Vectrex Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Merker på meg selv av behovet for søvn har forandret seg veldig iløpet av de siste årene. Er det kanskje sånn at behovet for søvn forandrer seg etter hvor mye man faktisk sover? Hvor lenge sover du? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 6-7 timer tenker jeg. Har blitt litt lite nå i det siste, rundt 4-5, men merkelig nok merker jeg ikke noe større forskjell. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Gjennomsnittlig 6 timer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Alt for lite. max 6 timer, pluss at jeg de to siste helgene har vært på konferanse og dermed ikke fått sovet ekstra i helgen. Men nå til helgen har jeg timeplanen ledig, så da blir det masse soving Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 nå i det siste, i 2 mnd ca har jeg sovet ca 5 timer, skjeldent mer, noen ganger mindre, uten om i de helgene jeg ikke er borte da Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Søvn er noe kroppen venner seg til etter hvert! Er folk som må ha 10 timer for å være uthvilt, mens andre klarer seg med en 3-4 timer hver dag! Har også mye med hvordan man sover og om man får sove i ro og god liggestilling osv.... Selv så går det fint med en 5-6 timer pr dag midt i uka men trenger da gjerne litt mere i helgene for å ta igjen! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 sover ca. 6 timer (hverdager) og 8-10 timer i helgene Jeg klarer meg såvidt med 6 timer i hverdagene. Med såvidt mener jeg at det har hendt at jeg har nesten sovnet på jobb Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 6-7-8 timer... dette minner meg om når det skulle komme en lege på skolen og lære oss om hvordan vi skulle sove bedre, søvnproblemer og diverse annet som har med søvn å gjøre. Og så klarte fyren å forsove seg... hehe Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) På meg varierer det fra 4 til 13 timer. Som oftest går det i 5-6timer men det hender eg en sjelden gang er så trøtt at eg lett kan sove 12 timer og det skjer som oftest 1 dag etter fylla. Endret 25. november 2003 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sover vanligvis 5-7 timer hver natt, men klarer meg med 3-4 Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 må stå opp senest 05.30 helst litt før! så jeg legger meg alt fra 21.30-23.00 det blir vel 6-7.5 timer (medrekna ein halvtime til å sovne på)! Såg en annonse der det sto att ungdommer sov lite, gjennomsnittlig 7.3 timer, det er da vel mye det! De var vist unormalt lite med 7.3timer! men jeg synnes det er mye! Blir alltid eit par timer lengre i helga men ikke mye, trenger ikke så mye, ukedagene har ødelagt det Får heller ikke sove noe særli lenge dagen etter jeg har drukket, skjønner ikke hvorfor! Lenke til kommentar
Fry Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 hverdager, 4-5-6 timer natt til lørdag 16-17 timer, natt til søndag 10-13 timer Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ¨Jeg trenger egentlig mye søvn. 6 timer blir ilt for lite, burde ha 8 tur jeg for ikke å være trøtt dagen etter. I helgenne er det vel gj. ca. 9-12t, hovedsakelig forde jeg liker å drømme! Skal på ringenes herre maraton fra 16-17, slutter 3 på natta, er vel i senga da ca. 0430, så må jeg opp igjen 0600 for å gå på skole, ful 8t dag med fæle fag som matte, fysikk, historie og tysk. Fare for at jeg sovner i tamen igjen da! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 sånn ca 00:30-09:15... ^_^ Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Trenger vel egentlig 8-9 timer, men sover likevel 5-6 timer. Må skjerpe meg her, absolutt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Mer en jeg får.... Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har faktisk "forstyrra søvnfase syndrom"(trur det var namnet i allefall), som vil seie at eg sovner ca 3 timer seinere enn folk på min alder, og ideelt sett så skulle eg stått opp 3 timer seinare, men skulen vil jo ha meg opp tidlig om morgonen, som resulterer i at eg sover ganske lite, ca 3-4 timer. Heldigvis så er eg ferdig med vidaregåande, og no har eg kun eit par forelesninger i uken, noko som fører til at søvnen jevner seg ut. Etter eg fikk diagnosen kjøpte ho mor inn eit apparat som skulle gi meg lysbehandling. Det er kort og godt ein slags lampe med ekstremt sterkt lys, som eg måtte sitta framfor ein halvtime kvar morgon. I tillegg vart eg og satt på ein sovemiddel behandling for å få meg til å sovna tidligare, prøvde eit par før eg fant nokon som funka. Første gongen eg tok sovepiller, hadde eg ein kamerat på besøk, og me satt og glodde på ein film. Eg kjente at eg vart trøttare og trøttare, men ville sjå ferdig filmen, når filmen var ferdig skulle eg følga kameraten min ut. Me gjekk bortover gangen, og plutseleg vart alt mørkt, eg våkna opp over eit knust sko stativ, og kameraten min dreiv å rista i meg. Det er ikkje lurt å sloss mot virkningene av sovepiller.... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Mer en jeg får.... du kom meg i forkjøpet der... jeg får vel 7-8 timers søvn.. men det er ALT for lite... dere må heller ikke glemme at ungdom trenger mer søvn enn voksne.. føler meg ganske dagen lang uansett egentlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg