Morgens Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 La merke til det flere ganger i Tyskland nå, er det noe spesielt de har? Utrolig praktisk, sjelden jeg ser det her hjemme. Noen med kunnskap? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Det er ikke spesielt for Tyskland, jeg har sett det masse her i Norge også. Det er for å varsle om kraftig nedbremsing som du sier. F.eks: http://www.skoda-auto.no/models/hotspotdetail?HotspotName=S13+-+Citigo+Flashing+brake+lights&Page=technology&WebID=c33bbe49-2175-4a1d-8441-000d851062d5 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Det er også 'ganske' vanlig i andre land å indikere dette slik manuelt. Gjør det selv når det blir overventet stopp mm. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Jeg har opplevd at nødblinken slår seg på automatisk når ABS'en har jobbet i X antall sekunder (ved bremsing på glatt føre). Tror det var i en Caddy. Enkle tiltak som burde finnes i alle nye biler... 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Grunn til at du har sett det i Tyskland er vel at det er mange nye biler der? Forskjellige måter å implementere slike ting, har med bilmodell å gjøre, ikke land. 2013 modell BMW 5 har delte baklykter hvor begge deler lyser opp ved hard brems. Og nødblinken slår seg på, som nevnt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Mente det var fordi de har autobahn der? Med så høye hastigheter så blir det raskt veldig viktig å signalisere at du gjør en vesentlig nedbremsing, og at det var ganske vanlig å aktivere nødblink når du skal gjøre dette. Da blir det også sikker mer rutine andre steder i tyskland også. Har i alle fall hørt at dette er noe som visse folk praktiserer i alle fall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Ser at det selges som ekstrautsyr. Da er det kanskje noe som er vanlig i Tyskland, pga autobahn som du sier. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 Hva kalles funksjonen? Har hely ny bil, har jeg det? MB C'-klasse. Det skjer helt automatisk, så raskt kan ingen slå på nødblinken. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Jeg pleier å slå på nødblink hvis det plutselig blir bråbrems på motorveien eller ved en uoversiktlig vei. Opplever at flere også begynner å gjøre dette her til lands, og i Skandinavia ellers. Vi har denne automatiske funksjonen på BMWene våre. Men føler det er mer under nødbremsing at de automatisk går på.. sjeldent jeg bremser så hardt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå