Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Sønnen min på snart 7 er lei av at vi bare hører på engelsk musikk. Han vil gjerne høre på noe norsk. Men finnes det noe god pop eller rockemusikk der ute som er på norsk? Han er ikke 7 ennå, så black metall er ikke interessant, men han digger hard rock som Kiss og Jørn Lande. Men han liker også One Direction, så popmusikk er kjekt. Tar gjerne imot tips om musikk dere tror kan passe for han. Selv hører jeg veldig lite på norsk musikk, og er litt over gjennomsnittet imot RAPPING, så jeg er ikke helt inne i dette her lenger. Endret 17. juli 2016 av Slettet-BnKsB4Fg0P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jokke, Seigmen, DumDum Boys, Bare Egil Band, Dunderbeist, Honningbarna, Oslo Ess, Raga Rockers, CC Cowboys, Black Debbath Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Takk for tips. Men mye av det der passer vel heller dårlig for en 6 åring? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Seigmen kan kanskje bli litt skummelt, og man vil kanskje ikke at barna skal skråle at det er deilig å ha noen å hate, men når musikk "ikke passer for barn" er det nok først og fremst foreldrene som ønsker at det skal være sånn. Unger pleier å like god rock, og når de ikke liker noe gir de uttrykk for det. Men Knutsen og Ludvigsen oppfyller alle dine krav, og er også for voksne. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Ja, jeg håper da at det er riktig av meg å beskytte barna mine mot musikk jeg anser som skadelig. Trenger ikke å lære barna mine negativitet og hat gjennom musikken. Dette vil de tidlig nok oppleve når de kommer seg på nettet. Finnes det ikke noe god rock som ikke handler om fyll, hat, sex og vold da? De som synger på engelsk klarer da dette fint. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 "Noen å hate" er da ikke et budskap man skal ta bokstavelig. Tvert imot er det en klok tekst, som kanskje går litt over hodet på barn. Mye av den gode norske rocken handler ikke om fyll, hat, sex og vold, men de fleste band har da noen låter hvor slikt er tema. Du får heller luke dem ut enkeltvis hvis det er så viktig. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) Bendik er jo ganske pop nå. Kanskje litt dystert, men. Endret 18. juli 2016 av Akse Lenke til kommentar
jegeringenhvemerdu Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) . Endret 3. september 2016 av bleue Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 DDE og Åge gjør susen Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Det er vel ikke mange dystre temaer hos Di Derre og Postgirobygget som ikke er godt nok pakket inn til at 7åringen hører det som en uskyldig tekst. Åge burde også være innafor. CC Cowboys og DumDum er vel litt mindre tilslørt, men du setter lett sammen en uskyldig spilleliste der og. Når han vil ha det litt tyngre kan du prøve Tömmermenn Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) De Musikalske Dvergene Blått & Rått Hekla Stålstrenga Sondre Justad Moddi Marius Müller Hellbillies Lars Bremnes Unit Five Zoo Trond Granlund Finn Kalvik The Kids Senjahopen **Om du skal introdusere poden for norsk rap vil jeg anbefale Gatas Parlament, med forbehold om sterke politiske meninger, men ser man bort ifra det, så svinger det bra. Endret 3. august 2016 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Gåte.Spørs om en 6-åring setter pris på tyngden i folk-rock/metal.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) Jeg elsket tung musikk da jeg var seks, ser ikke hvorfor lav alder skulle være noen hindring. Tvert imot er det kanskje ekstra stas for barske smågutter som liker tøffe ting. Endret 3. august 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Sønnen min på snart 7 er lei av at vi bare hører på engelsk musikk. Han vil gjerne høre på noe norsk. Men finnes det noe god pop eller rockemusikk der ute som er på norsk? Han er ikke 7 ennå, så black metall er ikke interessant, men han digger hard rock som Kiss og Jørn Lande. Men han liker også One Direction, så popmusikk er kjekt. Tar gjerne imot tips om musikk dere tror kan passe for han. Selv hører jeg veldig lite på norsk musikk, og er litt over gjennomsnittet imot RAPPING, så jeg er ikke helt inne i dette her lenger. https://www.youtube.com/watch?v=7vRTM_l-qb0 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Gåte.Spørs om en 6-åring setter pris på tyngden i folk-rock/metal.. Når han liker Kiss og Jørn Lande, så bør vel Gåte være godt innenfor tyngdemessig. Endret 5. august 2016 av Zork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå