Rippmaster Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg kjøpte PC-en rundt uke 33 tror jeg... Se signatur for prossesoren jeg kjøpte... På søndags ettermiddag/kveld, satt jeg der med skjelvende hender foran min PC til 17 000, to tusen utskrevene ark med overklokkingsguider og en CD med tjue programmer for klokking og tredve for å teste effekten og stabiliteten... Og joda, jeg kom meg godt i gang, først teste jeg bare hva som skjedde når jeg økte FSBen og jada, til min fornøyelse crasha ikke PC-en min grunnet økninga på 3 MHz (ytelseøkning: 3*13=39 MHz) og jeg kunne stolt konstatere ved hjelp av WCPUID at jeg nå hadde en AMD Athlon XP Barton 2205 MHZ ... Godt fornøyd med egen innsats, innstalerte jeg Powerstrip og satte i gang med skjermkorte (mitt kanskje svakeste komponent, bortsett fra hardisken, som fikk 69 poeng i PCMark, er det unormalt eller;))... Etter å ha funnet ut at korte mitt kjørte 100 % stabilt på 300/601 ( ) og at jeg hadde fått en økning i poeng på 3DMark 2001 SE på godt over 3000 poeng, fant jeg ut at jeg skulle vende tilbake til prossesoren min... Jeg restarta maskinen og gikk inn i biosen (award et eller annet) og konsulterte HK-manualen (vet det er en skam å bruke den, men hakke løst å f***e noe serri bare fordi jeg vil bevise at I got game!) hvor jeg kunne stille multipliern... Etter hvert fant jeg den, under navnet CPU Ratio og la merke til at den sto innstilt på [by H/W] (viste at den sto på 13, så det i WCPUID)... OK, tenkte jeg, da peiser vi den ned til en 8-10, slik at jeg kan sjekke hvor høyt FSB-en min er villig til å gå... Joda, jeg satte den på 9 og restarta maskinen og gikk til og med inn i biosen på nytt bare for å forsikre meg om at alt var i orden, og alt så greit ut... Da jeg endelig klarte å karre meg inn i Windows, oppdaget jeg til min store forskrekkelse at WCPUID meldte at MPen ennå sto på 13... Jeg prøvde på nytt å på nytt og på nytt, men fikk ikke forandra detta! Så kom jeg på at jeg hadde lest en plass på dette forumet at AMD skulle begynne å låse MP-en på Barton-prossesorene sine, men jeg trodde ikke de begynte før etter uke 36???!!! Kjører nå med FSBen på 100% stabilt på 178, uten volt mod (av en eller annen grunn klikker maskinen så jævli når jeg prøver å øke voltn! Skulle forrestn gjerne hadd ei forklaring på det og)... PS. Oppdaga i BIOSen at min AGP Apature size er på 64 MB, selv om skjermkorte mitt er på 128 MB... Når jeg prøvde å skrue det opp, kom jeg meg så vidt inn i Windows og maskinen klikka hvis jeg åpna 3DMark o.l.! Normalt eller? Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Siden hovedkortet ditt kun har 4bits FID så kan du ikke gå under 13 i MP med den cpu´n med mindre du kobler sammen den siste (5.) L3 broen. Du kan kun velge fra 13 til 22 .. Lenke til kommentar
Rippmaster Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Takk, det ga svar på et spørsmål, hva med de tyve andre? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 AGP aperture er egentlig unødvendig. Kjør på 32-64 mb, ikke 128. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå