Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tom Roger sin nye tjeneste skal utkonkurrere YouTube i dette markedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja! Jeg husker ved årtusenskiftet når Alta Vista og Kvasir var det vi brukte på søk, og ingen savnet et sted å legge videoene sine...(sikkert fordi mobilene våre ikke kunne ta bilder engang),

Da var det jeg skulle 'tatt en google' før Google gjorde det...

Lenke til kommentar

Virker som om han undervurderer markedet han går inn i.

For Twitch gjør allerede alt det han beskriver. Periscope dekker "lavterskeltilbudet" / den mer spontane formen for live streamingen. Og Youtube har i det stille jobbet med dette siden 2012, og er på vei til å utvikle en svært sofistikert plattform, de stadig mer aggressivt markedsfører. De har f.eks (1) en videospiller som kan embeddes over alt, pga hvor lenge youtube har vært på markeded. (2) Subscriptions, kanaler og notifikasjoner (som lett kan skifte mellom "Per postet en ny video" til "Per er nå live!". (3) En kan kommunisere direkte med de som streamer via chat (4) Livestreamingen fanges dobbelt, slik at de kan bytte automatisk om en av de går ned, dermed opplever en minimalt med forsinkelser og hakking. Dette får de til i 1080p og 60 fps, uten problemer. (5) Løsninger slik at livestreamerne selv kan velge når de tar pause / viser reklame. (6) De er verdens største aktør på reklame, og har for dette et svært enkelt system for å lønne de som streamer eller legger ut videoer. (7) Verdens største brukermasse pga videoinnhold (8) Streamet innhold kan om ønskelig automatisk legges i listen over videoer når den er ferdig. (9) En kan spole seg fritt frem og tilbake i en livesending, om en kommer for sent. (10) osvosv...

Det har derimot presenterer, er en rekke begrensninger som Twitch og Youtube ikke har. (A) "For å kunne chatte med innholdsleverandørene er man nemlig nødt til å betale 59 kroner i måneden" (B) "Betaler du ikke, får du bare anledning til å se på direktestrømmen". (3) "Tjenesten er utviklet for iOS og Android." (Jeg tolker dette som at det ikke kommer på desktop / nettlesere).

Målsetningen han kaller for hårete - 2 millioner faste brukere på to år - er ikke hårete i det hele tatt... I hvert fall ikke når målet deres er å satse internasjonalt  ("lanserer i 180 land"). Den minste overnevnte aktøren, Periscope, har 10 millioner brukere (40 år med video sees om dagen). Twitch over 100 millioner månedlige brukere, og flere streamere enn Lavo har som mål for antall brukere de neste to årene...

Det hadde selvfølgelig vært gøy om en norsk aktør klarte å oppnå suksess med en streaming tjeneste. Men konkurransen er knallhard, drevet frem av Google, Amazon (og Twitter). Den eneste måten jeg ser for meg at noen nye får fotfeste er ved å finne en nisje av markedet som genrerer mange brukere, for så å utvide (slik Twitch gjorde med gaming). Men slik jeg tolker artikkelen, så kommer det ikke frem at han/de har det.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Youtube er forpestet og graver sin egen grav med all reklamen. Dette kan bli en fantastisk suksesshistorie som tar youtube ned fra tronen. Jeg krysser fingrene!

Reklame??? Jeg har ikke sett reklame på Youtube på svært lenge.

Verre er det med VGTV som sender 20 sekunders reklame både før og etter videoene.

Men nå er det også lenge siden jeg har giddet å kaste bort tid på reklame-TV'en deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...