Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva med alle dem som maser om "jeg vil ha 100mbps - dumme Telenor"...?

 

Et kjapt regneeksempel viser at en DivX film på 650MB tar ca. 2 timer å laste ned på 704kbps v/ full utnyttelse av båndbredden ... er det et stort problem? Kan man ikke se en annen film mens man laster ned da? Eller er poenget å samle sammen mest mulig film/spill som man aldri har tid til å spille eller se på?

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Vi har politi, vi har vektere, vi har dørvakter ..... og vi har moderatorer... Må være spennende å ha makt - særlig over så viktige saker som dette...

 

Over til saken - jeg er helt enig med trådstarter. Jeg jobber selv på telefonsupport, så sånn sett er jeg inhabil - men til sammenligning har vi ca 4 sekunder ventetid (gjennomsnitt 2003).

Det er jo brukerne som skaper problemet med lange ventetider på telefon! Ja - jeg vet det er provokativt å påstå noe slikt - men tenk etter...

Hvor mange ganger ser vi ikke her inne folk som spør "Mistet CD'en med lydkort-driveren min - noen som har en til overs..."? Det skal ikke så veldig mange sekunders arbeid til for å finne løsningen med Kvasir/Google eller andre hjelpemidler.

Av de samtalene f.eks Telenor har er jeg sikker på at MINST 50% av samtalene dreier seg om ting som enten står i bruksanvisningen eller som finnes på en eller annen nettside/knowledgenet hos Telenor.

 

Hadde folk vært litt mer interessert i å gjøre litt research på forhånd ville det blitt mye kortere ventetid for oss andre. Sånn sett hadde det vært bedre om support-sentrene begynte å TA BETALT for support dersom feilen dreier seg om noe som enten er omtalt i en manual eller som ikke direkte berører (f.eks) Telenor. Dermed ville folk ha gjort litt research selv før man ringer - og køene ville blitt kortere...

 

Misforstå meg rett - rettferdig support skal selvfølgelig være gratis!

 

PS: Nei - jeg jobber ikke på en betalbar support - dessverre...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hei alle,

 

jeg er stortsett enig med trådstarteren ... men nå skal jeg være temmelig radikal og komme med noen heftige påstander ... dere kan jo prøve å korsfeste meg.

 

De fleste innlegg som jeg for eksempel leser under "Internett & Nettverk" som dreier seg om ISP'er, ikke fungerende nett eller utstyr stammer fra folk som muligens aldri skulle ha kjøpt en pc i første omgang.

 

Men det er jo så enkelt ... bestill utstyr fra en eller annen web-sjappe ... det tar 3 - 5 dager ... (det er alt for lenge synes de fleste).

 

Så kobler vi det sammen ... funker ikke ... så ringer vi ISP'en ... som muligens faktisk har levert som han skal ... men brukeren klarer ikke å følge den muligens dårlige veiledningen.

 

At det oppstår så lange køer hos ISP'en ligger kanskje i at alle skal ha bredbånd men de færreste vet egentlig hva de virkelig gjør. Det utløser lange supportkøer, det utløser dårlig service (oppfattning av den enkelte kunde).

 

Det neste som skal gjøres etter vi har fått nettverket og internettilkoblingen til å spille er å sette opp en ftp- og web-server ... det fungerer ikke ... så ringer vi igjen ISP'en ... fordi det kan umulig være noe galt med det vi har gjort ....

 

Teknologisk sett er det jo som å sette seg inn i en bil uten førerkort ... muligens klarer vi å flytte bilen noen meter men en sjåfør er man jo ikke av den grunn.

Lenke til kommentar

Off-topic: kilogram - jeg ser ikke helt forskjellen mellom å poste et innlegg som sier "Lol, det er jeg helt enig i!" og å rette på noens gramatikk. De er begge to like off-topic men lo and behold - det ene er helt tabu, omtrent like tabu som å si at Hitler var en flink kar. Jeg synes personlig at posts fra folk som rett og slett ikke bringer noe som helst nytt inn i debatten burde ha vært "advarsels-grunn", men av en eller annen merkelig årsak er 90% av postene på dette forumet bare fjas.

 

Jeg anser nå denne tråden som hitlet. (for de få som vet hva det innebærer :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Er altids tolmodig jeg, men å bruke 14 uker på å sende non skruer er litt drøyt (databutikken) syns jeg enda de sa de hadde de på lager.

 

Men fikk de til slutt da.. hehe

 

Ellers så har jeg opplevd at ting går relativt fort unna, og det går fortere om man ikke syter så mye.. hehe..

 

Men de som plager meg mest er slike som påpeker feil i andres oppførsel, og lar seg provosere til dems nivå ved å syte over syterne.

 

Skjønner du/dere? hehe

 

Ellers, ha en fortreffelig dag/aften/natt :D

Lenke til kommentar
Me kjem ikkje til å tolerere norsklærarar som har for mykje fritid her på forumet. Om de har lyst til å rette på andre sin grammatikk, gjer det ein annan plass. Advarsler delt ut.

Er du en moderator som har delt ut advarsler? For meg ser du ut som en helt vanlig bruker.

 

Språkkunnskapene er på vei nedover. Dette forumet beviser det raskt.

 

Om noen vil pirke på skrivefeila mine, vær så god. Jeg tar det isåfall til mitt bryst og prøver å lære av mine feil.

Lenke til kommentar
Er du en moderator som har delt ut advarsler? For meg ser du ut som en helt vanlig bruker.

 

Jepp, eg er moderator/admin. Har ingen ide om kvifor "tittelen" min har forsvunnet frå venstresida. Dersom du ser på oversikta over kva brukarar som er innlogga (eller ser på den gjeldande tråden), vil du sjå at mitt navn står med raud skrift, og som ellers i naturen, er raudt eit faresignal... ;)

 

Språkkunnskapene er på vei nedover. Dette forumet beviser det raskt.

 

Om noen vil pirke på skrivefeila mine, vær så god. Jeg tar det isåfall til mitt bryst og prøver å lære av mine feil.

 

Eg er svært klar over at språkkunnskapane her i landet er i fritt fall, og om du syns det er greit at andre kritiserer dine skrivefeil, så får det vere di meining. Personleg har eg heller ikkje noko imot at folk kritiserer mine skrivefeil.

 

Derimot har dette forumet relativt mange brukarar etterkvart, og fleire av desse brukarane er dyslektiske, og har difor store problem med å formulere seg på korrekt norsk. Dei kan ta seg svært god tid med innlegg dei postar, og likevel vil det ofte snike seg inn feil. Det er for at desse personane skal få ein like god forumopplevelse som alle andre, at me ikkje er glad i norsklærarar her på forumet.

Lenke til kommentar
Off-topic: kilogram - jeg ser ikke helt forskjellen mellom å poste et innlegg som sier "Lol, det er jeg helt enig i!" og å rette på noens gramatikk. De er begge to like off-topic men lo and behold - det ene er helt tabu, omtrent like tabu som å si at Hitler var en flink kar. Jeg synes personlig at posts fra folk som rett og slett ikke bringer noe som helst nytt inn i debatten burde ha vært "advarsels-grunn", men av en eller annen merkelig årsak er 90% av postene på dette forumet bare fjas.

 

Jeg anser nå denne tråden som hitlet. (for de få som vet hva det innebærer :)

Det er ikkje noko tabu å sei at "Hitler var ein flink kar" om det står i ein gitt samanheng (gutten var jo eit skulelys, t.d.). Sjå innlegget mitt over angåande grammatikk, dette har me to og diskutert pr. PM, og eg ser difor ingen grunn til å ta dette her i tråden. Eg spør deg igjen, har du virkelig lest retningslinjene?

 

Forresten, svar meg pr. PM, så slepp me å fylle denne tråden med vår diskusjon?

 

PS! Nei, eg har aldri hørt ordet "hitlet" før, såvidt eg veit så er det faktisk ikkje eit ord (har ikkje norsk ordbok her). Difor skal eg ikkje spekulere i kva ordet faktisk betyr, men eg er relativt sikker på at eg faktisk veit kva du meinte med det. Skjønner ikkje kvifor, men eg skal la deg sleppe unna med det.

Lenke til kommentar

Når det gjelder det med support så mener jeg det finnes litt rett og litt galt. Er nok mange som burde tatt seg tid til å lese manualen og følge instruksjoner før dem begynner å sette opp det nye utstyret dem har fått.

 

Men noen ganger så synes jeg at selgere er ekstremt dårlige med å gi info. Min mor bor på østlandet og har alltid satt stor pris på at jeg sender bilder og lignende av guttungen, venner og kjente. Sender også litt mail frem og tilbake i ledige stunder. Hver gang jeg er hos henne så tar jeg alltid en liten sjekk på maskinen hennes og forklarer dersom det er noe hun lurer på. For 2 uker siden så ble modemet ødelagt (eksternt) grunnet et uhell. Hun ringte meg og jeg sa at det ikke burde by på noe problem å skaffe et hos en lokal dataforhandler, og han kunne forklare deg hvordan du installerer det.

Etter noen dager så ringte hun opp igjen. Fikk ikke modemet til å virke. Og hun hadde gjort akkurat som selgeren sa "Bare kople det til så går resten automatisk" :wow: Noe så informativt!!

Å si noe slikt til en dame på 60 må jo være fullstendig idiotisk! Så fort hun startet opp og hardware-wizarden dukket opp så skjønte hun svært lite. Hun har fått beskjed fra meg om ikke å rote for mye med maskinen ettersom jeg ikke kan hjelpe henne og de rundt henne knapt vet hva os betyr.

Så da hadde hun tre valg. Snakke med selger noe som kanskje ikke er helt enkelt da vi alle vet hvor vanskelig det er å foklare noe uten å vise dem fysisk. Ringe support, eller ringe meg.

Dersom hun var en av de mange som ikke kjenner noen som er litt datakyndige, så ville hun ringt supporten. Hun skjønte ikke noe særlig av manualen så den hadde hun bare lagt til siden.

 

Jeg mener at selgere burde være langt mer bevist når det gjelder kundebehandling. Jeg forstår at man ikke alltid har tid til å prate i evigheter med en kunde, men det rettferdigjør allikevel ikke å sende gammel dame hjem med et modem og si at alt går automatisk. Hver gang jeg hører en selger selge noe så er det bare å plugge det i så går alt av seg selv....."Ikke noe problem.....bare kople det til du så er du online.......det blir 399,- ja.......takk takk.....god helg, neste?!"

 

Er det da så merkelig at folk blir forbannet når det ikke funker slik? Jeg har selv sittet med bruksanvisninger og klødd meg i hodet for til slutt å gi opp og ringe supporten. Det var faktisk litt morsomt...."Du er nå nummer 43 i køen.........du er nå nummer 36 i køen....33......42......25.....12......31.....22.......9.....1...... 2.....1.....2.....1......Hallo og velkommen til telenor kundesupport"

Dette tok ca 30 min, og damen som hjalp oss var veldig hyggelig og jeg gir henne toppkarakter på service.

 

Uansett. Selv om supporten får mange "unødvendige" telefoner så er det ikke dermed sagt at alt er selforskyldt. Bedre info og lettere anvisninger kan også bidra til å minske trøkket. Folk ringer tross alt ikke fordi dem er selskapssyke ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange klager er nok fordi ISPer (hørte jeg Telenor?) og andre leverandører av ymse ting lover gull og grønne skoger. Hadde de vært litt mer ydmyke og realistiske med de tingene de lover, ja da tror jeg saken hadde blitt litt annerledes.

 

Ta meg for eksempel, jeg er en krevende kunde. Men, jeg krever ikke MER enn det jeg har krav på, men jeg vil ha det som er blitt lovet, ikke mindre. Valuta for pengene.

 

Mange firma har kampanjer som lover både ditt og datt, og som garanterer både dette og hint, men de klarer ikke holde det. Det er på det tidspunkt at JEG mister tålmodigheten.

 

Det hadde stilt seg annerledes hvis man ikke lovet det man ikke kan holde.

 

Villedende markedsføring er et stikkord.

Lenke til kommentar
Jeg anser nå denne tråden som hitlet. (for de få som vet hva det innebærer :)

Awww. :)

 

For de uinnvidde (og kilogram): Å hitle noe er det samme som å ta knekken på en tråd, et uttrykk som stammer fra usenet.

Hvis man lar tid og antall postinger i en tråd gå mot uendelig, vil det før eller senere dukke opp et 'men Hitler'/'Hitler var' etc., og tråden er hitlet. Det er altså ingenting slemt.

 

Fra www.usenet.no

hitling 
En tråd mister sin verdi straks noen trekker inn nazismen, WWII etc, ved at resten av diskusjonen lett utarter til en verdiløs flamewar. Å hitle en tråd betyr at man bevisst, men sjelden med suksess, prøver å avslutte tråden ved å nevne Hitler. 

Lenke til kommentar
For de uinnvidde (og kilogram): Å hitle noe er det samme som å ta knekken på en tråd, et uttrykk som stammer fra usenet.

Hvis man lar tid og antall postinger i en tråd gå mot uendelig, vil det før eller senere dukke opp et 'men Hitler'/'Hitler var' etc., og tråden er hitlet. Det er altså ingenting slemt.

...med andre ord Goodwins lov. Då beklagar eg evt. misforståingar av det som eg skreiv over... ;)

Lenke til kommentar

Konklusjon;

 

Vi, alle har klart å styre oss inn i en slags klage/syte kultur hvor ingenting er godt nok eller raskt nok, bare det faktum at jeg klager på noen som klager på noen som klager på at ting ikke går fort eller bra nok er et fint eksempel... jeg er nå ingen samfunnsanalytiker men jeg er overrasket over klagingens tilstedeverelse her... :roll:

 

-Tenker du deg om er det utrolig mye klaging og folk går rundt hele livet og klager og bekymrer seg... der er nå slikt at den dagligdagse dosen er så vanlig at vi ikke merker så mye vi klager (og her klager jeg enda mer) om ikke ting går som "forventet" er igang igjen og spesiellt her <- merker det faktisk uten å måtte tenke seg om :p

 

-Og bare vent... noen kommer til å klage på denne posten ;)

Lenke til kommentar
Men de som plager meg mest er slike som påpeker feil i andres oppførsel

 

For en bisarr kommentar.

 

Jeg syntes det er flott at folk klager jeg :thumbs:. Det er litt av pointet med forumet, og disse sidene (hardware.no). Her poster man sin erfaring med alt fra webshopper til kjølepasta.

 

Syter en fyr fordi det tok 3 dager før han fikk pakken til døren, så må han få lov til det. Det blir opp til oss som leser om vi syntes dette er lenge å vente eller om det faktisk er helt akseptabelt.

 

Ellers syntes jeg det er morsomt med folk som mener at skriftspråket går til ****** og folk syter/klager mer og mer osv osv.. alltid noen som biter på, så har vi en morsom krangel gående.

 

Have a nice day :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...