bigbom Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Det eneste du bør gjøre er å skaffe en ny god kjøler.. Se et par innlegg opp Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Og en Zalman CNPS 7000 ALCU senere.... Tomgangs verdier: SYS 26,0C ned med 13 grader. CPU 38,0C ned med 12 grader. PWM 27,5C ned med 11,5 grader. Dette vil jeg kalle en forbedring. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Fint å se at alt løste seg! Nå skal du vel OC? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Det er vel ikke helt utenkeligt, skal ha et par små ting først. Ei kabinettvirfte til(Noe stillegående). Men jeg er ikke helt fornøyd med tempen ennå, får se hvaslags svar jeg får fra Intel og Abit. Har sendt et par mail i dag. Men jeg vil vite hvorfor maskina slår av ved 56C. Når jeg ser hva andre opperer med i losd, så er det en klar begrensende faktor. Endret 27. november 2003 av bigbom Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kan det være at det er skrudd på at pc'en skal slå seg av ved en temp på 55C i BIOSEN? Det er sånn greie som du kan stille på hvis du går inn på PC healt status Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Kan det være at det er skrudd på at pc'en skal slå seg av ved en temp på 55C i BIOSEN? Det er sånn greie som du kan stille på hvis du går inn på PC healt status Den er sjekka og dobbelt sjekka. Den såt på 70C warning, og shutdown 75C. Jeg har sjekket det mest, så får jeg se hva som skjer. Jeg har også finni ut hva PWM parameteret er, den måler tempen på spennings omformeren på HK På disse hovedkortene BD7-* / BH7 / IC7-* / IS7-* måles denne tempen. Og maks tempen på denne er 120 C. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) CPU tempen er (stortsett) aldri over 50°C hos meg når jeg kjører vifta på 2000 rpm. Når jeg er på LAN-partyes, setter jeg seff opp hastigheten. Liker ikke bråk fra min egen maskin. Men anbefaler altså at man ikke har temp over 50°C. Blir bare ukult Endret 28. november 2003 av dofferneo Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Jeg hadde tomgangs temperatur på 50C, før jeg bytta vifte. Dette dobbeltsjekka jeg i både BIOS, og WinBond.Venter påsvar fra Både Intel og Abit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå