Iz87 Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Hei, takknemlig for hjelp til å komme på nett igjen med følgende pc Laptop, Acer aspire V Windows 10 home 8,00 GB RAM 64 biters op.syst, x64 basert prosessor Nettverkskort qualcomm atheros ARB5BWB222 (trådløst), AR8171/8175 PCI-E Ethernet Ikke selvbygget Gjorde (dessverre) en gjenoppretting (fjernet apper, ikke personlige filer) via verktøy i kontrollpanel for å rette opp i problemer med blåskjerm og google chrome som hang seg opp. Nå virker ikke nettet, verken wifi eller kabel. Virker noen minutter hvis jeg sitter svært nærme routeren. Har prøvd på flere nett uten hell, alle andre pc'er kommer inn. Prøvd å resette router, restarte pc, kjøre windows update, oppdatere drivere (gjennom enhetsbehandling), feilsøke nettverkskort og internett via nettverkssenter, laste ned driver til trådløst nettverkskort via nett. Ingenting løser problemet. Pc'en har ikke åpning for cd-plater, så er ingenting å hente der. Får ikke feilsøkt eller oppdatert mer uten å være på nett, så jeg angrer veldig på hele gjenopprettingen. Tips? Vennlig hilsen Izobel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Er ikke sikker på at det er relevant, men enkelt å sjekke: Se punkt 10 i denne guiden: http://www.melco-service.com/docs/AMAYA_OS_v10/AMAYA/Configuring_Software.htm Sjekk at "Allow the computer to turn off this device to save power" er slått av. Lenke til kommentar
Iz87 Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2016 Hei Hårek, takk for tips. Prøvde å slå av strømsparingen nå, men det gjorde dessverre ingen forskjell. Lar den likevel være av intil videre. Iz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Åpne et kommandolinje vindu (ledetekst?). Skriv kommando ipconfig /all Sjekk tallene du får som tilsvarer disse (det er mange flere linjer enn dette): IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.105(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 84.208.20.110 Du får andre tall, men sammenlign med andre PC'er som virker. Prøv kommando ping dagbladet.no Skal gi dette resultatet: Pinging dagbladet.no [81.93.163.115] with 32 bytes of data: Reply from 81.93.163.115: bytes=32 time=5ms TTL=249 Prøv så kommando ping 81.93.163.115 Skal gi samme resultat. Lenke til kommentar
Iz87 Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2016 Takk, det skal jeg prøve når jeg har en annen pc tilgjengelig i morgen. Hva gjør jeg om tallene mellom min pc og den andre er ulike? Iz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Din IPv4 adresse skal være forskjellig. De andre skal være like. Prøv også å pinge til tallene for Gateway / DHCP server, og DNS server. Dette kan du prøve med en gang, trenger ikke vite hva andre PCer har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå