mango123 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hvis man kjøper en LED strip fra ebay, så kommer alle med strøm som du må koble til for at lyset skal fungere. Hvordan kan man da klippe flere forskjellige størrelser slik at man kan bruke flere lenger rundt om i hele rommet fra samme LED strip. Går dette an? Lenke til kommentar
mango123 Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Hjelper denne videoen? Ja litt, men jeg skjønner ikke helt hvordan man skal få alle til å fungere. Man får jo en strømledning i pakke. Endret 13. juli 2016 av Hårek Fjern video fra sitat Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Det er loddepunkter på hver ende som må kobles sammen med ledning. http://janeandjohn.org/pages/led2.html Lenke til kommentar
mango123 Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Det er loddepunkter på hver ende som må kobles sammen med ledning. http://janeandjohn.org/pages/led2.html Men han hadde lagd en ledning. Jeg vil ha flere biter som jeg kan plassere rundt i rommet. Hvor får han de ledningene fra? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Ledninger kjøper du på Biltema, Clas, elektrobutikk ... Du klipper til ønsket lengde selv. Lenke til kommentar
mango123 Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Ledninger kjøper du på Biltema, Clas, elektrobutikk ... Du klipper til ønsket lengde selv. Må man lodde? Og hva heter de ledningene man trenger? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Du lurer vel kanskje på hvor du kan få tak i adapter for å koble ledningene til i støpsel også? Det er vel bare en enkelt kontakt med i de pakkene du ser på. Jeg tror du kan kjøpe f.eks. denne. Denne omformer vel 220V'en i veggen din til 12V. Dermed kobler du LEDstripen i andre siden av boksen. Jeg kan heller ikke mye om dette, men kanskje vi kan lære noe begge to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå