Gå til innhold

Vannscooter ikke et nyttefarkost - bråkete leketøy for hensynsløse egoistiske idioter


Anbefalte innlegg

Nå driver vannscootermafiaen på igjen slik at de skal kunne plage resten av samfunnet med disse leketøyene.

 

De voksne barna skal gir seg tydelivis ikke før de får retten til å plage resten av samfunnet og innføre et minoritetstyranni over alle andre slik at de kan leke seg med noe som åpenbart ikke er et nyttefartøy. Det kan i noen få tilfeller brukes som nyttefartøy, men i majoriteten av tilfeller er det et leketøy for egoister og hensynsløse drittsekker som kaller seg voksne men ikke har andre drømmer enn å leke.

 

Sikkert de samme hensynsløse drittsekkene som skal svekke det Norske luftrom og plage alles personvern med fjernstyrte fly og helikopter. Ulikt vannscooter er disse en direkte fare for samfunnet.

 

Vannscooter er egentlig kun plagsomt og produktene er av tvilsom kvalitet. Derfør bør alle vannscootere som bråker forbys i Europeiske vann slik at kvaliteten på disse enhetene kan løftes på samme måte som enegieffektiviteten til hvitevarer.

 

Slik som vannscootere fremstår idag er de IKKE nyttefartøy, fordi båter er langt mer nyttige og fordi de fleste som eier vannscooter også eier båter.

 

Vannscooter er et leketøy fordi de egentlig ikke har en nytteverdi.

 

De som ønsker å bruke vannscooter og løse opp reglene er som regel hensynsløse drittsekker og egoister fordi de ikke bryr seg om de negative konsekvensene av vannscooter bruk langs Norske kyster og i prinsipp sier at det er viktigere at de får leke med vannscooter enn det er at folk får leve i fred langs kysten.

 

Vannscootere er av dårlig kvalitet, regulering bør til for å forby vannscootere som bråker mer enn X antall dB. Da vil produsentene måtte tilpasse produktet slik at de lager mindre støy.

 

Vannscootere er egentlig kun en plage, noe de som bruker vannscooter overhode ikke bryr seg om. Er disse folkene totalt tankeløse eller er de rett og slett bare dumme/delvis tilbakestående? At de er voksne og har behov for å leke med vannscooter heller vel mot at de til en viss grad er tilbakestående individer, noe som også er rimelig klart utfra intervjuer med folk som støtter endring av loven om vannscootere.

 

Noen syn på tema?

 

Hva slags folk er det egentlig som driver med vannscooter? Fortjener disse å bli mobbet for sin råtne oppførsel og hensynsløse tankegang? Eller må resten av samfunnet la seg overkjøre av disse folkene slikat alle minoriteter får det som de vil?

 

Har vannscooter noe som helst nytteverdi? Når og i hvor mange prosent av bruk er denne nytteverdien tilfellet?

 

Er det akseptabelt å lage kvalm og irritasjon langs Norske kyster for at voksne barn skal få leke eller er hensynet til voksne fastboende det viktigste?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Noen syn på tema?...

Ja, du taler for et overformynderi kun på basis av at du selv ikke liker vannscootere. Dersom du ikke liker det, da bør du kanskje ikke oppholde deg i nærheten av vann; på samme måte som at du ikke bør oppholde deg i nærheten av en motorvei om du ikke liker trafikkstøy?

Lenke til kommentar

Har vannscooter noe som helst nytteverdi? Når og i hvor mange prosent av bruk er denne nytteverdien tilfellet?

Ja, men det frister veldig lite å starte den diskusjonen når du allerede er så låst på at dette ikke er tilfellet og at alle som kjører vannscooter er idioter, hensynsløse og drittsekker. Da har du allerede tatt ett standpunkt og du har gitt tydelig beskjed om at du ikke har tenkt å endre mening.

 

Hvorfor da gidde å diskutere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søppelformynderi. Jeg gir blanke blaffen i vannscootere, men er sterk motstander av å forby ting fordi man ikke liker det.

 

Uten at jeg skal påstå at TS sitt innlegg er så balansert, så er det jo mer bak et potensielt forbud enn at man "ikke liker det". Det fører jo til høyst reelle plager.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men argumentet fungerer ikke hvis man tillater at folk kan ha andre grunner enn å bare ikke like det. 

Jeg rammes sjelden av vannscooterbruk og har ikke noe egoistisk motiv. Faktisk er jeg heller litt av en petrolhead som liker fart og spenning, kjører selv MC og kunne i grunnen isolert sett godt tenke meg å leke litt med en vannscooter. Men jeg ser at de stort sett brukes til grisekjøring, har et høyt støynivå, høyt skadepotensiale og nytteverdi langt under ordinære båter du kan få kjøpt for samme pris. Selve konstruksjonen oppfordrer til risikofylt atferd, for det er ikke gøy å kjøre vannscooter sakte langt fra land. Når jeg ser en, er det da også alltid tvilsomt nær land, båter og badende i farlig høy hastighet. I teorien kan en vannscooter selvfølgelig ha et legitimt bruk, men hvis de i praksis er mer til skade enn gagn, er begrensninger på sin plass. 

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var på båttur på lørdag. Så flere Vannscootere på vannet. Ingen av de var til sjenanse eller kjørte som griser. 

Er det ikke snakk om at de nå skal ses om småbåter? Jeg håper det, selvfølgelig så finnes det idioter på vannscootere, men disse kan man finne i biler og andre motoriserte kjøretøy også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva du så og hva jeg har sett blir en anekdote mot en annen, lite verdifullt. Men biler og andre motoriserte kjøretøy har klar nytteverdi. Vannscooter er først og fremst et leketøy konstruert for risikabel kjøring. 

Det kan man strengt tatt si om speedbåter også, men det er vanskelig å trekke en grense og si "dette er en speedbåt, dette er ikke". Vannscooter er en lett definerbar klasse.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hva du så og hva jeg har sett blir en anekdote mot en annen, lite verdifullt. Men biler og andre motoriserte kjøretøy har klar nytteverdi. Vannscooter er først og fremst et leketøy konstruert for risikabel kjøring. 

Det kan man strengt tatt si om speedbåter også, men det er vanskelig å trekke en grense og si "dette er en speedbåt, dette er ikke". Vannscooter er en lett definerbar klasse.

Ja, at en bil er mere nyttig enn en vannscooter er jeg enig i. Men vannscootere brukes jo av redningstjenester i utlandet. Vi trenger ikke gå lengre enn til Sverige for å se det.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva du så og hva jeg har sett blir en anekdote mot en annen, lite verdifullt. Men biler og andre motoriserte kjøretøy har klar nytteverdi. Vannscooter er først og fremst et leketøy konstruert for risikabel kjøring. 

Det kan man strengt tatt si om speedbåter også, men det er vanskelig å trekke en grense og si "dette er en speedbåt, dette er ikke". Vannscooter er en lett definerbar klasse.

Aha, så det er nytteverdi som er avgjørende? Hva med de som kun er ute og kjører bil for fornøyelsens skyld, er ikke det akkurat det samme som de som er ute og kjører vannscooter for fornøyelsens skyld? Hva med andre ting som ikke har noen "nytteverdi" men like fult er lov? Hva med festivaler, fotballkamper og konserter i nærheten av bebygde strøk, har det noen nytteverdi?

 

Nytteverdi er vel egentlig et totalt intetsigende ord i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Vannscootere blir og brukt av redningstjenesten her i Norge, og har også noen unntak fra begrensningene vannscootere ellers har i lovverket.

 

De ble nok laget først og fremst med tanke på rekreasjon/morro, men pga hastighet, fleksibilitet, lav kostpris, høy manøvrbarhet osv så blir de mer og mer tatt i bruk i profesjonelle sammenhenger som oppsynsoppgaver, redningstjenesten, politiarbeid, oppdrettsanlegg osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det argumenteres for at vannscooter er et transportmiddel og et nyttekjøretøy, så er man på svært tynn is. Alle, med mindre man er helt idiot, vet/forstår at vannscooter egner seg kun til lek og moro i vår skjærgård og med vårt klima.

 

Noe av det verste jeg vet er at folk kamuflerer meningene sine med falske argumenter. Vannscooter tilhenger vil ha fri slipp kun fordi de synes det er gøy å kjøre( noe det selvsagt er lov å mene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fotballkamper og konserter er vel ofte for kortere og begrensede tider, mens vannscooterkjøring i verste fall kan være til plage for enkelte i månedsvis og i ett kjør helle sesongen.

Tja, det er vel ganske heftig med konserter og andre type uteaktiviterer i gode sommermåneder. Konserter og festilavel foregår vel gjerne også til langt på natt, noe vel vannscooterkjøring neppe gjør.

 

Barn som leker er også veldig høylydte når det er bra vær, noe som er en kilde til irritasjon for meg selv. Det samme med naboer som griller og støyer ute på hverandaen. Hvilke nytteverdi gir grilling og snakking på verandaen? Kan ikke slike aktiviteter foregå innendørs eller langt borte fra der andre oppholder seg?

... eller bør man heller se seg litt i speilet?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Fotballkamper og konserter er vel ofte for kortere og begrensede tider, mens vannscooterkjøring i verste fall kan være til plage for enkelte i månedsvis og i ett kjør helle sesongen.

Tja, det er vel ganske heftig med konserter og andre type uteaktiviterer i gode sommermåneder. Konserter og festilavel foregår vel gjerne også til langt på natt, noe vel vannscooterkjøring neppe gjør.

 

Barn som leker er også veldig høylydte når det er bra vær, noe som er en kilde til irritasjon for meg selv. Det samme med naboer som griller og støyer ute på hverandaen. Hvilke nytteverdi gir grilling og snakking på verandaen? Kan ikke slike aktiviteter foregå innendørs eller langt borte fra der andre oppholder seg?

... eller bør man heller se seg litt i speilet?

 

 

Dette er ikke en enten eller sak, både mengden bråk, nytten, varigheten osv må veies mot hverandre, det er ikke sånn at vil hverken bør tillate alt eller forby alt.

 

Jeg er forøvrig nabo med en arena/fotballbane, og det ganske sjeldent bråk, og det varer sjeldent til langt på natt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...