Gå til innhold

Lagre VHS-filmer på PC


MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Har en kompis som har kjøpt en packard bell maskin. Den har grafikkort med tv-ut. Han funderer på hva som trengs for å lagre vhs-filmer på pc'en.

Kan han kjøpe et hvilket som helst tv-kort og dermed lagre filmene sine?

 

Noen som vet hvor stor plass det vil ta å lagre en film? Regner med en cd på en vanlig film for akseptabel oppløsning...

 

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste han trenger er et tv-kort ja, og en relativt stor harddisk. Dagens pc'er kan vel gjerne komprimere filmen i real-time, men dersom man må lagre filmen i råmateriale, tar det fort mange GB. Sist jeg holdt på med slikt, måtte man regne med 1 GB per minutt ca. (nå vet jeg riktignok ikke hvordan det er med nyere kort, så skal ikke si meg helt sikker der). Men etter man hadde spilt inn det, kunne man så komprimere det i det formatet man ville. (DivX f.eks, da det er et ganske så bra komprimeringsformat).

Lenke til kommentar

1 GB per minutt :scared:

 

Var ikke småtteri det der !

Men det med komprimering i realtime.......er det noe som er avhengig av tv-kortet? Eller er det software-relatert? Jeg har aldri prøvd meg på noe lignende og er derfor ikke særlig kjent med slike ting.

 

Isåfall så tror jeg han er villig til å bruke litt mer penger på å få et kort som kan komprimere i real time. Meningen er å for det første å ha en backup, og for det andre å brenne det ut på DVD-plater.

 

 

Noen som kan anbefale et tv-kort med den funskjonaliteteten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...