bigbom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har en P4 2,4 PC800 på en IS7-M hovekort, som slår seg av når CPU tempen(PC-Health i bios) passerer 56C. Maskina slår seg av og bare viftene går. Sys-temp liggger da på 30C og PWM på 47C, med kabinettet lukket. Jeg har bytta BIOS og kjørt Aquamark, 3DMark03 takla ikke maskina, og slo seg av under den andre CPU testen. Var da nede i 2fps. Er det noe som hvet hva parameteret PWM måler tempen på? Det er noe jeg ikke finner ut av, men svaret er vel latterligt enket Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har en P4 2,4 PC800 på en IS7-M hovekort, som slår seg av når CPU tempen(PC-Health i bios) passerer 56C. Maskina slår seg av og bare viftene går. Sys-temp liggger da på 30C og PWM på 47C, med kabinettet lukket. Jeg har bytta BIOS og kjørt Aquamark, 3DMark03 takla ikke maskina, og slo seg av under den andre CPU testen. Var da nede i 2fps. Er det noe som hvet hva parameteret PWM måler tempen på? Det er noe jeg ikke finner ut av, men svaret er vel latterligt enket Siden du legger dette inn under "overklokkingsdelen", tar jeg utgangspunkt i at du har overklokket. Klokk derfor ned, slik at maskinen din blir stabil. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Siden du legger dette inn under "overklokkingsdelen", tar jeg utgangspunkt i at du har overklokket. Klokk derfor ned, slik at maskinen din blir stabil. jeg har ikke klokket(enda), men ble ambefalt av noen på Hardware.no forumet om å spørre hær. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Høres ut som om CPU kjøleren ikke får skikkelig kontakt med CPU eller noe...hvilken kjøler bruker du? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Du rev vel ikke tilfeldigvis av den svarte plata som var under ribba på BOXED kjøleren? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Du rev vel ikke tilfeldigvis av den svarte plata som var under ribba på BOXED kjøleren? Uansett skal ikke maskinen bli ustabil av det. 56 grader er ikke farlig høyt. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Uansett skal ikke maskinen bli ustabil av det. 56 grader er ikke farlig høyt. Ja, jeg ville jo tro at den skulle tåle høyere temp end det. IBIOS har jeg stilt den til Warning v/65C og stop v/75C. Jeg har også lagt på ny kjølepasta, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Du rev vel ikke tilfeldigvis av den svarte plata som var under ribba på BOXED kjøleren? Hva har det å si? Om den svarte tingen blir revet av? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja, men når den kommer opp i 56 grader i BIOS, er det ikke spes kaldt! Satte CPU ribba mi feil på en gang for en stund siden, tok også litt for mye goop på, da lå den fint oppe i 50 grader i BIOS, og etter jeg hadde spilt cs hadde den hvert oppe i 67 grader!! Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Ja, men når den kommer opp i 56 grader i BIOS, er det ikke spes kaldt! Satte CPU ribba mi feil på en gang for en stund siden, tok også litt for mye goop på, da lå den fint oppe i 50 grader i BIOS, og etter jeg hadde spilt cs hadde den hvert oppe i 67 grader!! Deg svarte guffa fikk ligge på da jeg satte sammen maskina, men forsvant da jeg prøvde ny guffe hær om dagen. Men dette er et problem som jeg har hatt siden jeg satte sammen maskina. Det meste fungere greit, men Hvis jeg prøver å spille Generals, drive med videoredigering eller noe annet som krever litt kraft så stopper det. Det hvar jo for å kunne spille Generals jeg bygde ny maskin. Endret 25. november 2003 av bigbom Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Du rev vel ikke tilfeldigvis av den svarte plata som var under ribba på BOXED kjøleren? Hva har det å si? Om den svarte tingen blir revet av? Den svarte tingen er kjølepasta, det er den som skal lage god kontakt mellom CPU ribba og CPU River du av den, får du dårlig temp. Det har en venn av meg erfart... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) bigbom: Det høres ut som om du har litt problemer med tempen ja. Last ned speedfan og sjekk tempen der Endret 25. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg har jo brukt Winbond Hardware Doctor, som system overvåker. Den fulgte med driver cd'n til hovedkortet. Jeg har henta speedfan, så får jeg se hva den sier. Endret 25. november 2003 av bigbom Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den som fulgte med prosessoren. Du rev vel ikke tilfeldigvis av den svarte plata som var under ribba på BOXED kjøleren? Hva har det å si? Om den svarte tingen blir revet av? Den svarte tingen er kjølepasta, det er den som skal lage god kontakt mellom CPU ribba og CPU River du av den, får du dårlig temp. Det har en venn av meg erfart... Rev av den og brukte AS3 istede jeg. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Rev av den og brukte AS3 istede jeg. Det går også finte det Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Har betilt ny CPU vifte fra multicom, en stk Zalman CNPS7000-ALCU, kobber/aluminium. Får den forhåpentlig i morra. Hva er AS3, jeg er ny i dette gemet så jeg spør om en den ting. Men det er jo det en lærer av, itillegg til feil en gjør. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) AS3 = Arctic Silver 3 Det er en kjølepasta. Den "beste" og mest populære før AS5 (Arctic Silver 5) kom påmarkedet Endret 25. november 2003 av KarateK|d Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det eneste du bør gjøre er å skaffe en ny god kjøler.. Lenke til kommentar
felge Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) jeg har synnsyk merkelig cpu temp sak.... f.eks dataen min er av over natten så tar jeg den på om morgenen og tempen ligger på en 25-28 idle så kan den stå slik i flere timer helt til jeg bare rebooter dataen da går tempen rett opp til en 39 idle ... en ca økning på 10c .. noen som vet hvorfor ? Kjører vcore på ca 1,95 Endret 26. november 2003 av felge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå