Trene Arnholdt Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 (endret) Børstet støv av et gammelt Logitech Drivingforce Pro ratt her om dagen. Har fungert utmerket i Dirt Rally disse dagene. Nå installerte jeg Euro Truck Simulator 2 og da slutta rattet å virke på den pc'n. Jeg satte det opp slik jeg vil ha det, startet en kjøretur og det blei det mørkt i begge lys på rattet. Når jeg kobler ut og inn USB, så starter det å kalibrere et par runder før det igjen blir mørkt og dødt. Jeg har prøvd flere USB kontakter med samme resultat. Greia er at jeg har et nesten nytt i eske, (garanti sak der jeg fikk beholde det gamle og reparerte det selv) som jeg prøvde de forskjellige delene hver for seg for å luke ut hva som var galt. Men samme resultat hver gang. Så tok jeg å testa på den bærbare og der fungerer det som bare det.. Sjekka game.log under Truck simulator mappa og der finner jeg ei linje som sier: ('Logitech Driving Force') from UI control: blacklisted Greit nok at det gamle rattet ikke fungerer i dette spillet, fordi om det virket hele demo versjon tida for litt siden. Men at det skal slutte å virke sammen med pc'n punktum, det får jeg ikke til å stemme. Dette var bare plug'n play, så jeg har ikke installert noe drivere og finner det ikke igjen i device manager. Er det noen mulighet for å sjekke hva som går galt etter jeg har plugga inn USB og det slutter å virke? (Windows 10) Lyden for frakobling av USB enhet kommer ikke før etter jeg trekker ut USB kontakten igjen, hvis det hjelper.. Jeg har vurdert å rulle tilbake til et tidligere gjennoprettnings punkt, (eller hva det heter igjen) men jeg tok en restart av maskina for å se om det kunne hjelpe. Da var det selvfølgerlig en win update som ville installeres. Noen som har ideer, så skrik ut. Edit: Feil modell rettet. Endret 14. juli 2016 av Mitra Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Du kan jo begynne med å installere driveren. Logitech gaming software. 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2016 Du kan jo begynne med å installere driveren. Logitech gaming software. Først virket dette nesten litt for enkelt.. hehe. Rattet er jo døds gammelt! Er fra 2003 fant jeg ut nå. Ble utgitt sammen med Gran Turismo 4 til PS 2! hehe Da fant jeg samtidig ut at det rapporteres feil i Windows. Det stod at det var et GT-ratt, men det er faktisk et Pro-ratt. Googla litt og Logitech har faktisk win 10 drivere til galskapen! hehe Imponert! Nå virker det igjen, så gjenstår det å se om det faktisk virker sammen med spill da. Takker for svar! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Bra du fikk til Når det skal sies så finner du brukte G25/G27 ratt helt ned i 500kr, og det ville vært en stoor oppgradering om du har tenkt å spille en del. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 15. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2016 Jeg har sett litt på nyere modeller oppimellom, men jeg finner ikke en god nok grunn til å bytte. Det eneste jeg egentlig mangler er clutch. Jeg har gir på både "stang" og bak ratt, 900 grader rotasjon og i tillegg har jeg 14 knapper jeg kan delegere til hva jeg måtte ønske. Det er mer enn nok å holde styr på i VR skal jeg si deg. Kunne godt tenkt meg et større ratt, men de nye er ikke stort større de heller. Når det ene rattet mitt har holdt i så mange 1000-timer og jeg har et nesten nytt i reserve, så kan jeg fint vente til det kommer noe råere på markedet. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Det er _utrolig_ mye morsommere å spille bilspill med clutch og H-gir, just sayin'... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå