Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs bro mellom to ZyXEL rutere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i en uke nå klødd meg i hodet i frustrasjon over dette.

Vi har to rutere. ZyXEL P-2812HNU-F3 og ZyXEL P8702N.

F3-en er den som er koblet opp til linjen og er "hovedruteren". Men den gir et svakt signal til deler av huset, spessielt der jeg vanligvis befinner meg. Jeg har min egen ruter, P87 ruteren, som jeg tenkte på å ha på kontoret mitt (Hovedproblemet her er at datamaskinen min har dårlig WiFi antenne, så den får dårlig og hakkete signal, men andre ting, som mobiltelefoner og PS3 får bra signal), og koble den opp til hovedruteren (F3-en)

Kort og enkelt forklart om hva jeg prøver å oppnå:

Internett --> Ruter nr 1 --(WiFi)--> Ruter nr 2 --(WiFi/Ethernet)--> Datamaskin

(ADSL 10) (P-2812HNU-F3)          (P8702N)

Jeg har tilgang til administrator sidene på begge ruterene, og har lest masse på nettet angående dette, men ingenting jeg har prøvd har vært vellykket... 

Jeg har sett dette bli gjort, men er usikker på at en slik fremgangsmåte er mulig med disse to ruterne. Selvfølgelig, jeg kan koble sammen de to ruterne med en ethernet kabel, men da må kabelen gå ut vindu og sånt, og dette vil jeg helst unngå, er derfor jeg sikter etter en trådløs tilkobling mellom ruterne.

Beklager hvis jeg er dårlig på å forklare, så hvis noe er uklart, spør i vei. 

Håper noen kan hjelpe med dette da det gjør ting litt vanskelig for meg (Da jeg kan ikke sitte i et lite kott hvor ruteren er)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P8702N støtter ikke dette. Strekk kabel mellom ruterne og sett opp P8702N som AP (tilgangspunkt). Alternativ, men dårligere løsning, er å skaffe en repeater med kablet utgang.

Takker for svar!

Men fungerer selv ikke WDS eller Wireless Bridge? 

Vil bare bekrefte en ting: Kan P8702N ruteren, på ingen måte, videreføre WiFi signal uten å kable?

Så den eneste løsningen jeg har, uten å måtte kjøpe noe, er å sette kabel mellom ruterne for å oppnå internett adgang på P8702N ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...