Gå til innhold

"Stutter" når spill-modus er skrudd på i 4K - UE55KS7005

Anbefalte innlegg

Har slitt litt de siste dagene med et lite problem med den nye TV'en her i hus. Hver gang jeg setter TV'en i spill-modus og prøver å spille i 4K, sliter jeg med at det kommer et lite "stutter" rundt hvert 3 sekund. Det er bare når det er 4K at dette skjer. Spiller jeg i 1080p merker jeg ingenting, og alt flyter fint. Det flyter også helt fint i alle andre moduser, bare spill-modusen har denne hakkingen (ironisk nok).

Har prøvd å bytte kabel, samt å bytte inngang, men finner ikke ut av hva som skaper dette problemet... Noen som har peil på hva som er gærnt her? Kablene har begge vært High-speed kabler, så de skal støtte 4K helt fint.

Her er en video av problemet, beklager dårlig kvalitet, litt sent på kveldinga med lite lys:

https://youtu.be/kQUPpTcXq6A

Skjer første gang rundt 3 sekund i videoen, samt enda en gang 8 sekund inn. Ser ikke så ille ut på videoen, men blir veldig irriterende i lengden når jeg spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten PC-driver problem, eller så er det PC som kjører en oppdateringsrate som ikke er støttet av TV'en. Da får man slike effekter. Normalt å se når man kjører 23.976 Hz film-materiale (dvd og bluray) i 24Hz, eller motsatt. Kan også få tilsvarende problem når man bruker 3:2 pulldown for å få 60Hz fra lavere oppdateringsrater. Sjekk først og fremt hvilken oppdateringsrate PCen kjører på skjermkortet. For spilling vil du ha 50Hz eller 60Hz, kjører du 4K via HDMI 1.4a eller lavere får du maks 30Hz. Det kan være en av grunnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...