sdf123 Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Tenkte å montere opp et DAB+ adapter i bilen og det trenger USB til power, og jeg ønsker ikke å bruke sånn usb-adapter i sigarett-tenneren. Noen som har gjort dette før? Ønsker at det ikke skal være power når nøkkelen ikke står i. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) Det er 5 volt mange plasser på en bil. Sånt sett kan du bare kjøpe en usb forlengeleskabel, klippe den i 2 og laske inn female kontakten et sted du finner 5 volt. Det spørs hvor mange amp osv dette trekker. En jalla løsning jeg ikke anbefaler, men det funker sikkert fjell.http://www.banggood.com/20-PCS-USB-Type-A-Female-4-Pin-PCB-Mount-Socket-Connector-90-Degree-p-957071.html Det beste blir en step down modul og koble denne over tenning, eller over batteriet med en egen relekrets så det følger nøkkelen. Disse funker bra og gir mye power til lading. http://www.banggood.com/5Pcs-DC-7V-24V-To-DC-5V-3A-USB-Output-Converter-Step-Down-Module-p-961548.html Endret 15. juli 2016 av Mekker`n Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 15. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2016 Hm, hadde håpt å slippe sånne mekke utførelse. Håpte kanskje det fantes en skjult usb plugg et sted i V70n som jeg kunne forlenget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Det er 5 volt mange plasser på en bil. Hvor da? Trodde det meste i en bil gikk på 12 V. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Du må nok kjøpe en slik usb adapter til sigarettenneren og montere den en annen plass, med strøm fra tenningen. Mulig du kan hente strømmen fra bak spilleren. Husk sikring (10 amp). Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) Jeg har montert noe slik i min Ford S-max.Brukte noe lignende denne som jeg koblet til 12v ledningene på baksiden av sigarett tenneren.Har lagt opp USB til fastmontert mobilholder og til GPS (som taes frem ved behov).GPSen sier den ikke lader men den går i hvertfall ikke tom for strøm.Ønsker å sette inn en til (2 uttak) til å ha til de som sitter bak i bilen.Edit: Tror det er denne jeg bruker. Endret 15. juli 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Bytt ut sigarettenneren med denne? Eller koble den til 12v etter tenningen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå