zeebra Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Hvis alle skal få ha den muligheten, må jo alle ha penger å bruke på sånne ting, og vi vet begge at det ikke skjer. Hvem er det som ikke har råd til å kjøpe seg en vannscooter dersom det er hva de ønsker seg? Nav-klienter? Uteliggere? Alle har muligheten bare de prioriterer riktig, men det er mange som har null interesse av det. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vannscooter, men jeg påroper meg ikke retten til å fortelle andre mennesker at de ikke skal kunne kjøpe seg vannscooter og kjøre med denne om de så måtte ønske det. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge. Norge er blitt til et egoistland for drittsekker og idioter. Jeg skammer meg over å være Norsk hvis nordmenn flest "tenker" som dere. Et rimelig patetisk samfunn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hvordan kunne 200.000 hjulpet andre mennesker? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Har folk lyst på frihet får de heller klage på at de må slave for banken hele livet og jobbe 08-16 for å betale til banken og systemet som er helt idiotisk. Det er det som er frihetsberøvelse.Og alternativet uten lån er? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hvis alle skal få ha den muligheten, må jo alle ha penger å bruke på sånne ting, og vi vet begge at det ikke skjer. Hvem er det som ikke har råd til å kjøpe seg en vannscooter dersom det er hva de ønsker seg? Nav-klienter? Uteliggere? Alle har muligheten bare de prioriterer riktig, men det er mange som har null interesse av det. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vannscooter, men jeg påroper meg ikke retten til å fortelle andre mennesker at de ikke skal kunne kjøpe seg vannscooter og kjøre med denne om de så måtte ønske det. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge. Norge er blitt til et egoistland for drittsekker og idioter. Jeg skammer meg over å være Norsk hvis nordmenn flest "tenker" som dere. Et rimelig patetisk samfunn. Og du kjøper vel utelukkende first price datovarer, second hand-klær, og lytter til radio på noe du har funnet på elretur? Forbauser meg ikke ett eneste sekund om de du debatterer mot donerer mer penger til gode formål enn det du selv gjør. Det patetiske her er folk som lever i overflod og skal gnåle om andres prioriteringer. Majoriteten av pengebruken her til lands er ikke til livsnødvendigheter i den forstand, det gjelder også den som kjefter og smeller. Pengene som er brukt er midlene til dem som ærlig og rederlig har tjent dem, enten det er en forretningsmann eller butikkmedarbeider. Å handle inn en farkost som kan brukes til avkobling i en stressende hverdag er ikke mye å forlange. Hvem er disse egoistene som vil høre knappenålen falle, uavhengig av hvor mye det begrenser andres muligheter til å ta de mulighetene vannet har å by på? 6 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Dere som konstant mener at det som ikke er av deres interesse er sløseri og kunne hjelpe mennesker, er faktisk noe av det verste og mest uhøflige jeg vet om. Og det har blitt så MANGE av dere smartigner fra "Livets skole"!!! Dere rakker ned på andre, men er ikke noe bedre selv! Hvorfor kan ikke slike som deg selge bilene og husene sine og kjøpe en gammel bil til 10.000kr samt en mye mindre leilighet og gi vekk de pengene dere "tjener" på dette til de som trenger dette? Selg hyttene deres, campingvogner og alt dere eier. Det er så mange "kloke" ord og fordommer, men absolutt ingen handlinger. Folk som forteller andre hva de bør gjøre med pengene sine, men selv gjør de ikke det samme. La folk få lov til å bruke 200.000kr på en vannscooter hvis de har lyst til det! 90% av båtene langs skysten bråker like mye og brukes til andre ting enn nyttekjøretøy. Det burde kanskje være et par klare rammer for hvor man kan kjøre, og folk burde ha respekt for andre. Men å forby vannscooter i et land med så mye kyst, er bare galskap. Nå skal jeg bestille meg en helt ny eikeparkett, selv om den jeg har nå er helt fin. Jeg har 3-stavs, jeg har lyst på 1-stavs. Og grunnen er fordi det er mine penger, og ingen skal fortelle meg hva jeg skal bruke de på. Og neste år tror jeg at jeg skal bruke pengene mine på å kjøpe meg en vannscooter, og det gleder jeg meg til. Endret 24. juli 2016 av baBuShKa 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) http://jamesbond.wikia.com/wiki/Wetbike Endret 24. juli 2016 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge. Så man er dum i hodet og en skikkelig jævel om man kjøper seg en vannscooter... akkurat ja. Her snakker vi kraftige og voksne argumenter. Jeg har en vilt forslag til deg: hva med at du selger alt du eier og gir generøst til fattige, så kan andre få bruke våre egne penger på akkurat det de vil uten å måtte bli hetset av moralister som deg selv? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Som sagt i innlegg nr 6, zeebra er ikke interessert i å diskutere eller endre mening. H*n er låst i sin mening og har ikke tenkt å være åpen for å endre dette på noen som helst måte. Etter 200 innlegg er eg ikke overrasket over at dette ikke har endret seg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Som sagt i innlegg nr 6, zeebra er ikke interessert i å diskutere eller endre mening. H*n er låst i sin mening og har ikke tenkt å være åpen for å endre dette på noen som helst måte. Etter 200 innlegg er eg ikke overrasket over at dette ikke har endret seg. Ja jeg er klar over det. Tror ikke han vil endre seg eller forsøke å lytte til argumenter fra andre. Egentlig så er hele denne tråden et stort "flamebait". Endret 25. juli 2016 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Hvordan kunne 200.000 hjulpet andre mennesker? Kødder du? Eller prøver du bare å fremstå som ignorant? Titalls million eller hundretalls million mennesker lever på mindre enn 5 kroner dagen. 200.000 kan du bruke på en reise til fattife land og endre livene til hundrevis av mennesker. Men det regner jeg med du ikke tenker på. Du tenker nok bare på deg selv, akkurat som vannscooteregoistene som synes det er så viktig å kunne leke at de vil ha mulighet toø å lahe forstyrrelse og bråk langs hele Norges kyst og inni alle Norske fjorder. Fy faen.. Har folk lyst på frihet får de heller klage på at de må slave for banken hele livet og jobbe 08-16 for å betale til banken og systemet som er helt idiotisk. Det er det som er frihetsberøvelse.Og alternativet uten lån er? Å betale hus med oppsparte midler? Hvis folk flest ikke hadde lånt til opp over haka hver gang de kjøper hus hadde hus vært langt billigere fordi de ikke hadde vært utsatt for hyperinflasjonen låneboblen/boligboblen har skapt. Dog er det ikke noe galt med lån hvis det begrenses til et fornuftig nivå og ikke fører til hyperinflasjon på boliger og slaveliv for folk flest. Men det har vel ingenting å si for deg og det du tjener. Hvis alle skal få ha den muligheten, må jo alle ha penger å bruke på sånne ting, og vi vet begge at det ikke skjer.Hvem er det som ikke har råd til å kjøpe seg en vannscooter dersom det er hva de ønsker seg? Nav-klienter? Uteliggere? Alle har muligheten bare de prioriterer riktig, men det er mange som har null interesse av det. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om vannscooter, men jeg påroper meg ikke retten til å fortelle andre mennesker at de ikke skal kunne kjøpe seg vannscooter og kjøre med denne om de så måtte ønske det. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge. Norge er blitt til et egoistland for drittsekker og idioter. Jeg skammer meg over å være Norsk hvis nordmenn flest "tenker" som dere. Et rimelig patetisk samfunn. Og du kjøper vel utelukkende first price datovarer, second hand-klær, og lytter til radio på noe du har funnet på elretur? Forbauser meg ikke ett eneste sekund om de du debatterer mot donerer mer penger til gode formål enn det du selv gjør. Det patetiske her er folk som lever i overflod og skal gnåle om andres prioriteringer. Majoriteten av pengebruken her til lands er ikke til livsnødvendigheter i den forstand, det gjelder også den som kjefter og smeller. Pengene som er brukt er midlene til dem som ærlig og rederlig har tjent dem, enten det er en forretningsmann eller butikkmedarbeider. Å handle inn en farkost som kan brukes til avkobling i en stressende hverdag er ikke mye å forlange. Hvem er disse egoistene som vil høre knappenålen falle, uavhengig av hvor mye det begrenser andres muligheter til å ta de mulighetene vannet har å by på? Nei, men jeg kjøper kun klær når jeg trenger det og bruker produkter jeg kjøper i lang lang tid, faktisk vanligvis helt til de ikke kan brukes lenger, og da kan de ofte gjenbrukes til noe annet. At folk er totale egoister og jålebukker som ikke bryr seg om andre folk verden rundt er et signal om at det er noe galt med samfunnet vårt. Hvem har ærlig og redelig tjent pengene når andre sliter i et samfunn som er organisert på en måte som gjør at mange tjener gode penger på bekostning av andre i et system som oppfordrer til at folk kan berike seg på å stjele verdiene til hardarbeidene mennesker slik at de kan leve i overdådig lusus og sløseliv mens millioner av mennesker sulter i hjel i resten av verden og kunne levd årevis på penger disse menneskene kan sløse på en enkel shoppingtur eller en eneste artikkel. At du ikke ser problemet med et slik system sier mer om deg og hva slags verdisyn du har. Da er det overhode ikke overraskende at du ikke ser problem med at folk skal lide for at du skal drive med unødvendige aktiviteter som vannscooter og at du synes folk som plages av din kvalme oppførsel må flytte en annen plass slik at du kan drive med din unødvendige aktivitet. Det er mange som tjener ondskap. Trenger du virkelig å være en av de? Og i så måte, hvorfor? Som sagt i innlegg nr 6, zeebra er ikke interessert i å diskutere eller endre mening. H*n er låst i sin mening og har ikke tenkt å være åpen for å endre dette på noen som helst måte. Etter 200 innlegg er eg ikke overrasket over at dette ikke har endret seg. Ja jeg er klar over det. Tror ikke han vil endre seg eller forsøke å lytte til argumenter fra andre. Egentlig så er hele denne tråden et stort "flamebait". Stemmer. Det er fluepapir som tiltrekker egoister. Som sagt i innlegg nr 6, zeebra er ikke interessert i å diskutere eller endre mening. H*n er låst i sin mening og har ikke tenkt å være åpen for å endre dette på noen som helst måte. Etter 200 innlegg er eg ikke overrasket over at dette ikke har endret seg. Kødder du med deg selv eller forsøker du å kødde med meg? Det finnes ingen gode argumenter så langt i denne diskusjonen for å tillate vannscooter til privatbruk nærmere enn 400 meter fra land. Det finnes tå utallig mange tragisk lavpannede argumenter at jeg mister troen på at fornuft fremdeles eksisterer i Norge. Heldigvis er jeg klar over at ikke alle folk i Norge er komplette fjols og at mange mennesker har empati og evne til å se forbi sine egne behov istedenfor å oppføre seg som hensynsløse totalegoister. At de folkene her inne på tråden som diskuterer for vannscooter gjør annet enn å forsøke å provosere finner jeg lite troverdig eller realistisk når jeg leser igjennom den fjollete usammenhentende argumentasjonen som presenteres. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge.Så man er dum i hodet og en skikkelig jævel om man kjøper seg en vannscooter... akkurat ja. Her snakker vi kraftige og voksne argumenter. Jeg har en vilt forslag til deg: hva med at du selger alt du eier og gir generøst til fattige, så kan andre få bruke våre egne penger på akkurat det de vil uten å måtte bli hetset av moralister som deg selv? Det har jeg ikke sagt. Jeg bare sier at mange av vannscooter tilhengerne og spesielt vannscooter lovendringsaktivistene er dumme i hodet og skikkelige jævlige egoister. Endret 25. juli 2016 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 6 innlegg på rad er unødvendig, zeebra. Fletet de sammen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Stemmer. Det er fluepapir som tiltrekker egoister. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge.Så man er dum i hodet og en skikkelig jævel om man kjøper seg en vannscooter... akkurat ja. Her snakker vi kraftige og voksne argumenter. Jeg har en vilt forslag til deg: hva med at du selger alt du eier og gir generøst til fattige, så kan andre få bruke våre egne penger på akkurat det de vil uten å måtte bli hetset av moralister som deg selv? Det har jeg ikke sagt. Jeg bare sier at mange av vannscooter tilhengerne og spesielt vannscooter lovendringsaktivistene er dumme i hodet og skikkelige jævlige egoister. Flamebait altså. Og jo, det er AKKURAT hva du har sagt: at man er "dum i hodet og en skikkelig jævel" om man kjøper seg en vannscooter. Det er en infantil og barnslig retorikk. Endret 26. juli 2016 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Ja, vannscooter er et leketøy og tjener svært få formål. Og ja, de fleste som synes vannscooter er heeelt topp heter for det meste "kent ronny, pelle og roy". Men man kan ikke forby alt bare fordi det ikke er et nyttekjøretøy. Hva med harley davidson syklene som alle bråker både 2 og 3 ganger mer enn lovlig grense og hyler gjennom byen forbi leilighetene til folk dagen lang og gir små barn høyselskader? skal disse forbys også? Endret 26. juli 2016 av guest_anon 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Stemmer. Det er fluepapir som tiltrekker egoister. Prioriterer man vannscooter i livet er man faen dum i hodet og en skikkelig jævel. Tenk deg hvor mye 200.000 kunne hjulpet andre mennesker i verden som har det langt verre enn de som er fattige i Norge.Så man er dum i hodet og en skikkelig jævel om man kjøper seg en vannscooter... akkurat ja. Her snakker vi kraftige og voksne argumenter. Jeg har en vilt forslag til deg: hva med at du selger alt du eier og gir generøst til fattige, så kan andre få bruke våre egne penger på akkurat det de vil uten å måtte bli hetset av moralister som deg selv? Det har jeg ikke sagt. Jeg bare sier at mange av vannscooter tilhengerne og spesielt vannscooter lovendringsaktivistene er dumme i hodet og skikkelige jævlige egoister. Flamebait altså. Og jo, det er AKKURAT hva du har sagt: at man er "dum i hodet og en skikkelig jævel" om man kjøper seg en vannscooter. Det er en infantil og barnslig retorikk. Lær deg å lese. Problemet ditt med å høre og/eller lese hva andre sier og hører er ganske typisk for folk som dere som angriper folk for å ha andre meninger enn dere. Jeg sa om man PRIORITERER vannscooter, ikke om man kjøper.. Endret 26. juli 2016 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Ja, vannscooter er et leketøy og tjener svært få formål. Og ja, de fleste som synes vannscooter er heeelt topp heter for det meste "kent ronny, pelle og roy". Men man kan ikke forby alt bare fordi det ikke er et nyttekjøretøy. Hva med harley davidson syklene som alle bråker både 2 og 3 ganger mer enn lovlig grense og hyler gjennom byen forbi leilighetene til folk dagen lang og gir små barn høyselskader? skal disse forbys også? Jeg har da aldri sagt at vannscooter bør forbys. Jeg sier bare at jeg ikke synes reglene bør løses opp. Det finnes mange ting som bør ha strengere regler her i samfunnet slik at alle kan leve bedre sammen. Da er det hovedsaklig snakk om ting med liten nytteverdi som er plagsomt for mange. Det gjelder for eksempel desibel grense for kjøretøy i byer. Helst ser jeg at mange byer lukkes for trafikk slik at folk kan nyte indre deler av byen uten fare/plage/bråk fra trafikk. Neste ønske er ganske uralistisk og kun noe jeg selv synes hadde vært deilig, men det burde være forbudt å parkere i gatene også. Tenk hvor fine gatene hadde vært uten stygge blikkbokser stående. Flere undergrunns parkeringsplasser og sentrale parkeringshus og mer deling av biler er en vei fremover mot åpne gater uten stygge biler som dominerer og ødelegger gatebildet. Endret 26. juli 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Lær deg å lese. Problemet ditt med å høre og/eller lese hva andre sier og hører er ganske typisk for folk som dere som angriper folk for å ha andre meninger enn dere. Jeg sa om man PRIORITERER vannscooter, ikke om man kjøper.. Ja disse er "dumme i hodet og skikkelige jævlige egoister". Lær deg å lese dine EGNE ord. Det å angripe og rakke ned på andre mennesker på denne måten kun fordi at de prioriterer annerledes enn deg selv, det vitner om en veldig nedlatende og infantil holdning. Skjerpings. Endret 27. juli 2016 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Lær deg å lese. Problemet ditt med å høre og/eller lese hva andre sier og hører er ganske typisk for folk som dere som angriper folk for å ha andre meninger enn dere. Jeg sa om man PRIORITERER vannscooter, ikke om man kjøper.. Ja disse er "dumme i hodet og skikkelige jævlige egoister". Lær deg å lese dine EGNE ord. Det å angripe og rakke ned på andre mennesker på denne måten kun fordi at de prioriterer annerledes enn deg selv, det vitner om en veldig nedlatende og infantil holdning. Skjerpings. Hva er problemet ditt egentlig? Forsøker du å diskutere kun for å diskutere? Hva er målet ditt egenltig? Hva forsøker du å oppnå? Hva er det du vil? Ja, det finnes massevis av mennesker i verden son er dumme i hodet og minst like mange som er egoister. Det finnes mange folk som både er dumme i hodet og egoister.. Jeg har ikke noe problem med å stå for det jeg sier og jeg står for det jeg har sagt at om vannscooter er en prioritet i livet er man dum i hodet og en skikkelig jævlig egoist. Noen unntakt gjelder selvsagt, og det er til profesjonell bruk.. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg giddder å fortsette å diskutere dette med deg. Du vil nok finne en måte å missforstå hva jeg sier igjen som du så ofte gjør fordi du ikke egentlig gidder/orker å lese hva andre faktisk skriver. Du vinner forresten ingenting ved å forsøke å "vinne" diskusjonen med alle mulige midler, og å "vinne" diskusjonen er heller ikke poenget. Så ikke glem det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Men er det en selvfølge at man prioriterer vannscooter i livet sitt, bare fordi man har det og bruker den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hva er problemet ditt egentlig? Forsøker du å diskutere kun for å diskutere? Hva er målet ditt egenltig? Hva forsøker du å oppnå? Hva er det du vil? Jeg lurer på hva det egentlig er DU prøver å oppnå ved å kalle mennesker som prioriterer anerledes enn deg selv for "dumme i hodet og skikkelig jævlige egoister". Ja, det finnes massevis av mennesker i verden son er dumme i hodet og minst like mange som er egoister. Det finnes mange folk som både er dumme i hodet og egoister.. Jeg har ikke noe problem med å stå for det jeg sier og jeg står for det jeg har sagt at om vannscooter er en prioritet i livet er man dum i hodet og en skikkelig jævlig egoist. Det sier vel egentlig mer om deg enn de som kjøper seg en vannscooter. Noen unntakt gjelder selvsagt, og det er til profesjonell bruk.. Aha her skinner det gjennom: bare man gjør det for å tjene penger så er det greit. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg giddder å fortsette å diskutere dette med deg. Du vil nok finne en måte å missforstå hva jeg sier igjen som du så ofte gjør fordi du ikke egentlig gidder/orker å lese hva andre faktisk skriver. Ta deg en liten titt i speilet din moralist. Du vinner forresten ingenting ved å forsøke å "vinne" diskusjonen med alle mulige midler, og å "vinne" diskusjonen er heller ikke poenget. Så ikke glem det. Er vel kun ute etter å skyte de håpløse "argumentete" dine i fillebiter. Men trenger ikke anstrenge meg så mye egentlig, du klarer det helt fint selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå