Gå til innhold

ASRock X99 Taichi

ghfdhd

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å bygge meg en ny datamaskin i høst, og liker å være tidlig ute med planleggingen for å finne de gunstigste delene til en kurrant pris. En av de mest interessante alternativene er å bygge rundt en 5820k, som jeg gjerne vil kunne overklokke oppimot 4.5ghz (dersom jeg har flax).

Er isåfall nødt til å skaffe meg et X99 hovedkort som alle er ganske stive i pris (hvertfall sammenlignet med f.eks. Z170). Ser at ASRock kommer ut med et nytt X99-kort i "billig-enden" (veil. pris skal visstnok være rundt 219$ i USA).

Specs:

http://www.asrock.com/mb/Intel/X99%20Taichi/index.asp

Første review (som jeg har funnet) på kortet kom igår:

Noen formeninger om dette kan være et godt kjøp? Har tidligere tittet på f.eks ASRock X99 Extreme4, som også har mange gode reviews, men som nærmer seg 2år gammelt(?). Uten å vite hvor Taichi vil plassere seg ift. dette i pris - For meg så virker det som at Taichi er et bedre kjøp med f.eks. flere M.2. tilkoblinger 2 stk. vs. 1 stk., og generelt et safere valg mtp. fremtidig oppgradering.

Det må sies at jeg ikke er så oppdatert på datamarkedet, så håper noen som er noe mer kyndige kan komme med en formening :) Kan jo også hende at det er andre modeller fra andre produsenter som vil gi en mer fair sammenligning, men etter hva jeg har klart å samle sammen av informasjon er begge disse kort som (kommer til å) befinner seg i budsjett-enden for X99-kort.

På forhånd takk ;)

EDIT: Sendte forøvrig også mail til Multicom som er importør av ASRock, for å forsikre meg om at Taichi vil bli tilgjengelig i Norge. Det var de positive til, men kunne ikke si noe om pris enda, noe som selvfølgelig er forståelig.
Endret av ghfdhd
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...