asolo1 Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Hei folks! Har kjøpt meg splitter ny gaming PC, kjøpt ferdigbygget. Problemet mitt oppstår når jeg skal starte PCen, så får jeg ingen bildesignal fra HDMI-outputen. PC-vifta og alt inni ser ut til å funke. Jeg kommer meg ikke til Bios delen. Trenger hjelp ASAP Takk på forhånd Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Her er en liten sjekkliste du kan følge: Sjekk at skjerm står stilt inn på hdmi Sjekk at det bare er én skjerm koblet til. Har hovedkortet egen hdmi-utgang? Prøv å koble til denne, alternativt koble til hdmi-utgang på skjermkort Prøv med annen ledning og skjermTa utav skjermkortet og sett det på plass igjen Se etter kortslutning i maskinen, har de husket spacere mellom hovedkort og kabinett? Prøv med 1 og 1 rambrikke i tilfelle en av de er ødelagt Koble fra alt som ikke er nødvendig, dvs. optisk drev, lydkort, harddisker og lignendeHvis det ikke fungerer etter alt dette kan du prøve med et annet skjermkort og deretter annen cpu/hk, eller teste skjermkortet i en annen pc og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Har du en annen type inngang på skjermen? HDMI er ikke førstevalget for en PC skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå