Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Oppkjøpet henger og faller på velsignelse fra USA og Kina.Opera er tause mens «drop dead»-datoen er i ferd med å renne ut Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Amerikanerne burde være mer forsiktig med teknologien sin. Selv om George W. Bush ble advart i god tid, ble samtlige fabrikker som produserer supermagneter, med unntak av ett, inklusive teknologi, solgt til kineserne. Plutselig "oppdaget" de at supermagneter brukes i alt fra gyroer, raketter, avansert forsvarsmateriell og svært mye annet, og at teknologien var overført til "fienden." Men så er vel ikke George W. Bush den skarpeste kniven i skuffen. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Amerikanerne burde være mer forsiktig med teknologien sin. Selv om George W. Bush ble advart i god tid, ble samtlige fabrikker som produserer supermagneter, med unntak av ett, inklusive teknologi, solgt til kineserne. Plutselig "oppdaget" de at supermagneter brukes i alt fra gyroer, raketter, avansert forsvarsmateriell og svært mye annet, og at teknologien var overført til "fienden." Men så er vel ikke George W. Bush den skarpeste kniven i skuffen. Jeg er ikke uenig med siste setningen, men salget begynte før GWB jukset seg til makten: http://www.heritage.org/research/reports/2008/05/magnequench-cfius-and-chinas-thirst-for-us-defense-technology 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Selv om Opera har virksomhet i USA så er jo de et norsk selskap. Skjønner da ikke hvorfor amerikanske myndigheter trenger å godkjenne oppkjøpet. Har norske myndigheter godkjent oppkjøpet mon tro.. Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Jeg har allerede avinstallert nettleseren og opera max. Årsaken til at jeg brukte opera var komprimeringsteknologien, men jeg er ikke interessert i å sende alle mine data gjennom en server eid av et kinesisk selskap. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 (endret) Jeg har byttet til Vivaldi da det ble ryktet om oppkjøp fra Kina. Bruker dog Opera fremdeles på mobil, men kommer nok til å fjerne den også snart. Liker Speed Dial og Vivaldi har ingen nettleser for Android. Kunne gjerne brukt Chrome, men den har ingen Speed Dial. Endret 16. juli 2016 av DJViking 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Jeg har allerede avinstallert nettleseren og opera max. Årsaken til at jeg brukte opera var komprimeringsteknologien, men jeg er ikke interessert i å sende alle mine data gjennom en server eid av et kinesisk selskap. Nei, takke meg til amerikanske eller europeiske selskap. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Jeg sluttet å bruke Opera den dagen de annonserte oppkjøpet. Gikk over til Vivaldi, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere. Vivaldi er rett og slett fantastisk. Og ikke minst norsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå