Trelkrok Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hei, kan noen hjelpe meg med og skjule passordet på denne makroen. Ganske viktig att ingen ser dette passordet. På forhånd TAKK Sub NullstilleVedNyttÅr() ' ' NullstilleVedNyttÅr Makro ' Nullstiller og starter Pakkseddel på nr.1 Tømmer Bestillingsliste og Bokføringen ' ' MsgBox "NB! Før du går videre må du lagre denne boka med nytt navn. Klikk lagres som, skriv: NY PAKKSEDDEL og Årstallet)" If InputBox("Passord:") <> "Nisse" Then Exit Sub Sheets("Bestillingsliste ved").Select ActiveSheet.Unprotect Range("A3:A1000,I3:P1000").Select Range("I3").Activate Selection.ClearContents Range("A3").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True Sheets("Bokføring").Select ActiveSheet.Unprotect Rows("2:1000").Select Range("A2").Activate Selection.ClearContents Range("A1").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _ False Sheets("Pakkseddel").Select ActiveSheet.Unprotect Range("J2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "1" Range("B7:C7").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _ False MsgBox "Husk og endre årstall i Grunnopplysninger :)" End Sub Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Tror jeg har løst dette . Haket av på "Lock project for viewing" og satte passord der. Da er ALLE makroer beskyttet. Er det en grei måte tror dere? RA Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Vil du at det skal vises stjerner når du taster inn passord, eller vil du at ingen skal kunne myse i makroen - eller kanskje begge deler? Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Der ble det klart - Yes, det er måten å gjøre det på Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Der ble det klart - Yes, det er måten å gjøre det på Hei igjen og TAKK for svar igjen. Blitt mange makroer etterhvert så fant ut at det like greit og skjule alle for og hindre at noen rørte de. Da er det bare og prøve og huske det Bygger og bygger sten for sten men nå tror jeg det meste er på plass i mitt Pakkseddel program og er forstålig for de som skal bruke det. Setter denne til løst . Ha en fin kveld RA Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Prøv å gjøre det til en vane. Noe av det første jeg gjør når jeg skriver Excelkode er å passordbeskytte hele greia. 99% av brukerne skjønner ingenting av dette, men noen veldig få kan finne brukernavn og passord til steder de ikke har lov til å være og gjøre. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2016 Takk for råd Harald, det skal jeg gjøre ☺️ RA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå