melien Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hva er det beste av RCA eller S- VHS kabel ut fra skjermkortet til tven? Er det stor forskjell i billedkvalitet, og er en type kabel dyrere enn den andre?? [ Denne Melding var redigert av: melien på 2002-02-26 14:10 ] Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Liten forskjell i pris, men jeg merker forskjell på kvaliteten. Jeg mener lyden spessielt får juling i s-video kabelen. Man må huske at s-video er avhengig av _gode_ kabler for å få ok bilde.... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 14:17, PIIIpower skrev:Liten forskjell i pris, men jeg merker forskjell på kvaliteten. Jeg mener lyden spessielt får juling i s-video kabelen. Man må huske at s-video er avhengig av _gode_ kabler for å få ok bilde.... Hva snakker du om? S-video kabel er kun for bilde og det er et av de beste måtene å overføre bilde på (nest beste). Dette er klart den beste måten å koble pc til tv på. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 S-video er klart bedre enn video kabel, composite. Jeg har en 7m s-video monster kabel, kosta meg 500kr (innpris) . Lenke til kommentar
kjakan2005 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 S-vhs kabel er selvsagt kun for bildet, ikke for lyden (det må man ha egen ledning for). Jeg kjøpte en 10 meter s-vhs på Clas Ohlson for ca. 100 kroner. Den fungerer glimrende, trodde bildet ville bli veldig dårlig, men er faktisk veldig bra. Hadde nok blitt bedre med 7m monsterkabel, men kvaliteten er veldig god som den er... Så bruk s-vhs hvis mulig...dropp composite.. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg bruker en 15m Monster S-video til 3500kr (er ikke skryt, jeg er glad i kabelen min :wink: ) og en 10m s-video til 500kr (dvd og pc). Kan si at den dyre har sinnsykt bra bilde, men den er ikke verdt så mye mer. Har kjøpt mange s-video kabler for hjemmekinobruk og JEG mener at de billigste typene fra monstercable er de beste. (de dyre er bra hvis man har dvd spiller til 10000kr+ eller evt. projektor til 40000kr+, for pc funker kabel til 400-500kr RÅBRA) [ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-26 17:25 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Ja, man må kjøpe kabler til det utstyret man har. Men jeg tror det er verdt pengene med monster kabel, er livstid garanti på de og da:D Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Dere tusseladde: lær dere for en gangs skyld at det heter S-VIDEO kabel, og IKKE S-VHS!!! Men det de fleste vet jo forsjellen da. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 17:50, Stratos skrev:Dere tusseladde: lær dere for en gangs skyld at det heter S-VIDEO kabel, og IKKE S-VHS!!! Den har vi vært gjennom før:D Ikke flere ganger, men du har helt rett:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå