Gå til innhold

ASUS P4R800-VM og ytelse

Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei, har et ASUS P4R800-VM med integrert Radeon 9100 grafikk.

Hadde ikke ventet meg noen fantastisk hastighet på dette når det gjelder grafikk, men ble skuffet.

Kjører med en Celeron 2,4GHz, og 2x256 Mb 3200DDR minne.

Opplevde på et par spill omtrent like treg grafikk som med et Asus A7N266-VM hovedkort med Athlon XP2100, 256Mb 2700DDR og integrert NVIDIA GeForce2 grafikk.

Hadde ventet meg en større forskjell, på C&C Generals går det sørgelig tregt selv med detaljer på det laveste. Er det noen lure innstillinger jeg kan ha gjort feil?

Kjører med dual DDR minne, 128 av de blir brukt av skjermkortet.

Håper på gode tips.

MVH Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har et ASUS P4R800-VM med integrert Radeon 9100 grafikk.

Hadde ikke ventet meg noen fantastisk hastighet på dette når det gjelder grafikk, men ble skuffet.

Kjører med en Celeron 2,4GHz, og 2x256 Mb 3200DDR minne.

Opplevde på et par spill omtrent like treg grafikk som med et Asus A7N266-VM hovedkort med Athlon XP2100, 256Mb 2700DDR og integrert NVIDIA GeForce2 grafikk.

Hadde ventet meg en større forskjell, på C&C Generals går det sørgelig tregt selv med detaljer på det laveste. Er det noen lure innstillinger jeg kan ha gjort feil?

Kjører med dual DDR minne, 128 av de blir brukt av skjermkortet.

Håper på gode tips.

MVH Nettulf

Du skulle ha merket en del forskjell fra A7N266-VM ja, har du oppdatert driverne til HK og VGA?

Lenke til kommentar

Jepp, har de siste driverne fra 20/11 så det burde holde.

Synest det er rart all den tid minnet og prosessoren også er noe raskere enn på det kortet med GeForce 2 grafikk på.

Har sett et par tester, og i 3DMark 2001SE slår det så vidt et Geforce FX5200 64Mb kort, mens det i 3Dmark2003 ligger etter det samme kortet.

Nå er dette testet med en raskere prosessor enn jeg har, men det gjelder jo for alle kortene. Den ene testen er her:

http://www.ukgamer.com/article.php4?id=173&page=3

Skal kikke litt rundt på nettet og kjøre noen tester så jeg har noen tall å komme med.

Kan nevne at C&C generals som er sirup på denne maskinen kjører helt greit på et Geforce 2 440MX med 64Mb i en enkel maskin med AMD athlon 1700 og SD-RAM

MVH Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...