Gå til innhold

Hva vektlegges ved kjøp av ny snartmobil?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er i prosess med å kjøpe ny mobil...igjen. Min interesse for mobil er dalende og jeg ønsker ikke lenger å bruke de store summene på mobil. Desverre har jeg konkludert at alt annet enn toppmobiler er trege. Jeg har idag en Nexus 5x. Denne skuffet stort. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg ikke ønsket så stor skjerm, men jeg innser mer og mer at dette må jeg bare finne meg i om jeg skal ha en kjapp mobil.

 

Så....hva vektlegger brukerene her på forumt når de skal velge ny mobil? Jeg går ut ifra at alle ønsker en mobil med god batteritid og som ikke lagger, men det er ikke alltid enkelt å lese seg til ufra tester.

 

Idag har jeg tre mobiler jeg vurderer

Oneplus 3

huawei p9+

Nexus 6p

 

Samsung koster heroin og har skuffet meg stort tidligere,så jeg ønsker i utgangspunktet å holde meg unna dette merket.

Jeg har også konkludert med at IPhone ikke er noe for meg.

 

Er det flere telefoner du synes jeg bør vurdere?

Har du synspunkter på telefonene jeg har nevnt er det flott om du skriver om du har prøvd telefonen, eller om det er basert på tester/ specs sheets

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Jeg er også lei av samsung. De har desidert tregeste android oppdateringer, og fjerner funksjoner fra android før de oppdaterer. Iphone er heller ikke noe for meg. Jeg har samsung galaxy S5 som hovedmobil.

 

Jeg ville ventet til det kommer telefoner fra andre produsenter enn samsung, som støtter UFS-minnekort og har USB type C eller trådløs lading og trådløs overføring som er like rask som USB 3,1 type C til å lade og overføre.

 

Er ikke på jakt etter ny mobil ennå så har ikke orientert meg på markedet. Men har hatt en nexus modell før, har den fortsatt som reservemobil nr. 1 så kanskje det blir nexus neste gang også. Noe mer vet jeg ikke om hva som blir veien videre.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke kan vente. Holder ikke ut stort lengre med nåværende mobil desverre.

Tidligere nexus mobiler har alltid vært en vinner så jeg håper og tror at 5x bare var et bomskudd.

Usb C satt jeg riktignok pris på og har klart meg fint uten trådløs lading, selv om jeg må si at det savnes.

 

Er det bare meg som blir mer og mer skeptisk til ulike tester som publiseres på ulike nettsider? Begynner nesten å lure på om testerne er i overkant positive til mobilene de tester.

Er det redd for pepper fra fanboys? Eller fra produsenten slik at de kanskje ikke får låne mobil til test neste gang?

Lenke til kommentar

Nja... Ser litt mørkt på det å begynne med et helt nytt operativsystem. Kjøpe alle apper på nytt osv,men jeg synes den telefon ser rimelig fantastisk ut! Liker konseptet med liten mobil veldig godt :)

 

Det største argumentet jeg har mot iPhone er at de blir full etter en tids bruk. Facebook kan plutselig ta flere GB lagringsplass og eneste løsning er å slette appen, for så å legge den inn igjen :/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Jeg sletta fb, messenger og spotify igår.

Fikk 2-3 giga ekstra ledig.har iphone idag, vurderer og prøve android.iphone koster jo en del. Men android minnene før jeg bytta til iphone er ikke så gode.iphone se 64gb bør være en grei mobil. Men har du mange android apper, så er det jo litt dummt og bytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Iphone SE kommer også i 64 GB versjon. Har denne selv, pg etter å lagt inn alt av musikk jeg trenger samt alle nødvendige apper, så har jeg 33 GB ledig. Da er det også ganske mange bilder lagret på telefonen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er i prosess med å kjøpe ny mobil...igjen. Min interesse for mobil er dalende og jeg ønsker ikke lenger å bruke de store summene på mobil. Desverre har jeg konkludert at alt annet enn toppmobiler er trege. Jeg har idag en Nexus 5x. Denne skuffet stort. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg ikke ønsket så stor skjerm, men jeg innser mer og mer at dette må jeg bare finne meg i om jeg skal ha en kjapp mobil.

 

Så....hva vektlegger brukerene her på forumt når de skal velge ny mobil? Jeg går ut ifra at alle ønsker en mobil med god batteritid og som ikke lagger, men det er ikke alltid enkelt å lese seg til ufra tester.

 

Idag har jeg tre mobiler jeg vurderer

Oneplus 3

huawei p9+

Nexus 6p

 

Samsung koster heroin og har skuffet meg stort tidligere,så jeg ønsker i utgangspunktet å holde meg unna dette merket.

Jeg har også konkludert med at IPhone ikke er noe for meg.

 

Er det flere telefoner du synes jeg bør vurdere?

Har du synspunkter på telefonene jeg har nevnt er det flott om du skriver om du har prøvd telefonen, eller om det er basert på tester/ specs sheets

Huawei p9+ så jeg fikk litt kritikk for skjermen i en test. "Bare" 1080p, anmelderen mente den gjerne kunne vært skarpere når skjermen er såpass stor. Vet ikke hvor "ille" det er, har inntrykk av at disse anmelderne er i overkant pirkete..

 

HTC 10? Tror den skal være en grei allrounder?

Lenke til kommentar

Hmm... HTC har jeg faktisk helt glemt av. Husker de var litt kjedelig når jeg hadde det for endel år siden,men det var det jo flere som var.... Jeg skal undersøke den!

 

Somsagt: jeg har ingenting personlig mot ios. (eier blant annet en ipad) , men føler det blir dyrt /tidkrevende å sette opp ios på mobilen

Endret av Dobbel 0 Bobby
Lenke til kommentar

Selges motorola her til lands da? Vet at de har endel spenstige modeller med bra batteri ( turbo 2 eller hva den nå heter)

 

Vet ikke helt hva som er galt med 5x, men treg er den i alle fall. Ei heller er batteritiden noe å skryte av. Går som regel tom innen kl 15, og det er desverre ikke holdbart for min del.

 

Har prøvd endel custom roms, uten at det ble noe bedre. Nå er jeg imidlertid ganske så lei av å flashe, hacke og cracke....blir som med bilen min. Om noe blir galt leverer jeg den heller på verkstedet enn å ligge i grøfta selv å skru:) har mest lyst på en mobiltelefon som bare funker out of the box ( typisk iphone, ja jeg vet)

 

Jeg er litt spent på den oneplus telefonen. Jeg har aldri tatt i, eller sett en oneplus så jeg er litt redd for å kjøpe katta i sekken, mildt sagt

Lenke til kommentar

oneplus 3 er nok en veldig god mobil. Selv gikk jeg fra å skulle bruke 3500, til å kjøpe oneplus 3 til å drite i alt og bare kjøpe en s7 edge. Jeg er strålende fornøyd. Nexus 6p er en veldig god mobil, den er ikke særlig kompakt da. Tror oneplus 3 er en veldig god telefon, men er vel litt ille om det er noe feil med telefonen og du må ha en erstatning. 

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Toppmobil med liten skjerm? Kun et alternativ på markedet, og det er nevnt over: iPhone SE.

 

Å bytte OS er ikke det store problemet. Jeg veksler selv mellom Android, iOS og Windows Phone, og selv om jeg må lete litt i menyene for å finne innstillinger jeg bruker sjelden, er dette uproblematisk. Stort sett synes jeg at iOS er det mobil-OS som er mest logisk oppbygget og enklest i bruk, men her er det nok ulike erfaringer. 

Lenke til kommentar

Selges motorola her til lands da? Vet at de har endel spenstige modeller med bra batteri ( turbo 2 eller hva den nå heter)

 

Vet ikke helt hva som er galt med 5x, men treg er den i alle fall. Ei heller er batteritiden noe å skryte av. Går som regel tom innen kl 15, og det er desverre ikke holdbart for min del.

 

Har prøvd endel custom roms, uten at det ble noe bedre. Nå er jeg imidlertid ganske så lei av å flashe, hacke og cracke....blir som med bilen min. Om noe blir galt leverer jeg den heller på verkstedet enn å ligge i grøfta selv å skru:) har mest lyst på en mobiltelefon som bare funker out of the box ( typisk iphone, ja jeg vet)

 

Jeg er litt spent på den oneplus telefonen. Jeg har aldri tatt i, eller sett en oneplus så jeg er litt redd for å kjøpe katta i sekken, mildt sagt

 

Ikke alle butikker fører dem nei.

 

Siste budsjettutgave til motorola (Moto G4 plus) ble testet av tek.no i dag : http://www.tek.no/artikler/test-motorola-moto-g4-plus/349381

 

Selv er jeg spent på Motorola moto Z play (navn ikke offisielt enda) som er forventet i august/september.

Lenke til kommentar

nå har jeg nesten droppet å tenke budsjett, og heller gjøre som mrdalesen, hoppe på s7 edge toget. Men er kjipt å brenne av 8k for en mobil syns nå jeg da:/

 

En av de store fordelene med Iphone er jo at de holder seg godt i pris, etter to år er den fortsatt verdt penger...(eller er det en myte?) Androidene støver ned i en skuff:/

 

Jeg har uansett notert meg htc10, moto g4 plus og moto z play som jeg skal se litt nærmere på...

Oneplus samt huawai har jeg fortsatt i bakhodet, men er fortsatt usikker til hvordan de fungerer i dagliglivet.

Nexus 6p er nok en god mobil, men rimelig svær. Størrelse har jeg forsåvidt også akseptert at må opp om jeg skal ha en bra mobil...

Lenke til kommentar

Oneplus samt huawai har jeg fortsatt i bakhodet, men er fortsatt usikker til hvordan de fungerer i dagliglivet.

Nexus 6p er nok en god mobil, men rimelig svær. Størrelse har jeg forsåvidt også akseptert at må opp om jeg skal ha en bra mobil...

Sony sine nye modeller er bra. Ikke så godt kamera eller batteritid som før, mem Sony bare funker. Lykke til med letinga...

Lenke til kommentar

En av de store fordelene med Iphone er jo at de holder seg godt i pris, etter to år er den fortsatt verdt penger...(eller er det en myte?) Androidene støver ned i en skuff:/

 

Dette er en sannhet, solgte en 10mnd gammel 6s pluss for det samme som jeg ga for en helt ny s7 edge, for en mnd siden ?

 

Og ellers er det bare å se prisene på finn, helt sprøtt hvor bra de holder i pris. Datterens 4s gikk for 1200 kr for noen mnd siden, og den er vel 5 år gammel..

Lenke til kommentar

Takk for alle tips/synspunkter. Det går mot en Samsung s7 edge her. Den har fått gode kritikker over hele fjøla. Vesentlig bedre batteri enn mange andre,trådløs lading og vanntett var det som avgjorde. Jeg er lut lei av å være misfornøyd å drive å tweake med en mobil for å få den til å gå smooth, så jeg tar rett og slett ikke sjangsen på å kjøpe en mobil fra en produsent jeg ikke har kjennskap til.

 

Sånnsett kan man jo si at Samsung gjorde noe lurt da de startet med Android og før den tid også. Rimelige telefoner som folk var relativt fornøyd med. Etterhvert som utviklinga gikk skrudde de opp prisen og folk som meg, som ikke tør bruke mye penger på ukjente merker, sitter igjen med et alternativ :/

 

Jeg hadde forsåvidt samsung sin siste symbian mobil. Hd9890 eller hva den nå het. Strålende fornøyd med den og da samsung hoppet på Android toget med galaxy S, gjorde jeg det samme. Har ikke hatt samsung siden galaxy s3, så det blir spennende å se hva de har fått til i mellomtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...