Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med RPC etc..

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc her som har et noe snodig problem..

Får opp en melding om at RPC shutter ned pc'en om et minutt..

Har forstått at dette har med blant annet MSblaster-viruset å gjøre.

Har kjørt fixblast.exe uten at dne fant noe, men den sa at maskinen var åpen for viruset. Deretter lastet jeg ned security-patchen fra microsoft for å tette "hullet".

Det er her problemet oppstår: I det jeg kjører denne patchen, og velger "godta" for betingelsene, skal den normalt begynne å installere. Men: Etter et par-tre sekunder bare kutter den, uten at noe blir installert. ingen feilmelding eller noe.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke noe problem! det ordner seg fort! du laster ned oppdatering hos microsoft.

[søk på remote procedure call] Prøver pcn å skru seg av under nedlastingen, finner du frem kjør menyen og skriver : shutdown -a da stanser du den.

eneste problemet da er at du må kutte strømmen til pcn, for den lar seg ikke skrus av når du har avbrytt denne prosessen

Lenke til kommentar

men det er ikke selve shutdownen som er problemet. den har jeg stoppet med shutdown -a tidligere.. men: det er selve patchen som jeg ikke får installert. den bare kutter midt i, uten noe som helste feilmelding osv. har prøvd å kjørt den minst ørten ganger nå. :(

Lenke til kommentar

sånn, nå fikk jeg ihvertfall installert patchen fra microsoft, fungerte når jeg startet i sikkerhetsmodus. Men fixblast.exe finner ikkeno msblaster, og jeg har kjørt en online virussjekk på pc'en uten at den finner noe. (trur det var Trend micro sin online virus-scan). Er det noen som har et godt tips til en god antivirus som er gratis? har desverre ikke norton antivirus her.

Virker jo som om det er et virus eller noe annet muffens siden jeg ikke fikk lov til å kjøre windows updates i vanlig modus. (selv om jeg var logget inn som administrator).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...