Gå til innhold

Hvilken av disse utdanningene ved NTNU?

cenenzo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig blitt ferdig med bachelor i dataingeniør hos HiØ.

Jeg skal ta en master, og har fått tilbud fra NTNU om å ta en master i datateknologi. Jeg har dessuten fått tilbud om å sette meg på venteliste på studiet som heter Ledelse av teknologi.

Dersom jeg setter meg på venteliste og jeg får plass, vil jeg automatisk miste datateknologi plassen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan veilede meg hvilken studier som lønner seg mest å ta, gitt at jeg trives å jobbe med begge av delene. Har prøvd å kontakte noen rådgivere, men alle er på ferie!

Setter pris på alt svar jeg kan få!

Ledelse av teknologi:

https://www.ntnu.no/studier/oamlt

Datateknologi:

https://www.ntnu.no/studier/midt/opptak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datateknologi er i utgangspunktet et veldig teknisk studie, som i hovedsak utdanner programvareutviklere. Man kan selvfølgelig gjøre andre ting etter masteren, og prosjekt- og masteroppgave vil gi deg en del valgfrihet, men det er et langt mer teknisk studie enn det teknologiledelse er. Ønsker du å jobbe som utvikler, så bør du gå for datateknologi. Jobbmulighetene er fortsatt svært gode der, og linjeforeningen Abakus har meget god kontakt med konsulentselskapene. Jeg vil påstå at dette karrieremessig er det tryggeste, dersom du trives med utvikling.

Lenke til kommentar

Datateknologi er i utgangspunktet et veldig teknisk studie, som i hovedsak utdanner programvareutviklere. Man kan selvfølgelig gjøre andre ting etter masteren, og prosjekt- og masteroppgave vil gi deg en del valgfrihet, men det er et langt mer teknisk studie enn det teknologiledelse er. Ønsker du å jobbe som utvikler, så bør du gå for datateknologi. Jobbmulighetene er fortsatt svært gode der, og linjeforeningen Abakus har meget god kontakt med konsulentselskapene. Jeg vil påstå at dette karrieremessig er det tryggeste, dersom du trives med utvikling.

Jeg trives med utvikling, men har lyst å jobbe meg opp mot en lederstilling... Eneste greia er at jeg føler ikke jeg er like dyktig som de andre når det kommer til programmering... Så er usikker på om jeg bør gå mot en annen retning som MLT.

Tusen takk for svar! Noen som har noe mer? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...