Gå til innhold

Vannscooter ikke et nyttefarkost - bråkete leketøy for hensynsløse egoistiske idioter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grimnir. Her har du ikke skutt noe som helst i filler. Jeg har ikke sett et eneste bra argument her i tråden for å løse opp reglementet for vannscooter.

Det er faktisk det tråden handler om. At jeg er imot å myke opp reglene. All argumentasjon jeg har sett imot det går stort sett på å være en hensynsløs drittsekk og idiot som ikke bryr seg om andre og hovedargumentet som presenteres av deg og andre som deg er at de som vil plages av vannscooter med nye regler, får flytte.

Latterlig..

Begynn å studere empati og finn en måte og ta hensyn til andre og gjør ting på en måte som ikke plager andre. Legg ned den egenrådige egoismen. Det er vel eneste råd jeg kan gi deg. Ta hensyn.

Mvh,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Grimnir. Her har du ikke skutt noe som helst i filler. Jeg har ikke sett et eneste bra argument her i tråden for å løse opp reglementet for vannscooter.

Tja da ser vi vel forskjellig på det, jeg har nemlig sett MASSEVIS av gode argumenter for å myke opp regelverket. 

Det er faktisk det tråden handler om. At jeg er imot å myke opp reglene. All argumentasjon jeg har sett imot det går stort sett på å være en hensynsløs drittsekk og idiot som ikke bryr seg om andre og hovedargumentet som presenteres av deg og andre som deg er at de som vil plages av vannscooter med nye regler, får flytte.

Slik som du har argumentert så tror jeg at du heller oppfattes som en gammel moraliserende grinebiter. Du virker, ut i fra måten du har skrevet på, til å ville gjøre livet surt for alle som ikke har samme preferanser for deg selv.

Latterlig..
Ja det er latterlig at en tilsynelatende voksen person kan gå så langt som til å rakke ned på mennesker som kanskje har litt andre preferanser.

Begynn å studere empati og finn en måte og ta hensyn til andre og gjør ting på en måte som ikke plager andre. Legg ned den egenrådige egoismen. Det er vel eneste råd jeg kan gi deg. Ta hensyn.
Et godt råd, nå gjenstår det at du selv bare følger det. 
Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Hvis alle skal få ha den muligheten, må jo alle ha penger å bruke på sånne ting, og vi vet begge at det ikke skjer.

Hvem er det som ikke har råd til å kjøpe seg en vannscooter dersom det er hva de ønsker seg? Nav-klienter? Uteliggere? Alle har muligheten bare de prioriterer riktig, men det er mange som har null interesse av det.

Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vannscooter, men jeg påroper meg ikke retten til å fortelle andre mennesker at de ikke skal kunne kjøpe seg vannscooter og kjøre med denne om de så måtte ønske det.

Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge.

Norge er blitt til et egoistland for drittsekker og idioter. Jeg skammer meg over å være Norsk hvis nordmenn flest "tenker" som dere.

Et rimelig patetisk samfunn.

Og du kjøper vel utelukkende first price datovarer, second hand-klær, og lytter til radio på noe du har funnet på elretur? Forbauser meg ikke ett eneste sekund om de du debatterer mot donerer mer penger til gode formål enn det du selv gjør.

Det patetiske her er folk som lever i overflod og skal gnåle om andres prioriteringer. Majoriteten av pengebruken her til lands er ikke til livsnødvendigheter i den forstand, det gjelder også den som kjefter og smeller. Pengene som er brukt er midlene til dem som ærlig og rederlig har tjent dem, enten det er en forretningsmann eller butikkmedarbeider. Å handle inn en farkost som kan brukes til avkobling i en stressende hverdag er ikke mye å forlange. Hvem er disse egoistene som vil høre knappenålen falle, uavhengig av hvor mye det begrenser andres muligheter til å ta de mulighetene vannet har å by på?

Nei, men jeg kjøper kun klær når jeg trenger det og bruker produkter jeg kjøper i lang lang tid, faktisk vanligvis helt til de ikke kan brukes lenger, og da kan de ofte gjenbrukes til noe annet. At folk er totale egoister og jålebukker som ikke bryr seg om andre folk verden rundt er et signal om at det er noe galt med samfunnet vårt.

Hvem har ærlig og redelig tjent pengene når andre sliter i et samfunn som er organisert på en måte som gjør at mange tjener gode penger på bekostning av andre i et system som oppfordrer til at folk kan berike seg på å stjele verdiene til hardarbeidene mennesker slik at de kan leve i overdådig lusus og sløseliv mens millioner av mennesker sulter i hjel i resten av verden og kunne levd årevis på penger disse menneskene kan sløse på en enkel shoppingtur eller en eneste artikkel.

At du ikke ser problemet med et slik system sier mer om deg og hva slags verdisyn du har.

Da er det overhode ikke overraskende at du ikke ser problem med at folk skal lide for at du skal drive med unødvendige aktiviteter som vannscooter og at du synes folk som plages av din kvalme oppførsel må flytte en annen plass slik at du kan drive med din unødvendige aktivitet.

Det er mange som tjener ondskap. Trenger du virkelig å være en av de? Og i så måte, hvorfor?

Jeg går i skoene mine til det er huller i dem, det samme gjelder alt av klær. Fortjener jeg en medalje for dette? Du ligger langt nærmere "egoistene" i forbruksmønster enn du er klar over...

Skjønner ikke setningene dine. Mener du at en person f.eks. i Norge per definisjon ikke kan "ærlig og redelig" tjene penger, siden andre personer i andre land lever i fattigdom? Jeg kan liste opp kanskje mange inntektsveier som ikke snylter på fattige land. Hva om du har en populær nettside/youtube-konto og soper inn gode penger fra reklame? Hva om du er en god fotballspiller? Drifter en bondgård? Hva om du er lærer? Politimann? The list goes on and on. De færreste yrker baserer seg på utnytting, og selvsagt skal arbeidsgiver gå i pluss på deg som arbeidstager. Ellers er det ingen vits å ansette noen. Det er latterlig egoistisk å forvente at du skal være et" nullsumprosjekt" for din arbeidsgiver. Hva om arbeidsgiver sitter igjen med en gevinst på 5-10% av bruttolønnen, er det virkelig så ille? Du får 300.000kr i lønn, og verdien på arbeidet er 330.000kr. Skal du virkelig være så egoistisk at du skal stappe alt i egen lomme? Hvis ja, start din egen bedrift fremfor å sutre om at arbeidsgiver skal gi deg lønnsøkning.

Det er kjipt at noen land er fattige, men å bedrive storskala omfordeling hjelper ikke en dritt. Sikkert en lettvint "løsning" på kort sikt, men intet mer. Sier endel om deg om du mener at hardtarbeidende mennesker med stor inntekt ikke fortjener det de får inn på konto. Hadde man blitt millionærer ved å knipse med fingrene hadde det ikke vært noen sak. Verdisyn? Snakk for deg selv!

Du får be disse lydsensitive individene flytte riksveien de bor ved, da... trafikken må jo være et enormt problem året rundt om disse vannscooterne - som slett ikke bråker så mye, viser det seg - krever flytting. Jeg er helt enig i at man ikke skal ha 120dB i bakgården, men noe får en også tåle. Skulle jeg vært halvparten så kravstor her jeg bor midt i byen måtte den vært både bil- og fotgjengerfri.Men: så egoistisk er jeg ikke, jeg aksepterer at også andre i nabolaget har behov for å bedrive aktivitet som gir meg moderat støy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

...

Argh knopfler, sitatpyramide. Vær så snill. Ellers et bra svar til grinebiteren Zeebra.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Når man lurer på hvordan ting vil bli i praksis er det ofte lurt å ta en prat med politiet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/storm-mot-vannscootere-i-skjaergarden/60342559

Altså, sånn er det nå, før det i det hele tatt blir lov å være drittsekk på vannscooter.

Men klart det er et større problem at vannscootere ikke er småbåter, så FRP kan leve opp til F-en sin.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

...

Argh knopfler, sitatpyramide. Vær så snill. Ellers et bra svar til grinebiteren Zeebra.

Trodde jeg fikk fjernet den mens jeg skrev posten.

Sikkert fint å unngå kvadruppelposter o.l., men det er jo et sant mareritt når man skal besvare bare en bitteliten del av det "sammenlimte" innlegget.

Lenke til kommentar

Jeg går i skoene mine til det er huller i dem, det samme gjelder alt av klær. Fortjener jeg en medalje for dette? Du ligger langt nærmere "egoistene" i forbruksmønster enn du er klar over...

Du fortjener kanskje ingen medalje, men du fortjener ros for å være bevisst på ditt eget konsum og ikke være en konsumslave med "fotspor" som bidrar til et uholdbart konsum som går ut over planeten og dens bærekraft.

Det finnes haugevis av hensynsløse konsumenter som kjøper og kjøper uten behov og bidrar til mange av problemene verden idag står ovenfor. Og altfor mye unødvendig dritt og overkonsum som ikke bare kastes men som belaster samfunnet med svære søppelhauger i egne land eller kasting (og ødeleggelse) i andre land.

Vi har noenlunde likt konsummønster kan det virke som. Jeg liker ikke å kjøpe ting jeg ikke trenger og jeg liker ikke å kaste ting.

Skjønner ikke setningene dine. Mener du at en person f.eks. i Norge per definisjon ikke kan "ærlig og redelig" tjene penger, siden andre personer i andre land lever i fattigdom? Jeg kan liste opp kanskje mange inntektsveier som ikke snylter på fattige land. Hva om du har en populær nettside/youtube-konto og soper inn gode penger fra reklame? Hva om du er en god fotballspiller? Drifter en bondgård? Hva om du er lærer? Politimann? The list goes on and on. De færreste yrker baserer seg på (utnytting, og selvsagt skal arbeidsgiver gå i pluss på deg som arbeidstager. Ellers er det ingen vits å ansette noen. Det er latterlig egoistisk å forvente at du skal være et" nullsumprosjekt" for din arbeidsgiver. Hva om arbeidsgiver sitter igjen med en gevinst på 5-10% av bruttolønnen, er det virkelig så ille? Du får 300.000kr i lønn, og verdien på arbeidet er 330.000kr. Skal du virkelig være så egoistisk at du skal stappe alt i egen lomme? Hvis ja, start din egen bedrift fremfor å sutre om at arbeidsgiver skal gi deg lønnsøkning.

Nei. Det var ikke det jeg mente... Jeg tar på meg skyld for dårlig forklaring. Ærlig arbeid har jeg absolutt ingen problem med så lenge det ikke går utover andre. Jeg har heller ingenting imot at folk får belønning for arbeidet, selv om den er overdådig som med fotballspillere. Det jeg er imot er egoisme. Jeg synes også det er synd når folk har muligheten økonomisk men ikke hjelper andre. Jeg er ikke imot litt luksus, men skammelig overforbruk og overdådig luksus blir egoistisk i en verden med så mye fattigdom, ikke bare i fattige land, men også fattigdom i rike land.

Men dessverre er "ærlig arbeid" delen av økonomien belastet med det jeg snakker om i forhold til stjeling og utnytting. Den ærlig arbeid delene av økonomien er ikke så stor som du tror, og den underlegges manipulasjon, korrupsjon, tyveri og verdireduksjon satt i system gjennom banksystemet, finans, råkapitalisme og politikk. Med det mener jeg ikke kun bank og finans, men også delvis kapitalismen hvor en overklasse hamstrer verdiløse "penger" (enorme mengder) og dermed blir like snyltende, manipulerende og verdistjelende som bank og finans. Hver eneste "krone" som legges til side er en verdireduksjon i økonomien som gjør at ærlige arbeidere må jobbe relativt mer for relativt mindre og hver eneste krone som legges til er også penger som hvis de ikke hadde blitt satt til side, ville ha skapt økonomisk aktivitet og kommet ærlige arbeidere og fattige til gode. Det er mye snakk om inflasjon og alle pengene som legges til side fører til at inflasjon må toppes opp på kunstige måter og bygger opp en stor fare i forhold til bruk av alle midlene som er satt til side av de rike i forhold til penger de ikke engang trenger.

Nå gidder jeg ikke skrive mer om akkurat det. Jeg håper du forstår litt mer hva jeg egentlig mente.

Det er kjipt at noen land er fattige, men å bedrive storskala omfordeling hjelper ikke en dritt. Sikkert en lettvint "løsning" på kort sikt, men intet mer. Sier endel om deg om du mener at hardtarbeidende mennesker med stor inntekt ikke fortjener det de får inn på konto. Hadde man blitt millionærer ved å knipse med fingrene hadde det ikke vært noen sak. Verdisyn? Snakk for deg selv!

Som sagt missforstod du hva jeg mente. Men jeg synes det burde være en øvre grense for hva folk kan tjene og en øvre grense for hvor mye penger som kan legges til side (øvre formuegrense). Den kan godt være veldig høy, men ikke helt hinsides nødvendig og kun teoretisk nyttig for tjeneren/spareren.

Jeg har ikke noe problem med at folk lever vel så lenge det ikke får utover andre, men som det er idag går det faktisk utover andre og det hele er satt i system hvor det går ut over andre og hvor systemet kannibaliserer seg selv, noe som går utover ALLE.

Du får be disse lydsensitive individene flytte riksveien de bor ved, da... trafikken må jo være et enormt problem året rundt om disse vannscooterne - som slett ikke bråker så mye, viser det seg - krever flytting. Jeg er helt enig i at man ikke skal ha 120dB i bakgården, men noe får en også tåle. Skulle jeg vært halvparten så kravstor her jeg bor midt i byen måtte den vært både bil- og fotgjengerfri.Men: så egoistisk er jeg ikke, jeg aksepterer at også andre i nabolaget har behov for å bedrive aktivitet som gir meg moderat støy.

Det er ikke det det handler om. Alt er relativt og proposjonalt og målet må vel være et så funksjonelt og behagelig samfunn som mulig for så mange som mulig. Eller hva?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wow. Dere er virkelig kjedelige i måten å diskutere på. At dere engang kan leve med slik tåpelig oppførsel i en diskusjon er ganske tragisk. Hadde jeg vært dere hadde jeg sluttet å delta i diskusjoner og meldt meg inn i mediene som en del av propagandateamet. CNN har sikkert flere jobber ledige.

Tydeligvis ingen av dere som har forstått et eneste argument. Og for de som faktisk har det er motargumentet at om folk blir plaget av unødvendige vannscootere så får de flytte.

Tragisk at landet har folk med slike "meninger", eller er det egentlig meninger i motsetning til forsøk på mobbing og deltagelse i tåpelig propaganda?

:hmm:

Jeg tar dere iallefall ikke seriøst, og jeg tviler på at dere selv tar dere seriøst.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Tydeligvis ingen av dere som har forstått et eneste argument. Og for de som faktisk har det er motargumentet at om folk blir plaget av unødvendige vannscootere så får de flytte..

Ja selvsagt, det er jo alle andre det er noe galt med. Helt utenkelig at det er dine utsagn som er litt... anerledes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...