Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Interessert i jente etter ONS, virker ikke gira. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei!

Har snakket litt frem og tilbake med en jente på Tinder siden april og vi møttes for to uker siden å hadde sex her i Bergen.

Akkurat hun her har personligheten og utseendet jeg er ute etter, og jeg er faktisk rimelig betatt av henne etter det møte...

Problemet her er:

Helt siden vi startet å snakke sammen på Tinder har hun egentlig vært ganske frem og tilbake. Har i hovedsak vært jeg som har måttet styre samtalene, noe jeg ikke gidder så jeg hadde ikke snakket med hun på 1 mnd før hun plutselig sendte meg en melding en sen lørdagskveld. 

Det samme føler jeg hun er på SMS nå etter vi har hooket opp. Vi har snakket sammen to ganger i ettertid, og det er jeg som måtte ha startet begge gangene. I tillegg virket hun ganske care så ble bare 2-3 meldinger.

- MEN når vi var sammen den kvelden føltes alt veldig bra, og hun virket veldig interessert. 

Hun bodde i kollektiv og hadde to venniner på besøk. Hun spurte om hun skulle lage mat til oss osv om jeg var sulten etc, men jeg sa nei ettersom jeg synes det hadde var rimelig kleint å måtte sitte å spise frokost med venninne hennes så tidlig. 

Hun spurte også flere ganger om hun skulle kjøre meg hjem fordi hun selv skulle ut, selv om det ble en stor omvei. Igjen så sa jeg nei ettersom det også føltes rimelig kleint med hun og to venniner i bilen etter ons og sa jeg tok en uber.

- Nå i ettertid angrer jeg jo veldig på det da, men jeg var sikker på at vi skulle møtes igjen så tenkte det var ingen big deal. Jeg burde jo seff blitt igjen tenker jeg å kanskje blitt bedre kjent med beste venninene hennes for å få dere approval i tillegg... I tillegg ble det en veldig brå avslutning, jeg rushet nærmest ut døra.

Nå spurte jeg for 2 uker siden om vi skulle finne på noe ( 4 dager senere etter ons), men hun hadde dratt på ferie og kom ikke tilbake før 1 uke senere. Så hun kunne dessverre ikke sa hun. 

På fredag sendte jeg henne en melding å spurte om hun var ute på byen. Den har jeg ikke fått svar på.

Så det er i utgangspunktet tydelig da at hun rett og slett ikke er så gira.

Men jeg har ikke lyst til å tenke " what if" her senere. Vil vite at jeg forsøkte alt, hehe.

Såå. Det jeg vurderer å skrive er ny melding med at jeg synes hun var utrolig søt, og at jeg rett og slett har veldig lyst til å møte henne på nytt.

På meldingene vi har skrevet nå og før ONS har jeg prøvd å ikke virke så interessert for å ikke være needy.

Men tenker at jeg rett og slett bare får prøve det.

Hva tenker dere? Lagt innlegg, beklager. Tenkt på hun mye!

Anonymous poster hash: c2750...c3e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og eventuelt hvor lenge jeg bør vente med å sende ny melding med at jeg liker hun veldig godt.

Jeg var jo keen på å henge med henne i dag, men det er kanskje litt tidlig å sende den nå som jeg ikke fikk svar på meldingen på fredagen om hun var ute på byen?

Lenke til kommentar

Ikke overtenk. Du er keen på henne. La henne få vite det. Og ikke helgarder deg med ett eller annet ullent piss som du kan fleipe bort hvis hun avviser deg. Hvis hun da svarer ullent eller utydelig (eller ikke i det hele tatt), så er hun ikke keen tilbake. Så enkelt er det. Move on.

Du signaliserte nok til henne at du ikke var så veldig keen da du avfeide alle hennes tilbud etter ONS-en. Det var for meg rimelig tydelig at hun her ønsket å gjøre ting for deg (og dermed signaliserte interesse), men når du bare takker nei til alt og rusher ut døra så sier det noe det også.

Igjen: slutt med å overtenke alt. Det betyr bokstavelig talt ingenting hvor lang tid det går før man sender melding. Herregud.

Anonymous poster hash: 0a25b...e81
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ville helt klart latt dette ligge. Hun har tatt et valg. Hun ignorerer deg. Man kan glemme å svare på en mld, men man glemmer ikke å svare hvis mld er fra en person som man liker litt mer enn middels godt.

Jeg ville ikke tatt kontakt flere ganger nå, men hvis du absolutt vil sende en melding til må du sørge for å ikke være for needy. Det du har tenkt å skrive er litt i overkant.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Sen en siste meling. med "Hei! Du var triveligere enn forventet, Finne på noe en dag?" Og så lar du det henge i luften. Vil hun ha kontakt så tar hun kontakt. I mellomtiden så bør du lete etter, og ligge med, andre jenter.

Lenke til kommentar

Triveligere enn forventet? Jeg leser det som at du ikke hadde så høye forventninger, og da kan man jo lure på hvorfor.

Hva så? Forventninger betyr uansett ingenting før du gjør deg et eraringsmessig inntrykk. Andres forventninger er ikke noe å reagere på eller bli fornærmet av, så spør du meg er det helt greit å skrive dette. Det er uansett trivielt, ikke et formelt brev med uhyre nøyenhet i semantikk. Analyserer man hvorfor det skrives "triveligere enn forventet" så tilegner man det mer enn det er ment. Det er et uttrykk, og forventningene var vel dessuten bare at det skulle være et ONS, ikke grunnlaget for et seriøst forhold. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Triveligere enn forventet? Jeg leser det som at du ikke hadde så høye forventninger, og da kan man jo lure på hvorfor.

Jeg støtter dette argumentet. Da det er lett å tenke at synes hun er "verdt" lite og dermed lite forventninger til å møte henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg støtter dette argumentet. Da det er lett å tenke at synes hun er "verdt" lite og dermed lite forventninger til å møte henne.

Seriøst? :p Det betyr jo bare at han ble positivt overrasket, sammenlignet til forventningene. Hvis jeg sier at filmen jeg ikke visste noenting om på forhånd var overraskende bra, så betyr jo nettopp det det motsatte av at jeg synes den er verdt lite. Det betyr heller ikke nødvendigvis at jeg forventet at den skulle være dritt. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hva så? Forventninger betyr uansett ingenting før du gjør deg et eraringsmessig inntrykk. Andres forventninger er ikke noe å reagere på eller bli fornærmet av, så spør du meg er det helt greit å skrive dette. Det er uansett trivielt, ikke et formelt brev med uhyre nøyenhet i semantikk. Analyserer man hvorfor det skrives "triveligere enn forventet" så tilegner man det mer enn det er ment. Det er et uttrykk, og forventningene var vel dessuten bare at det skulle være et ONS, ikke grunnlaget for et seriøst forhold.

Det som er essensielt her er hvordan man ordlegger seg, og når man skriver en mld har man muligheten til å reflektere litt før man sier noe. Vet ikke hvorfor du trekker inn formelle brev. Man skal selvsagt skrive slike mld i en muntlig, enkel tone.

Hvis man ikke kjenner en person veldig godt, vet man egentlig ikke hvordan denne personen tolker ting, og da er det best å unngå formuleringer som kan bli tolket i negativ retning.

Endret av oscrue10
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er essensielt her er hvordan man ordlegger seg, og når man skriver en mld har man muligheten til å reflektere litt før man sier noe. Vet ikke hvorfor du trekker inn formelle brev. Man skal selvsagt skrive slike mld i en muntlig, enkel tone.

Hvis man ikke kjenner en person veldig godt, vet man egentlig ikke hvordan denne personen tolker ting, og da er det best å unngå formuleringer som kan bli tolket i negativ retning.

Joda, jeg ser den. Men poenget er jo at det er dagligtale. Ang. formelt brev var jo for å poengtere at det er dagligtale og å tolke teksten bokstavelig ofte blir feil i dagligtale. Om man tar til seg dette på et eller annet vis, så legger man for mye i det, det er ikke vanskelig å forstå at det er positivt ment. Men som du sier er det jo greit å tenke litt over hvordan man skriver ting, fordi mange har lett for å tolke bort budskapet. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den. Men poenget er jo at det er dagligtale. Ang. formelt brev var jo for å poengtere at det er dagligtale og å tolke teksten bokstavelig ofte blir feil i dagligtale. Om man tar til seg dette på et eller annet vis, så legger man for mye i det, det er ikke vanskelig å forstå at det er positivt ment. Men som du sier er det jo greit å tenke litt over hvordan man skriver ting, fordi mange har lett for å tolke bort budskapet.

Ja, det er dagligtale, men det er ikke det vi diskuterer. Det mest naturlige er å tolke ting bokstavelig, og da må man tenke over hvorvidt det man skriver kan tolkes på andre måter enn det man selv hadde tenkt.

Hvis hun tolker dette på den måten som jeg nevnte, så er det mulig at det er hun som legger for mye i det, men det er ikke en feiltolkning. Det er bare én av to mulige tolkninger (jeg vet ikke om det er flere enn disse to, men skriver to for å gjøre det enkelt)

Han er allerede i en litt håpløs situasjon siden hun tilsynelatende ignorerer ham, og da har han ikke så mye å gå på. Da er det ekstra viktig å ikke skrive ting som hun tolker som mer negativt enn det han hadde tenkt. Hvis man chatter og har litt flyt i samtalen, så er det fort gjort å skrive noe som dette, som kan tolkes på flere måter, men nå har han kjempegod tid til å skrive en litt mer gjennomtenkt mld.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Jeg tenker jo også at hun ikke er særlig interessert. Eneste "håpet" jeg har etter meldingen jeg sendte kl 23.45 på fredag der jeg spurte om hun var ute er at hun kanskje har vært rimelig full og rett og slett glemt å svare på meldingen.

Dog rart at hun ikke har svart på den i ettertid.

Oscrue10, helt enig. Hun er ikke gira, og hater egentlig å være needy. Om hun sier ja til date nå anyway, kommer jeg til å føle meg rimelig down på daten vs hun var rimelig interessert på meg i tillegg. 

Forslag til hva jeg bør skrive i meldingen om du synes det andre jeg sa virket too much?

- Jeg har allerede spurt hun rett ut 3 dager etter vi hooket ( 2 uker siden nå) om vi skulle finne på noe. 

Jeg prøvde å kjøre den veldig cool på den meldingen så har liksom ikke fått vist henne ordentlig at jeg liker henne veldig godt føler jeg.

Skrev bare at jeg tenkte å ta meg en tur til skien på torsdag, og om vi skulle finne på noe? ( Hun var allerede på hjemmebesøk så viste at hun var der). 

Gjorde det var å ikke virke desp, og legge det frem som at jeg uansett skulle dit. 

På melding dialog nr 2 som vi hadde for 1 uke siden spurte jeg hvordan hun hadde det, ettersom jeg som regel forsøker å speile meldingene måtte jeg også virke veldig care selv om jeg egentlig hadde lyst til å skrive masse forskjellig til henne. Hun spurte liksom ikke hvordan jeg hadde det eller noe, så derfor gadd jeg ikke å svare hun på den siste meldingen der jeg egentlig kunne fulgt opp litt mer.

Dog har jeg gått tilbake sett på hele dialogen vi har hatt på Tinder siden april og sett at jeg har måtte følge opp meldingene hennes mye, men til gjengjeld da fått lange samtaler og flyt etterpå. Så jeg burde vel i utgangspunktet ikke vært så care på melding dialog nr 2 og bare kjørt på...

Lenke til kommentar

Jeg FATTER ikke problemet.

Hvis du genuint er interessert i en person så er det vanvittig enkelt. Du et ærlig og direkte, du forteller henne hva du føler, hva du vil og hva du håper.

Du driver ikke med renkespill, du prøver ikke å være en annen person, late som du har noe du ikke har eller lyver om det ene og det andre.

Vis hvem DU er og si at du vil være med henne. Enten sier hun nei fordi hun ikke er interessert og da slapp du iallefall å fake en annen personlighet for å lure henne til å være sammen med deg eller så sier hun ja.

Med så mange avslag vi må igjennom før å finne en virkelig passende partner, hvem har til til å fake en "passende" personlighet for å havne i et "fake" forhold med en person vi egentlig ikke vil være sammen med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lettere å si hva som i hvert fall ikke er lurt å skrive enn å foreslå noe som du faktisk bør skrive, og det er tre ting jeg ikke ville sagt noe om:

- du liker henne

- hun svarte ikke sist du tok kontakt

- du var avvisende til det hun foreslo

Best å late som ingenting og spørre om dere skal treffes. Det at du vil treffe henne innebærer at du liker henne. Og så må du nesten selv finne ut hvordan du skal formulere dette, hvis det ikke tikker inn noen gode forslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lettere å si hva som i hvert fall ikke er lurt å skrive enn å foreslå noe som du faktisk bør skrive, og det er tre ting jeg ikke ville sagt noe om:

- du liker henne

- hun svarte ikke sist du tok kontakt

- du var avvisende til det hun foreslo

Best å late som ingenting og spørre om dere skal treffes. Det at du vil treffe henne innebærer at du liker henne. Og så må du nesten selv finne ut hvordan du skal formulere dette, hvis det ikke tikker inn noen gode forslag.

Enig.

Sendte melding nå med spørsmål om hun hadde lyst til å finne på noe denne uken, og " Det hadde vært hyggelig :)"

I utgangspunktet burde jeg vel kanskje nevnt konkret dag for å ikke virke needy og at jeg setter timeplanen etter henne, men lot det gå ettersom vi allerede har hooket.

Får vi se åssen det går. :) 

Lenke til kommentar

Du har vist henne veldig mange rotete sider av deg selv nå. Hun har fått et innblikk i hvordan du er mot jenter du ikke er så interessert i, og etter en ons løp du ut av døra, hvor du plutselig får mer interesse og sender sms til henne med spørsmål om hun er ute sent på en fredag. Shit, ts..Shit shit shit. :p

Smsen på fredag: Det skulle du ikke ha gjort :/ Vil du date henne så må du kontakte henne tidligere på dagen, med spørsmål om andre ting. Kafe, en tur i parken, grilling, piknik, byvandring etc. Å spørre henne om hun er ute på sms sent på en fredag, er tegn på at du vil ha enda mer sex eller enda en ONS (selvom det ikke går an å ha to ons`er, men du skjønner hva jeg mener). 

Ang det at du har vist henne hvordan du er når du ikke er interessert og er "care". Forestill deg at du er ute på byen og legger merke til en jente du liker. Du studerer henne, hun har ikke sett deg enda. Så ser du at en fyr kommer bort til henne og viser interesse og prøver å komme i kontakt med henne, sier noe helt vanlig som "hei, har du en hyggelig kveld?". 

1. Hun reagerer med å gi han et stygt blikk og oppfører seg som en bitch og er helt care.

2. Hun oppfører seg høflig, men ikke betatt. Hun prøver diskre å få en venninne bort å hente henne ut av situasjonen, men forholder seg høflig mot vedkommende. 

Hva hadde vært mest tiltrekkende? 

-Husk dette til neste gang du ikke skal være helt ellevill etter noen. Det er en kunst å ikke være interessert, det er en kunst å være care - viser du uattraktive sider ved deg selv mens du er "care" så får hun det med seg, og som regel vil vedkommende være mindre interessert i deg og mindre imponert. Jeg VIL ikke at dama skal være bitch mot menn som sjekker henne opp, jeg vil selvsagt ikke at hun skal la seg sjekke opp når hun ikke er interessert, men jeg vil ikke ha en careless bitch som oppfører seg sånn "når hun ikke er interessert".

Så jeg tror du har vist litt sider av deg selv ts som ikke taler positivt for seg. For henne virker du interessert ETTER sexen, og pga "er du ute?" meldingen du sendte, virker det som at du er interessert i noe helt annet enn dating. 

Du må komme ut i dagslys og vise helt andre sider av deg selv. Du må imponere henne på nytt, med noe positivt og friskt og imponerende, for du har drept litt av den interessen som var der. 

Gode nyheten er at du muligens kan vekke den, siden den var der tidligere. Men da bør du stramme deg litt opp ts og by på mer positive sider av deg selv.

Anonymous poster hash: e7bfa...310
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk svar på melding jeg sendte nå.Om vi skulle finne på noe denne uken, at jeg synes det hadde vært hyggelig.

Fikk svar at hun drar på ferie på torsdag og var opptatt med jobb frem til det...med en ":(" smilie.

Tydelig at hun ikke er gira da føler jeg, og forsåvidt en fin melding å skrive til meg for at jeg kanskje skal ta hintet..

Er ingen som er så opptatt med jobb at hun ikke har tid til å møte noen hun liker frem til de reiser på ferie liksom.

Dog har jeg ikke lyst til å bare droppe videre kontakt selv om jeg ville gjort det med 99% av alle andre jenter.

Ser for meg tre svar alternativer.

1: Sier det var synd, og spør videre hvor hun skal reise og satser på videre dialog derifra

2: Sier det var synd, og sier hun innrømmer at jeg synes hun var veldig søt selv om det er åpenbart, og i tillegg beklager at jeg dro så brått forrige gang vi var sammen.

3: Sier det var synd, og ønsker henne god tur. Du får si fra om du har lyst til å finne på noe når du kommer hjem. - Legger da ballen hos henne ettersom jeg nå har spurt henne 2/3 ganger om å møtes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...