pluss 1 GB data for 99. Og bruker man mer enn 1 GB data strupes hastigheten til 64 kbps, men man blir ikke tilleggsfakturert. Jeg har i hvert fall merket at jeg slipper de tilleggsregningene jeg hadde med Chess. Veldig behagelig. Og SIM-byttet gikk greit nok for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå