Gå til innhold

Vannscooter ikke et nyttefarkost - bråkete leketøy for hensynsløse egoistiske idioter


Anbefalte innlegg

Jeg vil heller si at hvis det er mange nok idioter, bør man kunne si at sorry, dere har ødelagt dette for alle. For det er ingen som lider noen nød av vannscooter-mangel. 

Jeg mener også generelt at ting først og fremst bør være tillatt, men det betyr ikke at vi ikke kan ha enkelttilfeller hvor man kan spørre om det egentlig er noen god grunn til at dette bør være lov. Jeg er for eksempel for legalisering av narkotika.

Kraftige bøter og ta fra båtførerbeviset samt at politiet aktivt går på de i perioder er jeg enig i.

Hva ville du tenkt/ment om det plutselig kom ett MC-forbud fordi en del av de kjører alt for fort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det faktisk slik at motorsyklister i gjennomsnitt kjører saktere enn bilister, så det er urealistisk. Men jeg ville sagt det var lite samfunnsnyttig, fordi mange av motorsyklistene ville gå over på bil, noe som ville gitt mer kødannelse, parkeringsproblemer og forurensning. Men hvis det var et stort problem at for mange motorsyklister kjørte gris, ville det vært greit. At enkeltindivider ville foretrukket å fortsette med MC, og at det på en måte kunne sies å være urettferdig mot dem, er ikke så interessant på dette nivået. Politikk handler om store bilder. 

 

Det er jo sånn med våpen også, det hadde vært tøft å ha en AR-15 på veggen, men det er for mange tullinger til at det kan være lett å få tak i. Det er ikke spesielt urettferdig, synes jeg. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

RIB'en og vannscooteren er nesten like store, bråker omtrent like mye/lite, fribord på en RIB er så og si ikke-eksisterende, og jeg forstår ikke argumentet pongtongene innbyr av sikkerhet i diskusjonen.

 

Vannjet og vannscooter oppfordrer da på ingen måte bruk nærmere land enn noen annen båt med vannjet. Det er jo en helt grunnløs påstand. Det er jodet samme som å si at en person med 500 hestekrefter i bilen alltid foretrekker å kjøre fort i tettbebygde områder. 

Lenke til kommentar

Om argumentet for at MCer bytter til bil gjelder er det ikke vanskelig å se for seg at vannscooter-gjengen bytter til farkoster som er innenfor regelverket, heller - enten det er en sånn RIB dere prater om, eller en speedbåt f.eks.

Men, flere båter på vannet vil ha en annen konsekvens enn flere biler i byene.

Er verken veier eller kø på vannet, så det er ikke sammenlignbart.

 

Men, mange med vannscooter vil nok bytte ja, men det blir neppe noen båt-rushtrafikk :)

Støy, farer, forurensingn osv. ser jeg på som likestilt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Daxt3r. Jeg vil ikke at vannscooter skal forbys. Jeg vil bare ikke at reglene skal mykes opp, og synes det er synd for alle som bor langs kysten hvis reglene mykes opp..

 

Forsøker du virkelig å si at folk må flytte fra kysten slik at folk skal kunne leke med vannscooter? Jeg vil si det er enmillion ganger viktigere at folk skal kunne bo og trives langs kysten enn at folk skal kunne leke med vannscooter.

 

Men du brukar so argument at dei som bur med kysten er so fælt plaga av vannscootera.

Bur man med kysten, må man forvente litt støy frå sjøen, på same måten som at når eg bur i byen, må eg bare finne meg i at det er mc'ar og rånebilar ute å køyrer i tide og utide.

 

Om man sitt på stranda/brygga/svaberget, er det nokon som blir plaga av støyen av motor mens andre blir irritert på bråket/musikken til dei ved sida av, so alt er relativt.

 

Om ønsket ditt er å begrense støy generelt på havet, er vel dette ganske smått ift f.eks. traffikken.

Eksempel, kvifor er det so mangen som køyrer  1person i ein bil med plass til 4-7 stk og bråkar og tar opp plass?

 

For nokon er det køyre vannscoter, ein del av sommaren, andre ikkje.

Problemet ditt er jo stort sett at det skjer eit par månedar i året sant?

Selfølgelig skal jo man ta hensyn og ansvar, å politiet burde bli flinkare til å følge det opp.

 

Men, problemet ditt med vannscootera er ganske smått lydmessig samanlikna med alle andre køyretøy mtp antallet vannscootera der ut

Som sagt synes jeg biler som kjører i by skal ha en desibel grense og at det skal håndheves slik at folk flest i byer ikke skal plages med unødvendig høy lyd fordi noen få idioter skal råne i byen med bråkete biler. Det er faktisk et samfunn vi lever i, og det er viktig å ta hensyn til andre og ha forståelse for andre slik at vi alle kan leve sammen. For leve sammen må vi, også i Norge hvor befolkningstettheten er mindre enn i mange andre land.

 

Vannscooter og rånebil er ganske sammenliknbart faktisk. Rånebil er tull og unyttig og kan enkelt erstattes med et langt mer nyttig kjøretøy, nemlig vanlige biler. Vannscooter har liten nytteverdi i forhold til småbåter og det er få ting vannscooter kan brukes til som ikke en båt er bedre til.

 

Man skal ikke forvente å bli forstyrret av bråk når man lever langs kysten. Da er det noe galt med samfunnet. Og bråk og plager skal vel helst minimeres heller enn å maksimeres? Bråk skal man heller ikke måtte forvente når man bor i en by, med mindre man velger en plass som åpenbart er bråkete, som f.eks ved en motorvei eller en musikkarena.

 

Målet er vel å ha et så bra samfunn som mulig hvor flest mulig mennesker trives, er du ikke enig i det?

 

Jeg vet ikke hvorfor samfunnet er så elendig organisert at alle må kjøre sin egen bil alene på en meget ineffektiv og dyr måte. Men det kommer stadig nye løsninger for å løse problemet.

 

Nei. Problemet mitt er ikke at det skjer et par måneder i året. Problemet jeg har er med idiotiske ting i samfunnet og unødvendige og plagsomme ting som forårsakes av egoistiske hensynsløse drittsekker som ikke tenker på andre. Vannscooter der folk bor er en av de tingene ja, råning i defekte/bråkete biler er en annen, å spille musikk ut av høyttalere på offentlig plass er en annen eller bruk av irriterende tastelyd på telefonen på fly eller tog eller hva det nå skal være, som er forstyrrende og irriterende for andre. Om det skyldes at folk er egoistiske og hensynløse eller rett og slett bare delvis tilbakestående og evneveik, det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. 

Og hvis ikke vannscooter var bedre egnet enn andre farkoster til bruk nær land, hvordan kan det da ha seg at politi og redningstjenester verden over benytter dem til nettopp dette? 

 

Hvorfor bruker ikke folk heller heroin enn sigaretter? Heroin er jo tross alt en sterkere rus og bedøvelse..

 

:tease: :tease:

Lenke til kommentar

De færreste liker grinete småbarn, men nå er det engang sånn at det kan være vanskelig å få dem til å slutte, og barn må vi ha for å bringe arten videre. Vi kan derfor si at barneskrik har noe mer legitimitet enn motorstøy fra lystfartøy, samme hva du måtte like. 

 

Jeg mener vannscootergjengen er en sutrete minoritet av voksne barn som vil ha et minoritetstyranni.. Det passer fint med utviklingen av landet Norge. Drit i majoriteten, la grinete sutrete minoriteter styre samfunnet og plage andre med sin kvalme og patetiske oppførsel som egentlig passer best i isolat på sydpolen i en egoverden bestående av 1 person.

Lenke til kommentar

At de kan brukes nær land er bare positivt. Nå skal det snart ut på høring om å likestille vannscootere med båter så da kan man endelig slippe å tenke på alle tullete byråkratiske lover og regler som er forbundet med vannscootere. Selvfølgelig vil det finnes enkelte frihetshatende politikere som ønsker restriksjoner, men de blir forhåpentligvis overkjørt. Jo mer frihet, jo bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg mener vannscootergjengen er en sutrete minoritet av voksne barn som vil ha et minoritetstyranni.. Det passer fint med utviklingen av landet Norge. Drit i majoriteten, la grinete sutrete minoriteter styre samfunnet og plage andre med sin kvalme og patetiske oppførsel som egentlig passer best i isolat på sydpolen i en egoverden bestående av 1 person.

Jeg mener at gjengen som klager på vannscootergjengen er en sutrete minoritet av tyrann-barn som ønsker å bestemme over andre mennesker. De vil plage andre med sin kvalme og patetiske oppførsel som passer besti i isolat på sydpolen i en tyrann-verden bestående av 1 person. ;)

Lenke til kommentar

At de kan brukes nær land er bare positivt. Nå skal det snart ut på høring om å likestille vannscootere med båter så da kan man endelig slippe å tenke på alle tullete byråkratiske lover og regler som er forbundet med vannscootere. Selvfølgelig vil det finnes enkelte frihetshatende politikere som ønsker restriksjoner, men de blir forhåpentligvis overkjørt. Jo mer frihet, jo bedre.

Passelig med frihet er best. Vi trenger ikke vannscootere for å være lykkelige. Ubegrensede forbruksrammer gir griller i hodet og feil fokus. Det er på tide å begynne å tenke annerledes. 

Der har vi forøvrig nummer to: vi er ikke bare gledesdrepere, men "frihetshatere". Jeg elsker nok frihet like mye som deg, men det er ofte sånn at begrensninger fører til mer netto frihet enn fullt frislipp, fordi sistnevnte bare kommer de svært ressurssterke til gode. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

De fleste båter i Norge er ikke nyttekjøretøy. Endel biler er ikke nyttekjøretøy. Mange motorsykler også. Vil du ha noe å klage på må det vel være bedre å dra frem motorsykler uten potte. Noen av disse bråker jo så inn i at man får hørselsskade, bokstavelig talt.

 

Det er jo forsåvidt legitimt å klage på, men det er allerede forbudt.

 

AtW

 

Ser nå ofte folk med Harley ute på veiene, så helt forbudt er det ikke.

Lenke til kommentar

 

 

De fleste båter i Norge er ikke nyttekjøretøy. Endel biler er ikke nyttekjøretøy. Mange motorsykler også. Vil du ha noe å klage på må det vel være bedre å dra frem motorsykler uten potte. Noen av disse bråker jo så inn i at man får hørselsskade, bokstavelig talt.

 

Det er jo forsåvidt legitimt å klage på, men det er allerede forbudt.

 

AtW

 

Ser nå ofte folk med Harley ute på veiene, så helt forbudt er det ikke.

 

 

Jeg ser ofte folk som kjører for fort, så helt forbudt er det ikke.

 

Enten er dem ikke tatt (enda), eller så er eksosanlegget faktisk godkjent for bruk.

At du har sett noen som gjør noe ulovlig, betyr ikke at det er lovlig.

Lenke til kommentar

 

 

De fleste båter i Norge er ikke nyttekjøretøy. Endel biler er ikke nyttekjøretøy. Mange motorsykler også. Vil du ha noe å klage på må det vel være bedre å dra frem motorsykler uten potte. Noen av disse bråker jo så inn i at man får hørselsskade, bokstavelig talt.

 

Det er jo forsåvidt legitimt å klage på, men det er allerede forbudt.

 

AtW

 

Ser nå ofte folk med Harley ute på veiene, så helt forbudt er det ikke.

 

 

Merket Harley er ikke forbudt, motorsykler uten potte som bråker på hørselsskadenivå er forbudt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Passelig med frihet er best. Vi trenger ikke vannscootere for å være lykkelige. 

Hva om du heller lar være å fortelle andre mennesker hva de trenger for å være lykkelige? Dine preferanser er ikke andres preferanser.
 
Ubegrensede forbruksrammer gir griller i hodet og feil fokus. Det er på tide å begynne å tenke annerledes. 
Griller, feil fokus og tenke anerledes sett i forhold til hva da?

 

Der har vi forøvrig nummer to: vi er ikke bare gledesdrepere, men "frihetshatere". Jeg elsker nok frihet like mye som deg, men det er ofte sånn at begrensninger fører til mer netto frihet enn fullt frislipp, fordi sistnevnte bare kommer de svært ressurssterke til gode. 
Du virker til å elske de frihetene som du selv liker. De frihetene som andre mennesker liker men som du selv ikke synes noe om, det er det visst ikke så nøye med? Nei dette er ikke en stråmann, men det er den oppfatingen jeg sitter igjen med etter å ha lest innleggene dine i denne debatten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...