Gå til innhold

Miniatyr-utgave av Nintendo Entertainment System kommer til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Di som har sansen for retro-spill bruker emulator, stort sett. Di som derimot er knallharde brukere av retro-spill holder seg til orginal konsoll og dertil passende skjerm fra tidsperioden. Wii og Wii U brukerene har vel allereie kunna spilt di fleste av desse spilla samt at barn og unge ikkje kommer til å synast noko om ein boks med begrensninger. Eksisterer det eit marked beståande av "retro-spillere light"?

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte før, jeg har allerede den Sega Mega Drive-dingsen med 80 spill. Jeg har også original Sega Master System. Spiller absolutt mest på Sega Mega Driven. Her bør jeg kanskje også legge til at jeg har aldri hatt noen konsoller med mer enn 16-bit. Jeg har heller ikke lyst til å kjøpe brukte gamle konsoller og tilsvarende brukte gamle spill for å håpe at de fungerer.

 

Spille via emulator på PC har jeg ikke prøvd på lenge, men det er noe som ikke fenger meg. Vet ikke hvorfor, men det kan kanskje hende at jeg ville foretrukket å spille det på større skjerm, men har ikke giddet investere i HTPC. Så for meg er denne NES-boksen midt i blinken. En enkel og fungerende måte å få spille de gode gamle spillene på. På TV.

Lenke til kommentar

Er redd for at denne konsollen vil ødelegge for NX og Nintendo. Nok av foreldre som vil tru at dette er det nye fra Nintendo og såleis vil kidsa bli rimelig deppa av maks 30 spill med dertil grafiske begrensinger oppunder juletreet. Spørs om det da vil være like mange foreldre som gidder ei ny runde i 2017.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mange gode minner fra de tidligste nintendo konsollene. En ting er å tenke tilbake på gode minner, men å spille desse spillene i dag, ble for meg personlig en gedigen nedtur etter å ha prøvd noen av dem på emulator.

 

Jeg tror jeg står over det kjøpet og beholder de gode minnene :)

Lenke til kommentar

Jeg har mange gode minner fra de tidligste nintendo konsollene. En ting er å tenke tilbake på gode minner, men å spille desse spillene i dag, ble for meg personlig en gedigen nedtur etter å ha prøvd noen av dem på emulator.

 

Jeg tror jeg står over det kjøpet og beholder de gode minnene :)

 

Ja, spill fra NES er stort sett ganske kjedelig, de fleste klarer seg fint med kun SNES og opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mistenker at Nintendo ødelegger som vanlig. Først og fremst ved å droppe trådløse stikker mistenker jeg..

 

Jeg håper de slenger med den gode gamle firkanta kontrolleren. Hvis den er trådløs så ødelegger det halve morroa.

 

Nesten som emulator, bare dårligere.

 

AtW

 

Kan ikke sammenliknes med emulator. Emulator = Plug, derp and play. Denne blir uten derpen. Ja, jeg vet det er enkelt å kjøre en emulator, men det er faktisk "vanskelig" for flertallet der ute ;)

 

Hadde den kosta 2-300kr kunne jeg kanskje kjøpt den. Men ikke 600kr for det som er en nerfa emulator. Jeg vil vurdere å kjøpe snes versjonen om den kommer med riktige spill

 

Hvorfor kaller du denne "nerfa"?? Joa, man finner massevis av oldies som antagelig ikke kommer på denne med emulator på PC'en, men den er nok akkurat like bra (om ikke bedre) enn å kjøre emulator.

 

4:3 bildeformat på 16.9 tv .... Nei takk

 

Det er jeg helt enig med, Super Mario ser fantastisk ut når man strekker bildet så det blir 16:9.....

 

 

Jeg håper at de ikke oppskalerer grafikken, eventuellt at man har mulighet til å la vær. Det hadde også vært veldig gøy om man kunne stille inn størrelsen så man kan få følelsen fra barndommen der man satt på en 22" tykkskjerm :love:  Da kan man også si "slik hadde jeg det når jeg var ung"  :lol: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...