Gå til innhold

Tror hunden min er deprimert.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en shih tzu på 3,5 år som eg tror er deprimert.

Vi hadde 2, men måtte avlive den ene da den begynte å bli aggresiv og bet andre i flere anledninger. begge hundene vi hadde gikk fantastisk godt sammen. Lekte sammen, sov sammen osv. Vi prøvde å ha begge 2 ifra hverandre for å se hvordan det gikk at de var for seg selv, og det virker som det gikk greit.

Etter at vi avlivde den så prøvde vi og ikke la den som nå jeg mistenker er deprimert være alene for mye. Vi tok den mye med oss, og sosialiserte den med andre hunder og folk.

Men i det siste har han begynt med ting som han ikke ellers har gjort. Når han var alene i leiligheten så har han laget kloremerker på ytterdør, stuedør, lister rundt dører og litt på vegger. Dette har han aldri gjort tidligere. Han har også blitt mer og mer tilbaketrukken og mindre intressert. Han vil heller ikke leke like mye lengre.

Er det noen som har noen gode råd og tips å komme med? Har veldig lyst at hunden min skal ha det bra. Han får 2-3 turer daglig, og løper ellers ute i hagen når han ønsker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lenge siden dere avlivet den andre hunden? Jeg har redusert hundeholdet fra to til en hund nå og merket at den hunden som var igjen var meget vanskelig å få med på tur. Vanligvis har vi gått et par timer om dagen eller jogget, nå ville hun bare snu og gå hjem, legger seg ned, nekter å gå etc. Jeg har tvunget/lokket henne med litt lengre enn hun vil før jeg snur og gått mye med andre mennesker og hunder. Hun får også hilse på flere hunder på tur enn normalt. Det synes jeg har hjulpet! 

Det at hunden deres skraper opp døra er ikke bra, jeg hadde tatt det som et tegn på startende separasjonsangst. Jeg ville ha trent mer på å være alene hjemme (kortere og oftere økter) og kanskje filmet hunden når den er alene hjemme (sjekk ut Ustream). Har dere vurdert å kjøpe en hund til? 

Lenke til kommentar

Er det lenge siden dere avlivet den andre hunden? Jeg har redusert hundeholdet fra to til en hund nå og merket at den hunden som var igjen var meget vanskelig å få med på tur. Vanligvis har vi gått et par timer om dagen eller jogget, nå ville hun bare snu og gå hjem, legger seg ned, nekter å gå etc. Jeg har tvunget/lokket henne med litt lengre enn hun vil før jeg snur og gått mye med andre mennesker og hunder. Hun får også hilse på flere hunder på tur enn normalt. Det synes jeg har hjulpet! 

Det at hunden deres skraper opp døra er ikke bra, jeg hadde tatt det som et tegn på startende separasjonsangst. Jeg ville ha trent mer på å være alene hjemme (kortere og oftere økter) og kanskje filmet hunden når den er alene hjemme (sjekk ut Ustream). Har dere vurdert å kjøpe en hund til? 

Det er under 2 mnd siden, så ikke lenge siden nei.

Har vurdert å filme han for å se hvordan det går når jeg er vekke. En hund til er ikke aktuelt for øyblikket da vi også har fått barn :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...