Gå til innhold

IBM T40 - XP Prof - hvor er driverne til ethernet?

thorerik

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har en jobbPC med Windows 2000 som operativsystem. Jeg har partisjonert disken slik at jeg fikk plass til en partisjon med XP Prof etter 2000, og deretter en linuxpartisjon til slutt. Problemet er at XP ikke finner drivere til Ethernetkortet - og jeg kan dermed ikke bruke adsl på XP-partisjonen og det er skikkelig ergelig!

Er det noen som har brukt T40 med XP Prof og fått ethernetkortet til å fungere? Jeg har vært på supportsidene til IBM og installert drivere derifra som i alle fall så ut som de skulle fungere, - jeg har også gått inn på 2000 partisjonen og hentet drivere derifra og prøvd å installere dem på XP - men uten nytte. Sprømålet er om at den XP jeg har (en engelsk utgave) kanske er for gammel slik at den ikke har drivere til kortene?

Ettersom jeg har fiklet så mye med PCen vil jeg helst ikke levere den inn til systemansvarlig for at han skal "kjefte" på meg for å ha delt opp disken mv og instalert en rekke programmer. Poenget med linuxpartisjonen er at jeg vil unngå å få virus inn i nettverket på jobben.

For øvrig må jeg si at maskinen virker meget bra - rask og liten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...