Gjest bruker-343576 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Hei, dersom jeg har 4 i 1T, 4 i R1 og 3 i R2... er det da mulig å søke lærerutdanning? Eller er jeg nødt til å ta det "lærerforkurset" eller ta R2 på nytt som privatist for å kunne ta lærerutdanning? Finner ikke noe annen info enn at man er nødt til å ha gjennomsnittskarakteren 4 i matte... Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Da høres det ut som du har bra nok karakter allerede. Men for å være sikker kan du jo legge inn en lenke her så jeg/andre kan ta en titt. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Du må ha gjennomsnittlig karakteren 4 i matte i P matte. Bestått i T og R matte, altså karakteren 2 eller høyere er også godt nok. 1 Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Hvis jeg husker riktig så må du ha 4 eller bedre i P-matte, og bare bestå hvis du har teoretisk matte, altså den matten du har/tenker å ta. Jeg fant ikke noen skikkelig kilde, men her er litt informasjon fra NRK. "Men fra høsten blir minstekravet til mattekompetanse hos fremtidens lærere 4 i såkalt P-matte, praktisk matte. Det er ikke nødvendig å ha mer avanserte og teoretiske matematikk-kunnskaper, som S-matte (samfunnsfag-matte) eller R-matt (realfagsmatte) for å komme inn på landets lærerstudier." Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 (endret) Mattekravet gjelder bare om du bare har 1P + 2P. Har du bestått S- eller R-matte vg2/vg3 gjelder ikke kravet. Endret 16. juli 2016 av frustrert_97 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 http://www.hib.no/studietilbud/opptak/studiestart/opptakskrav-glu/ "I matematikk er det gjennomsnittskarakteren for fellesfaget 1P/1T + 2P/2T fra videregående skole (224 timer), som må være minimum 4. Du dekker også karakterkravet i matematikk hvis du har minimum karakteren 2 i ett av følgende programfag: S1, S2, R1 eller R2 (140 timer)." Lykke til med opptaket! Lenke til kommentar
Setko Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Lurer på det samme! Har karakteren 2 i Matematikk 1T og karakteren 3 i Matematikk 2P. Må jeg kun forbedre 2P-karakteren for å være kvalifisert for lærerutdanning? Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Ja, du har valget mellom å forbedre 1T til en femmer, eller 2P til en sekser. Lenke til kommentar
Setko Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Ja, du har valget mellom å forbedre 1T til en femmer, eller 2P til en sekser. Trodde det var kun bestått i T, og at det var 4 som var godt nok i P? Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 1T er fellesfag, og gir deg ikke fritak for karakterkravet. Det er bare bestått S1/R1 på vg2 (samt S2/R2 på vg3 om du har valgt det) som fører til at karakterkravet faller bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå