Gå til innhold

Problemer med Nav

Stormwolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, utlandet har egne regler. (som du vet hvis du leser det som står - som du påstår du gjør)

Edit: Er det ferie om du bor hos din kjære på andre siden av byen?

Edit2: Mulig reglene er endret siden da, men ...

Reiser du derimot til hytta på Sørlandet, eller besøker slekt og venner i Norge, trenger du ikke å føre opp dette som ferie i meldekortet. Det viktige er nemlig at du er tilgjengelig og aktiv i forhold til jobbsøkeraktiviteter. Altså er det ikke krav om at man du skal oppholde seg i eget hjem for å ha krav på dagpenger.

Så utifra dette, så ser det ut som utfordringen er slik jeg sa i de to siste linjene her

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er god dialog ett godt steg på veien til å ha ett godt forhold mellom 'klient' og NAV. Men det er nok slik at det er reell arbeidssøker som er essensen her - ikke om han er hos kjære i andre deler av landet.

Det ser dog ikke ut som han er det hverken hjemme eller borte kan det virke som, dessverre.

yeez glad ikke Salvesen. er saksbehandleren min ...  :p

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker jeg hadde noen utfordringer med de for mange år siden. Sendte meldekort, men de hadde rotet til noe annet (som jeg ikke husker var nå) og utbetalingene stoppet opp. Var flere ganger nedover og snakket med de, det varte og rakk uten at jeg fikk penger. Så jeg sluttet å sende meldekort iom det var jo ingen vits, iom jeg fikk jo ikke penger uansett.

Etter ennå en tid så finner de omsider ut at de hadde gjort feil. Så jeg skulle selvfølgelig få pengene ... men så ser de at jeg ikke hadde sendt noen meldingskort på slutten. Nei, jeg skulle da ikke få noen penger likevel. Du kan si jeg ikke var blid og jeg tror de ikke turde annet enn å gi seg asap på siste beslutning.

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde noen utfordringer med de for mange år siden. Sendte meldekort, men de hadde rotet til noe annet (som jeg ikke husker var nå) og utbetalingene stoppet opp. Var flere ganger nedover og snakket med de, det varte og rakk uten at jeg fikk penger. Så jeg sluttet å sende meldekort iom det var jo ingen vits, iom jeg fikk jo ikke penger uansett.

Etter ennå en tid så finner de omsider ut at de hadde gjort feil. Så jeg skulle selvfølgelig få pengene ... men så ser de at jeg ikke hadde sendt noen meldingskort på slutten. Nei, jeg skulle da ikke få noen penger likevel. Du kan si jeg ikke var blid og jeg tror de ikke turde annet enn å gi seg asap på siste beslutning.

Det kan du bare takke deg selv for... to feil blir ikke rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du bare takke deg selv for... to feil blir ikke rett.

De la seg langflat og beklaget. For når de sier man ikke har krav på det, så var det heller ingen vits i å sende inn.

Det er bare tull og noe du bare sier... at de legger seg flat for feilen de gjorde er rett.

At de legger seg flat for at du stoppet å sende meldekort seg jeg på som du bare finner på da det ikke er sant.

Ingen meldekort, ingen dagpenger!!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

At de legger seg flat for at du stoppet å sende meldekort seg jeg på som du bare finner på da det ikke er sant.

Du vet vel bedre enn jeg som opplevde det. Som at det er en grunn for å lyve om noe slikt.

Min erfaring med NAV er utelukkende positiv, foruten denne saken forøvrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Jeg leste ikke førsteposten isted, og ser først nå at dette ikke er en samletråd. Beklager for irrelevant innlegg, TS!

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar

Du vet vel bedre enn jeg som opplevde det. Som at det er en grunn for å lyve om noe slikt.

Min erfaring med NAV er utelukkende positiv, foruten denne saken forøvrig.

Jeg vet bare at sender man ikke meldekort i tide så får man ikke dagpenger, jeg vet hvor strenge reglene er. At NAV har gjort feil i forkant gir dem ikke plikt til å gi deg penger du ikke skal ha men kanskje noe forsinkelsesrenter på det du hadde krav på og ikke fikk i tide.

Lenke til kommentar

Jeg vet bare at sender man ikke meldekort i tide så får man ikke dagpenger, jeg vet hvor strenge reglene er. At NAV har gjort feil i forkant gir dem ikke plikt til å gi deg penger du ikke skal ha men kanskje noe forsinkelsesrenter på det du hadde krav på og ikke fikk i tide.

Renter fikk jeg ikke, kun utbetalingene jeg skulle ha. Reglene var sikker strenge den gangen også.

Ja, mulig de ikke hadde plikt til å gi for de gangene på slutten der jeg ikke leverte, men uansett betalte de dem ut og beklaget skikkelig. Om det var fordi jeg ... ikke var helt blid, for å si det slik; - eller annen grunn, at det var de som hadde laget krøllet i utgangspunktet, vites ikke.

Personlig tror jeg det er fordi de har anledning til å gjøre det(ellers hadde jeg jo ikke fått) og at de tross alt er der for å gjøre en god jobb - hjelpe folk, ikke gjøre det vanskeligere for de. Så til syvende og sist gjorde de nettopp det, gjorde en god jobb. De så at det var pga eget rot så ble en ny utfordring skapt, og de løste det.

Man hører mye dårlig om NAV, man hører sjeldent de gode tingene de gjør. Men ja, jeg vet de er strenge på reglene - så hvis det ikke har vært en slik spesiell sak, så tror jeg ikke jeg hadde fått for den siste perioden uten meldekort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Som dere tuller nå. TS, har du gått glipp av tiltak fra NAV mens du har vært borte? Slik som jeg skjønner det er svaret nei. Så da:

Feriefravær/utenlandsopphold

Feriefravær når du mottar AAP betyr at du

tar fri fra planlagte aktiviteter du har avtalt med NAV

tar fri og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i en periode

reiser bort, i Norge og/eller til utlandet, og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i en periode.

TS har du vært utilgjengelig for NAV? Her er svaret nei. Han sier han kunne reist rett tilbake ved behov.

Så hvis TS hverken har gått glipp av tiltak eller har vært utilgjengelig for nav, så har han rett på vanlig utbetaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...