cuberen Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Jeg oppgraderte PC'n min i vinter. Jeg byttet hovedkort og CPU, men samme ram og PSU. PC: -Asus AR z97 -4790k -Corsair xms 8GB -Corsair 500W Modular -GTX 970, men nå 1070 (GPU har ingenting å si, har prøvd flere og ikke noe forskjell) Bios er oppdatert. Det jeg merket er at PCen vil kun poste (gi bilde) og fungere vanlig ganske random - alt fra første, andre, tredje, fjerde eller flere forsøk med restart-knappen eller power-knappen.Ellers gir det ikke bilde og CPU led lyser rødt. Noen innspill hva problemet er? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Det kan være CPU eller ustabil strømforsyning, Kommer an på hvilken model du har av den Corsair PSU'en. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Om det ikke er Asus sin egen auto OC funksjon som ikke klarer å sette optimale bios instillinger. Slå av dette for å se om det eventuelt bedrer seg. 1 Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 15. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) Det er CX versjonen av Corsair. Ingenting er overklokket uten XMP profil1 på minne. Under boot preformance mode i bios, byttet jeg til max turbo, samt så byttet jeg post delay time fra 3 sek til 2 sek. Pussig nok har PC' posta nesten 100% siden på ca 10 forsøk. Bare en gang hvor den restartet seg selv etter noen sekunder uten bilde, deretter kom den automatisk. Edit: Nå poster den random igjen :/ Endret 15. juli 2016 av cuberen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Glemte den derre EZ (ROG) Tuning til Asus som er noe dritt. Har 3 PC'er med Asus HK, EZ tuning er avslått på alle tre, ble lei av å se den melidng "Overclocking failed. please press F1" bla. bla. bla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå