Gå til innhold

RCA eller S- VHS kabel fra skjermkort til TV

melien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-26 14:17, PIIIpower skrev:

Liten forskjell i pris, men jeg merker forskjell på kvaliteten. Jeg mener lyden spessielt får juling i s-video kabelen. Man må huske at s-video er avhengig av _gode_ kabler for å få ok bilde....

Hva snakker du om?

S-video kabel er kun for bilde og det er et av de beste måtene å overføre bilde på (nest beste). Dette er klart den beste måten å koble pc til tv på.

Lenke til kommentar

S-vhs kabel er selvsagt kun for bildet, ikke for lyden (det må man ha egen ledning for).

Jeg kjøpte en 10 meter s-vhs på Clas Ohlson for ca. 100 kroner. Den fungerer glimrende, trodde bildet ville bli veldig dårlig, men er faktisk veldig bra. Hadde nok blitt bedre med 7m monsterkabel, men kvaliteten er veldig god som den er...

Så bruk s-vhs hvis mulig...dropp composite..

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 15m Monster S-video til 3500kr (er ikke skryt, jeg er glad i kabelen min :wink: ) og en 10m s-video til 500kr (dvd og pc). Kan si at den dyre har sinnsykt bra bilde, men den er ikke verdt så mye mer.

Har kjøpt mange s-video kabler for hjemmekinobruk og JEG mener at de billigste typene fra monstercable er de beste. (de dyre er bra hvis man har dvd spiller til 10000kr+ eller evt. projektor til 40000kr+, for pc funker kabel til 400-500kr RÅBRA)

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-26 17:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...