Gå til innhold

Tesla vil endre på radar for å hindre nye ulykker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinene innså til slutt at menneskene ikke kunne beskyttes mot sin egen dumskap. Så de skapte en virtuell verden der menneskene kunne leve ut sin dumskap og dø uten konsekvenser, bare for å stadig bli respawnet i et nytt simulert liv. Menneskene inne i den virtuelle verdenen utviklet også der intelligente maskiner slik at syklusen gjentok seg på nytt. Stadig gjentakende virtuelle verdener inne i virtuelle verdener. Osv osv osv...

 

http://www.scientificamerican.com/article/are-we-living-in-a-computer-simulation/

i2mvco.jpg

Endret av Psykonaut
  • Liker 3
Lenke til kommentar

...og det er umulig for en datamaskin å takle uforutsette situasjoner slik et menneske kan.

Grunnen til dette er delvis fordi mennesker ofte handler irrasjonelt ved uforutsette situasjoner. I slike tilfeller er vanligvis datamaskinens handlemåte bedre. Se på f.eks ABS og ESP.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

nå vil de endre på den ja... etter at noen daua..

 

Hva var grunnen til at de ikke hørte på disse rådene før?

 

alle robotmekanikere gjør det på denne måten med 3d-modeller.... -.-

 

Tesla driter i om noen dør pga dårlig teknologi, de skal kun ha reklame!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen nyhetssak om 10 ulykker unngås på grunn av autopiloten, men hvis det derimot er en ulykke på grunn av (eller kanskje heller til tross for) autopiloten...

 

EDIT: Det samme er det med Tesla'er som brenner. En Tesla som brenner er verdt flere klikk enn 10 bensinbiler som brenner.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Andre amerikanske bilprodusenter har tatt livet av tusenvis pga dårlige sikkerhetssystemer, og atpåtil prøvd å legge lokk på det.

 

Ikke bare amerikanske.Japanske produsenter prøvde lenge å holde lokk over den katastrofale Takeda saken der det viser seg at airbagene ikke holder mål og har tatt livet av mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Andre amerikanske bilprodusenter har tatt livet av tusenvis pga dårlige sikkerhetssystemer, og atpåtil prøvd å legge lokk på det.

Ikke bare amerikanske.Japanske produsenter prøvde lenge å holde lokk over den katastrofale Takeda saken der det viser seg at airbagene ikke holder mål og har tatt livet av mennesker.

 

 

Man skal heller ikke glemme Mitsubishi-skandalen med lastebilhjul som datt av for over 10 år siden: 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/02/399515.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

nå vil de endre på den ja... etter at noen daua..

 

Hva var grunnen til at de ikke hørte på disse rådene før?

 

alle robotmekanikere gjør det på denne måten med 3d-modeller.... -.-

Tesla driter i om noen dør pga dårlig teknologi, de skal kun ha reklame!

 

 

Det er en ganske drøy påstand.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

nå vil de endre på den ja... etter at noen daua..

 

Hva var grunnen til at de ikke hørte på disse rådene før?

 

alle robotmekanikere gjør det på denne måten med 3d-modeller.... -.-

Tesla driter i om noen dør pga dårlig teknologi, de skal kun ha reklame!

 

 

Det er en ganske drøy påstand.. 

norske forum = stort sett bare drøye påstander.

Lenke til kommentar

 

nå vil de endre på den ja... etter at noen daua..

 

Hva var grunnen til at de ikke hørte på disse rådene før?

Det har alltid vært planen å kontinuerlig forbedre autopiloten. Målet er å få til 100% autonom kjøring, uten bruk av LIDAR, da LIDAR er veldig dyrt.

LIDAR kan dessverre ikke se gjennom det som er ugjennomsiktig. Systemet blir forvirret av støv, snø, regn etc. Radar ser gjennom dette. Lidar er derimot mer egnet til å bygge opp detaljerte 3D modeller (forutsatt at forholdene er perfekte). Man vil trolig se en kombinasjon av flere sensorer i framtida.

 

Hovedfordelen med et autopilot-system er at det kan evaluere nøyaktig hva som gikk feil, og at det dermed kan justere programvaren og sørge for at liknende feil ikke skjer i fremtida. Læringen kan så overføres til alle andre enheter. Mennesker ser både ut til å ha store problemer med å evaluere hva som gikk feil (stort sett andres feil), og en fullstendig manglende evne til å lære av egne, og ikke minst av andre, sine feil...;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

nå vil de endre på den ja... etter at noen daua..

 

Hva var grunnen til at de ikke hørte på disse rådene før?

Det har alltid vært planen å kontinuerlig forbedre autopiloten. Målet er å få til 100% autonom kjøring, uten bruk av LIDAR, da LIDAR er veldig dyrt.

Lidar er ikke dyrt..... -.-'

http://www.ebay.com/itm/NEATO-XV-11-12-14-21-VACUUM-LIDAR-LASER-DISTANCE-SENSOR-ORIGINAL-PART-/262511634845?hash=item3d1ee9a99d:g:fzoAAOSwnNBXUhrV

 

hvis man lager det selv blir det mye billigere...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det må komme et forbud mot slike autopiloter. De fører til at føreren ikke følger med, og det er umulig for en datamaskin å takle uforutsette situasjoner slik et menneske kan.

Ja! Og så må det gå en mann fremfor hver bil og vifte med et rødt flagg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...