Stormwolf Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Fra Ålesund til Trondheim. Kunne reist tilbake på dagen om noe dukket opp. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Selvfølgelig var du der og drev oppsøkende jobbsøk med det samme som du besøkte dama, regner jeg med 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Har jo sagt til saksbehandler at det kan være mulighet for flytting med tiden, siden jeg da har mye større jobbmuligheter. Men det er for tidlig å flytte enda. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Arbeidstiden ... har man 24/7 bare for at man går på NAV?Poenget er at hvis du har 0 oppdrag og kan dra fra jobb og kan stille asap(det er ikke på timen, men neste dag) når det dukker opp noe - tror du ikke du har fått lov å dra på andre siden av landet? Tror du virkelig din arbeidsgiver har brydd seg med hvor du har vært? Har han trekt deg i lønn for at du har vært i Oslo istedet for Dombås?Man kan vel antatelig regne "arbeidstid" fra 8-16, usikker på hvordan det funker, men er man ikke tilgjenglig da, så tipper jeg man heller ikke får lønn. På samme måte som jeg mot min arbeidsgiver.Forskjellen er at TS har som jobb å søke jobb. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Fra Ålesund til Trondheim. Kunne reist tilbake på dagen om noe dukket opp. Problemet er ikke bare at du skal være tilgjengelig, du skal være arbeidssøkende og det vil jeg påstå du ikke er hvis du er på damebesøk. Du skal faktisk ikke bare kunne stille opp på dagen... du skal bruke dagen på å søke på arbeid selv. 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Føler jeg snakker med en gjeng Nav saksbehandlere her. Man kan ikke sitte å søke jobb hele dagen, så mange jobber i nærheten finner du ikke. Hva gjør man med resten av tiden? Drit i det, det er ingens jobb å fortelle meg hva jeg gjør i hverdagen. Jeg har i grunnen fått svar på hva jeg spurte om. Jeg kan ikke regne med å få noe tilbake, men skal prøve å komme til enighet med drittkjærringa uansett. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 "Komme til enighet med drittkjerringa" fantastisk holdning, lykke til. 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Vel, hun kutta meg 50% på meldekortet og mest sannsynlig neste også uten å gi meg en advarsel da jeg faktisk snakket med henne face to face begge gangene. Hun kjenner situasjonen min og vet at jeg ikke har økonomi til det. hun er en drittkjærring. Endret 17. juli 2016 av Stormwolf Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Dere har nok helt rett i at dette er min egen feil. Får ta lærdom i hva jeg har gjort galt Men alikevel er det hennes feil og hun som er drittkjerring... 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Man kan vel antatelig regne "arbeidstid" fra 8-16, usikker på hvordan det funker, men er man ikke tilgjenglig da, så tipper jeg man heller ikke får lønn. På samme måte som jeg mot min arbeidsgiver. Forskjellen er at TS har som jobb å søke jobb. Man kan drive oppsøkende søk på jobb - ikke bare der man bor. Man er tilgjengelig på tlf og det skal være ekstreme forhold til for at man skal være nødt til å møte på sekundet (satt på spissen). Å avtale møter med mulighet for jobb via NAV burde det holde å sette tidspunkt til dagen etter. 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Dere har nok helt rett i at dette er min egen feil. Får ta lærdom i hva jeg har gjort galtMen alikevel er det hennes feil og hun som er drittkjerring... Bare stopp.. Du vil bare krangle. Man kan vel antatelig regne "arbeidstid" fra 8-16, usikker på hvordan det funker, men er man ikke tilgjenglig da, så tipper jeg man heller ikke får lønn. På samme måte som jeg mot min arbeidsgiver. Forskjellen er at TS har som jobb å søke jobb. Man kan drive oppsøkende søk på jobb - ikke bare der man bor. Man er tilgjengelig på tlf og det skal være ekstreme forhold til for at man skal være nødt til å møte på sekundet (satt på spissen). Å avtale møter med mulighet for jobb via NAV burde det holde å sette tidspunkt til dagen etter. Jeg synes dette er sånn det burde være. Jeg er alltid tilgjengelig på telefon, og ville møtt så kjapt som mulig om det skulle være noe. Å være tvunget til å sitte i en deprimerende leilighet er ikke noe liv. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Man kan drive oppsøkende søk på jobb - ikke bare der man bor.Man er tilgjengelig på tlf og det skal være ekstreme forhold til for at man skal være nødt til å møte på sekundet (satt på spissen). Å avtale møter med mulighet for jobb via NAV burde det holde å sette tidspunkt til dagen etter. Man vel må vel fortsatt avklare der med NAV i forkant eller vise noe mer konkret. God dialog er vel uansett tingen. Endret 17. juli 2016 av aklla Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Arbeidstiden ... har man 24/7 bare for at man går på NAV? Poenget er at hvis du har 0 oppdrag og kan dra fra jobb og kan stille asap(det er ikke på timen, men neste dag) når det dukker opp noe - tror du ikke du har fått lov å dra på andre siden av landet? Tror du virkelig din arbeidsgiver har brydd seg med hvor du har vært? Har han trekt deg i lønn for at du har vært i Oslo istedet for Dombås? Edit: TS - Hvor langt dro du? Klart han hadde trukket deg i lønn... Du er ikke på jobb. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Klart han hadde trukket deg i lønn... Du er ikke på jobb. Jo, du har hjemmekontor. Det er snakk om oppdrag der du må møte fysisk. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Klart han hadde trukket deg i lønn... Du er ikke på jobb. Jo, du har hjemmekontor. Det er snakk om oppdrag der du må møte fysisk. Om du hadde skrevet timer hos meg når du var hos kjæresten din og drev med alt annet enn jobb, ja da hadde du ikke blitt lenge. Ganske sikker på at de fleste tenker helt likt som meg der. 3 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Du bør overse synsingen i tråden og bare snakke med NAV. Siden ingen har angitt linker til info så er det neppe noen her som faktisk vet hva de snakker om og hva den ene eller andre synes har null betydning. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Du bør overse synsingen i tråden og bare snakke med NAV. Siden ingen har angitt linker til info så er det neppe noen her som faktisk vet hva de snakker om og hva den ene eller andre synes har null betydning. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/frav%C3%A6r-p%C3%A5-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap I utgangspunktet har du ikke rett på AAP når du har feriefravær. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Om du hadde skrevet timer hos meg når du var hos kjæresten din og drev med alt annet enn jobb, ja da hadde du ikke blitt lenge. Ganske sikker på at de fleste tenker helt likt som meg der. Så de som har partner kan altså ikke ha hjemmekontor. Det var en ny vinkling på hjemmekontor som jeg ikke har hørt før. Forutsetningen for å få lønn er vel at man jobber - uansett om man har hjemmekontor eller ei. Men man jobber altså ikke 24/7 om man er fysisk på jobbplass, eller hjemmekontor. Du ville vel ikke gitt lønn for 17 timer ved hjemmekontor fast vel? (24 t - 7 timer søvn) Trekker man da sammenligningen med jobbsøkeren, så må man vel se på hvor mye denne 'jobber' med det man skal gjøre - om denne er på arbeidsplass (altså der man bor) og når man er i annen kant av landet (hjemmekontor). Utifra det jeg kan lese av TS, så jobbes det ikke noe mer på arbeidsplass enn på hjemmekontor. Det kan vel virke som er utfordringen - ikke det om man har hjemmekontor eller ei. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Så de som har partner kan altså ikke ha hjemmekontor. Det var en ny vinkling på hjemmekontor som jeg ikke har hørt før. Forutsetningen for å få lønn er vel at man jobber - uansett om man har hjemmekontor eller ei. Men man jobber altså ikke 24/7 om man er fysisk på jobbplass, eller hjemmekontor. Du ville vel ikke gitt lønn for 17 timer ved hjemmekontor fast vel? (24 t - 7 timer søvn) Trekker man da sammenligningen med jobbsøkeren, så må man vel se på hvor mye denne 'jobber' med det man skal gjøre - om denne er på arbeidsplass (altså der man bor) og når man er i annen kant av landet (hjemmekontor). Utifra det jeg kan lese av TS, så jobbes det ikke noe mer på arbeidsplass enn på hjemmekontor. Det kan vel virke som er utfordringen - ikke det om man har hjemmekontor eller ei. Det handler selvfølgelig ikke om en har partner, det handler om at man ikke gjør jobben sin og derfor ikke får betalt. Det er så latterlig enkel logikk. Bare for å avfeie det helt, her er grunnene til at man kan få penger om en reiser vekk: Du har avklart med NAV at aktiviteter eller annen oppfølging fra NAV ikke er aktuelt for deg i perioden. Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske. NAV har lagt inn en friperiode fra et arbeidsrettet tiltak i aktivitetsplanen din. Etter hva jeg forstår havner ikke TS under noen av dem, altså skal han ikke ha betalt. Og hvorfor rabler du sånn om hjemmekontor, han var da åpenbart ikke hjemme. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 (endret) Det handler selvfølgelig ikke om en har partner, det handler om at man ikke gjør jobben sin og derfor ikke får betalt. Det er så latterlig enkel logikk. Jobben er å søke jobb - man kan søke jobb, oppsøke arbeidsgivere i hele landet, ikke bare der du bor. Det er til og med ett krav om at man skal være villig til å flytte på seg for å få jobb. (det har vært litt fram og tilbake på denne regelen, men du skjønner poenget) Og hvorfor rabler du sånn om hjemmekontor, han var da åpenbart ikke hjemme. Hjemmekontor er ikke ensbetydende med at du må være hjemme der du bor. Har selv hatt hjemmekontor og vært på helt andre kanter av landet. Hans hjemmekontor er hele landet iom han kan søke overalt og gjerne oppsøke arbeidsgiverne selv. Endret 17. juli 2016 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå