Gå til innhold

Acer Predator XB271Hbmiprz


Skaubjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. Har nettop bestilt ny skjerm selv, og har sikkert lest reviews av alle gaming skjermer som er å få kjøpt.

 

Noen sier du MÅ ha ips panel, andre sier du MÅ ha 1440p oppløsning på 27", andre sier du MÅ ha Gsync/freesync, andre sier du MÅ ha 144hz,  og noen sier Ultrawide er det eneste riktige.

 

Det blir med andre ord veldig dyrt hvis man skal høre på hva alle andre sier, spørsmålet er bare hvilke funskjoner man kan klare seg uten?

Lenke til kommentar

Tja.. Har nettop bestilt ny skjerm selv, og har sikkert lest reviews av alle gaming skjermer som er å få kjøpt.

 

Noen sier du MÅ ha ips panel, andre sier du MÅ ha 1440p oppløsning på 27", andre sier du MÅ ha Gsync/freesync, andre sier du MÅ ha 144hz,  og noen sier Ultrawide er det eneste riktige.

 

Det blir med andre ord veldig dyrt hvis man skal høre på hva alle andre sier, spørsmålet er bare hvilke funskjoner man kan klare seg uten?

 

Hvilken landet du på? 

Lenke til kommentar

Jeg landet egentlig på Acer Predator XB271HU til 7490kr, (ips, 165hz, 1440p, gsync, 27"), men så var det visst uaktuelt med rød fot og "gaming look" her hjemme.

 

Så landet jeg litt på Asus mg279q som er nesten samme skjermen med freesync, til nesten 2000kr mindre, og uten rød fot. Men så fant jeg ut at freesync kun går til 90hz, selv om reviews sier man ikke merker dette.

 

Angret også litt på at jeg ikke kjøpte pg278q da den var på tilbud til 3990kr sist superweekend.

 

Til slutt endte jeg opp på en ultrawide Acer XR341CK til rett over 9000kr. (ips, 3440x1440, 30-75hz freesync, og design som falt i smak hos kona)

 

Mye frem og tilbake med andre ord, og spesielt siden jeg vurderte både freesync og gsync, da gpu skal oppgraderes om ikke lenge. Vurderte aldri 1080p skjerm, da jeg ville ha minst 27" og etter en tur på elkjøp/expert, fant jeg ut at det ble for kornete for meg. Expert (strømmen) hadde mange av disse gaming skjermene utstilt.

 

Kanskje Komplett.no har superweekend i morgen? kan være valget blir enklere da.

Lenke til kommentar

Jeg landet egentlig på Acer Predator XB271HU til 7490kr, (ips, 165hz, 1440p, gsync, 27"), men så var det visst uaktuelt med rød fot og "gaming look" her hjemme.

 

Så landet jeg litt på Asus mg279q som er nesten samme skjermen med freesync, til nesten 2000kr mindre, og uten rød fot. Men så fant jeg ut at freesync kun går til 90hz, selv om reviews sier man ikke merker dette.

 

Angret også litt på at jeg ikke kjøpte pg278q da den var på tilbud til 3990kr sist superweekend.

 

Til slutt endte jeg opp på en ultrawide Acer XR341CK til rett over 9000kr. (ips, 3440x1440, 30-75hz freesync, og design som falt i smak hos kona)

 

Mye frem og tilbake med andre ord, og spesielt siden jeg vurderte både freesync og gsync, da gpu skal oppgraderes om ikke lenge. Vurderte aldri 1080p skjerm, da jeg ville ha minst 27" og etter en tur på elkjøp/expert, fant jeg ut at det ble for kornete for meg. Expert (strømmen) hadde mange av disse gaming skjermene utstilt.

 

Kanskje Komplett.no har superweekend i morgen? kan være valget blir enklere da.

 

Takk for utfyllende svar, tror kanskje jeg dropper 1080 27'' da. Går vel mest ned i størrelse for å løse dette problemet. Skal ta en titt på superweekend tilbud ja.

Lenke til kommentar

De to store ulempene er jo TN panel og full hd oppløsning, som kan bli kornete på 27".

Både TN og IPS har har sine fordeler og ulemper :)

 

Jeg synes Asus swift 27" TN 144hz g-sync var vanvittig bra f.eks :)

 

I spill er jo 1080p helt konge for dem som ikkje har GTX 1080 eller 2. 1080p på 27" er helt flott det, da jeg synes 27" er den perfekte størrelsen slik jeg setter iallefall.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk for tipset. Det virket litt komplisert, men kanskje jeg prøver meg etterhvert. :)

 

Tror nok også det går an å finne ferdig hacket driver om du googler etter det, vet jeg så det til MG279Q. Men like greit å lære seg det selv så man slipper å vente hver gang AMD oppdaterer driver. (Hvis det er slik det fungerer) Jeg har ikke satt meg veldig inn i det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...