Redaksjonen. Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Både Telenor og Telia melder om firedobling.Når prispåslaget forsvant gikk norsk mobildatabruk i EU i taket Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Sier seg selv, latterlig at selskapene har sluppet unna med denne svindelen så lenge. AtW 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 "Når prispåslaget forsvant ..." Så dårlig gramatikk bør ikke forekomme i overskriften på artikler. http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Praktisk-grammatikk/Da-eller-nar/ 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 "Intet prispåslag" er mye forskjellig. At data kan brukes fritt i EU/EØS er én sak, for tale og sms ser jeg minst tre forskjellige tolkninger: Hos Chilimobil inkluderer det tale/sms til Norge, Telia gir deg i tillegg tale/sms til det landet du oppholder deg, mens Telenor inkluderer tale/sms i hele EU/EØS. Dessuten er det forskjellig praksis med Sveits og Tyrkia. Noen operatører inkluderer disse landene, andre ikke. Artig å legge merke til at MyCall, som sammen med OneCall var de første til å økse utenlandsprisene, tar 75 kroner per MB i Monaco. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Var nylig i Monaco selv, kjørende fra Frankrike. Fikk ingen SMS fra operatøren min Talkmore, men utifra hva jeg kan tyde på forbrukshistorikken min og nettsidene deres virker det nesten som om deres datapakke EU/USA/Sveits inkluderer Monaco. Vel og merke skrudde jeg på flymodus ikke lenge etterpå for å være på den sikre siden. Familie med Telenor fikk derimot varsel om Monaco-spesifikke priser, med tilbud om datapakke på noe á 79,- for 80MB eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 NKOM tillater at selskap kan sperre for bruk i utlandet, om det gjelder etter juni neste år vet jeg ikke. Lyca hadde sperre for data i utland, men nå har de åpnet opp. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Men får dere god hastighet? Har ikke reist på 1 år ennå, så har aldri prøvd. Ville foretrekke å leie internett fra hotellet hvis mulig. Da en 25-40 mbit linje er nok raskere en hva man får fra kontakt avtale? Hvis ikke blir mobilen en nødløsning, men tror man skal være heldig man får 128\64 kb\s på et hotelrom? Blir tilbake til den 56k modem hadde livets rett. Hvis dere ikke får 10 mbit? Fremdeles ganske lite. Husk det kan være billigere å kjøpe kontant kort i det landet man reiser i, har ikke sjekket det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Men får dere god hastighet? Har ikke reist på 1 år ennå, så har aldri prøvd. Ville foretrekke å leie internett fra hotellet hvis mulig. Da en 25-40 mbit linje er nok raskere en hva man får fra kontakt avtale? Hvis ikke blir mobilen en nødløsning, men tror man skal være heldig man får 128\64 kb\s på et hotelrom? Blir tilbake til den 56k modem hadde livets rett. Hvis dere ikke får 10 mbit? Fremdeles ganske lite. Husk det kan være billigere å kjøpe kontant kort i det landet man reiser i, har ikke sjekket det? Hvordan forestiller du deg vi skal svare på spørmålet "får man god hastighet", i konteksten alle europas land, og alle de forskjellige stedene i disse landene? 10 mbit lite til mobilbruk i utlandet? Det får stå på din kappe. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå