Harald Staff Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Dette har nok en begrenset målgruppe. Men i en tidligere tråd lovet jeg å dele dette. Når man skriver og tester Excelmakroer, eller kjører andres makroer som havarerer underveis, hender det at damen oppfører seg merkelig. Jeg har laget en knapp som tilbakestiller alt jeg strever med i sånne situasjoner. Vedlagt makrokoden bak dette. Jeg bruker den daglig. Dette er en del av en større verktøykasse som inneholder ting jeg mener Excel burde ha men ennå ikke har. Noe av det er jobbrelatert, og dermed er min arbeidsgivers eiendom, så jeg har dessverre ikke anledning til å dele den. Skulle ellers gjerne. Public Sub ResetSystemet() On Error Resume Next Application.DisplayFullScreen = False Application.EnableEvents = True Application.StatusBar = False Application.Calculation = xlAutomatic Application.Cursor = xlDefault Application.ReferenceStyle = xlA1 Application.CellDragAndDrop = True ActiveSheet.EnableSelection = xlNoRestrictions ActiveSheet.ClearArrows ActiveSheet.DisplayPageBreaks = False ActiveSheet.DisplayAutomaticPageBreaks = False Application.DisplayFormulaBar = True Application.DisplayStatusBar = True ActiveWindow.DisplayGridlines = True ActiveWindow.DisplayHeadings = True ActiveWindow.DisplayHorizontalScrollBar = True ActiveWindow.DisplayVerticalScrollBar = True ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = True ActiveSheet.ScrollArea = "" End Sub Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Dette har nok en begrenset målgruppe. Men i en tidligere tråd lovet jeg å dele dette. Når man skriver og tester Excelmakroer, eller kjører andres makroer som havarerer underveis, hender det at damen oppfører seg merkelig. Jeg har laget en knapp som tilbakestiller alt jeg strever med i sånne situasjoner. Vedlagt makrokoden bak dette. Jeg bruker den daglig. Dette er en del av en større verktøykasse som inneholder ting jeg mener Excel burde ha men ennå ikke har. Noe av det er jobbrelatert, og dermed er min arbeidsgivers eiendom, så jeg har dessverre ikke anledning til å dele den. Skulle ellers gjerne. Public Sub ResetSystemet() On Error Resume Next Application.DisplayFullScreen = False Application.EnableEvents = True Application.StatusBar = False Application.Calculation = xlAutomatic Application.Cursor = xlDefault Application.ReferenceStyle = xlA1 Application.CellDragAndDrop = True ActiveSheet.EnableSelection = xlNoRestrictions ActiveSheet.ClearArrows ActiveSheet.DisplayPageBreaks = False ActiveSheet.DisplayAutomaticPageBreaks = False Application.DisplayFormulaBar = True Application.DisplayStatusBar = True ActiveWindow.DisplayGridlines = True ActiveWindow.DisplayHeadings = True ActiveWindow.DisplayHorizontalScrollBar = True ActiveWindow.DisplayVerticalScrollBar = True ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = True ActiveSheet.ScrollArea = "" End Sub Beste hilsen Harald Dette skal testes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå