zach77 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Hei! Har satt opp mitt ks7005 Tv med sonos playbar via optisk utgang på oneconnect. Etter at jeg slår av TV går det noen sekunder så kommer plutselig TV lyden ut av playbaren igjen. Noen som har samme problemet eller kan hjelpe meg med hva som forårsaker dette? Når jeg slår TV på og av igjen så komme ikke lyden på igjen. Takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
Sonicbomb Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Har du test med en annen hdmi inngang på one konnect boksen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Hvor lenge har du ventet for du slår den på og av igjen? På min Panasonic TV, så slår den på USB utgangen igjen når TVe slukker, så av igjen etter noen sekunder. Når du sier TV lyden, er det fra en kilde tilkoblet TVen, eller fra selve TVen slik som tuneren eller smart-tv delen? Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg har det samme problemet. Lydanlegget er koblet til tven via optisk utgang. I menyen for lyd er det valgt at den skal kjøre lyden gjennom den optiske utgangen. Jeg har en paraboltuner som er koblet til tven via hdmi. Når jeg da skrur av TVen forsvinner lyden først, men etter noen sekunder strømmer lyden ut igjen gjennom lydanlegget. Det er da altså lyden som kommer fra paraboltuneren, mens TVen fremdeles er avslått... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg har det samme problemet. Lydanlegget er koblet til tven via optisk utgang. I menyen for lyd er det valgt at den skal kjøre lyden gjennom den optiske utgangen. Jeg har en paraboltuner som er koblet til tven via hdmi. Når jeg da skrur av TVen forsvinner lyden først, men etter noen sekunder strømmer lyden ut igjen gjennom lydanlegget. Det er da altså lyden som kommer fra paraboltuneren, mens TVen fremdeles er avslått... Det er enkelte komponenter som har videresendings muligheter selv om de er i standby. Er noe man normal kan slå av, da det trekker ekstra strøm. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Har et annet spørsmål ang optisk ut på denne tven. Hvordan får jeg 5.1 passthrough via optisk? Har en xbox og en bluray-spiller tilkoblet med HDMI til tven, men får bare stereo ut fra den optiske utgangen til tven. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Har et annet spørsmål ang optisk ut på denne tven. Hvordan får jeg 5.1 passthrough via optisk? Har en xbox og en bluray-spiller tilkoblet med HDMI til tven, men får bare stereo ut fra den optiske utgangen til tven. Kommer helt an på om TVen støtter det eller ikke. Det er bare de siste par årene at det er blitt mulig over HDMI. Men tror ikke de gjør det ut via Optisk enda. Les i manualen, det skal stå der, selv om det kan stå litt krøkete av og til. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Har et annet spørsmål ang optisk ut på denne tven. Hvordan får jeg 5.1 passthrough via optisk? Har en xbox og en bluray-spiller tilkoblet med HDMI til tven, men får bare stereo ut fra den optiske utgangen til tven. Kommer helt an på om TVen støtter det eller ikke. Det er bare de siste par årene at det er blitt mulig over HDMI. Men tror ikke de gjør det ut via Optisk enda. Les i manualen, det skal stå der, selv om det kan stå litt krøkete av og til. Takk for innspill. Har vel mer eller mindre kommet frem til at det ikke er mulig å få 5.1 passthrough uten xtra bokser o.l. Endte med å kjøre HDMI til TV og optisk til reciever. Absolutt ikke den elegante løsningen som jeg ønsket meg siden jeg nå må manuelt bytte inngang på reciever når jeg bytter inngang på TVen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Har et annet spørsmål ang optisk ut på denne tven. Hvordan får jeg 5.1 passthrough via optisk? Har en xbox og en bluray-spiller tilkoblet med HDMI til tven, men får bare stereo ut fra den optiske utgangen til tven. Kommer helt an på om TVen støtter det eller ikke. Det er bare de siste par årene at det er blitt mulig over HDMI. Men tror ikke de gjør det ut via Optisk enda. Les i manualen, det skal stå der, selv om det kan stå litt krøkete av og til. Takk for innspill. Har vel mer eller mindre kommet frem til at det ikke er mulig å få 5.1 passthrough uten xtra bokser o.l. Endte med å kjøre HDMI til TV og optisk til reciever. Absolutt ikke den elegante løsningen som jeg ønsket meg siden jeg nå må manuelt bytte inngang på reciever når jeg bytter inngang på TVen. Det kan du løse enkelt ved en Logitech Harmony fjernkontroll. Da slipper du unna med 1 fjernkontroll uansett, og den gjør alt arbeidet for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå