Centrux Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Hei!Det har skjedd noe rart med minnepennen min, og jeg håper noen her kan forklare Jeg har en liten Kingston 64 GB minnepenn som tidligere har fungert helt fint, men når jeg nå setter den i PCen, så står det at den kun har 19.6 GB lagringsplass / kapasitet?Jeg har formatert minnepennen og den er helt tom for filer, så hvorfor har jeg plutselig mistet 40 GB med lagringsplass? Håper noen vet!Takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Sjekk hva Diskbehandling sier. Der ser du størelse på disk og partisjon. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Sjekk hva Diskbehandling sier. Der ser du størelse på disk og partisjon. Når jeg går inn på egenskaper på minnepennen, så står det at det er 19.6 GB ledig plass. Jeg finner ingen feil når jeg kjører en feilkontroll heller, og jeg kan ikke optimalisere stasjonen med diskdefragmentering. Men det står til og med PÅ pennen at det er 64 GB, og jeg vet at det skal være 64 GB, for det har vært såpass mye plass når jeg brukte den tidligere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Kan ikke hjelpe hvis du ikke vil se på Diskbehandling. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Hei! Det har skjedd noe rart med minnepennen min, og jeg håper noen her kan forklare Jeg har en liten Kingston 64 GB minnepenn som tidligere har fungert helt fint, men når jeg nå setter den i PCen, så står det at den kun har 19.6 GB lagringsplass / kapasitet? Jeg har formatert minnepennen og den er helt tom for filer, så hvorfor har jeg plutselig mistet 40 GB med lagringsplass? Håper noen vet! Takk. Du har partisjonert og formatert den på feil måte. Endret 17. juli 2016 av Dragavon Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Kan ikke hjelpe hvis du ikke vil se på Diskbehandling. Haha, okei Dette står: 57.62 GB Klar 20.00 GB Fat32 (Ok, aktiv, primærpartisjon) 37.62 GB utildelt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Du har nok brukt den til noe som har laget partisjoner (det har ingenting med formatering å gjøre). Slett de partisjonene som er der, så hele blir Utildelt. Så lager du en ny partisjon (Volum). Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Du har nok brukt den til noe som har laget partisjoner (det har ingenting med formatering å gjøre). Slett de partisjonene som er der, så hele blir Utildelt. Så lager du en ny partisjon (Volum). Dumt spørsmål, men jeg har ikke gjort dette før.. Hvordan sletter man partisjonen? Jeg er inne på datamaskinbehandling (diskbehandling), men finner ikke hvordan jeg skal slette primærpartisjonen slik at alt blir utildelt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Høyreklikk og slett. Enklere blir det ikke... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Tipper du kan lære litt her http://www.digitalcitizen.life/how-manage-your-disks-using-disk-management-utility Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Høyreklikk og slett. Enklere blir det ikke... Når jeg høyreklikker, så kommer det ikke opp noe annet slett-alternativ enn "Slett volum", og denne kan jeg ikke trykke på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Diskbehandling fungerer ikke alltid på minnepenner. Prøv heller Diskpart Clean. Se denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1641891&p=22192568 Etterpå kan du åpne Diskbehandling igjen, og initialisere. Så kan du lage nytt volum. Endret 17. juli 2016 av Hårek Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Diskbehandling fungerer ikke alltid på minnepenner. Prøv heller Diskpart Clean. Se denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1641891&p=22192568 Etterpå kan du åpne Diskbehandling igjen, og initialisere. Så kan du lage nytt volum. Takk for all hjelpen, jeg klarte det nå Måtte kjøre Run -> Cmd -> Diskpart osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå